3.251 visninger
|
Oprettet:
Tubeless.. skift af dæk {{forumTopicSubject}}
Hej tubeless køre.
Tænker at jeg vil går fra alm. slange og over til tubeless, men jeg ser et problem med dæk skifte.
Som det er nu kigger jeg på vejret aften før et løb og hvis nødvendigt skifter jeg dæk (regnvejr/tørvejr)
til de forhold der nu måtte være.
Med slange tager det ca. 10 min.
Har ikke nogen ide om hvor lang tid det tager med tubeless, men det må være en del mere.
Hvad gør i tubeless køre? Skifter i ikke dæk alt efter regn eller tørvejr?? Eller bruger i bare den tid som det nu tager?
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Cykler: 2 Emner: 32 Svar: 341
Nu har jeg ikke taget tid, men vil tro at jeg kan skifte dæk på et hjulsæt på 10-15min...
Kører med Stan's fælge, og de er virkelig lette at lave tubeless setup på.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Personligt køre jeg tubeless, jeg har kørt med rocket ron om det være tørt eller vådt. Det show med at skifte op til et løb. Det er minimalt hvad man får ud af det. Med mindre det er komplet mudderbad, men der har man nok allerede skiftede hvis man køre i de forhold
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 3 Emner: 56 Svar: 155
feb 2008
Bruger Stans no tubes - yellow tape til at dække nippel hullerne på fælgen og så deres flydende latex til at holde dækket tæt. Intet andet.
dec 2008
Følgere: 24 Cykler: 2 Emner: 78 Svar: 692
Har en stor engangs sprøjte jeg bruger til at suge evt flydende latex op med når jeg har fået "åbnet" lidt af kanttråden inden jeg tager dækket helt af og det tager vel ikke mere en 10 min pr hjul incl den elegante latex dans med hjulet
(og er ikke mere bøvlet end at mase rundt med en 26" latex slange og et 29" hjulsæt = the next best thing to tubeless)
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 27 Svar: 335
Det virker bare lidt bøvlet når man kun har skiftet dæk med slange i 20 år
Jeg må bare komme ind i kampen med det flydende latex.
Smart idé med en engangs sprøjte... tak for det tip.
dec 2008
Følgere: 24 Cykler: 2 Emner: 78 Svar: 692
Nye dæk vil altid drille lidt mere end dæk hvor kanttråden er "kørt til" - til tider kan det være en fordel at montere et nyt dæk op med slange for at få tråden til at sætte sig inden man prøver med tubeless ( var ihvertfald tilfældet med mine gamle bontrager TLR fælge, mine nye Pacenti TL28 fælge virker mere medgørlige)
feb 2008
Så popper de nemt på.
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 309
Tubeless.. skift af dæk