Træt af punkteringer - nye dæk? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg har ikke brugt forummet til indlæg før, så bær over med mig
Jeg er nået dertil hvor jeg tror jeg trænger til nye dæk. Er blevet træt af at smide slanger væk på punkteringer. Umiddelbart vil jeg tro at jeg har kørt omk. 4000 km på dem der sidder på nu. Jeg bruger cyklen hver dag, frem og tilbage til studiet, i stort set al slags vejr. Der sidder et sæt Continental Gatorskin på i øjeblikket, og jeg går ud fra at de er ved at være slidt op. Kan det passe? De ser ikke særlig slidte ud.
Hvad vil i anbefale at jeg smider på denne gang? Jeg har egentlig været meget godt tilfreds med de Gatorskin, men må jo prøve noget nyt. Et par Continental 4000 GP måske?
Min cykel er en Bianchi Via Nirone 7 C2C, med carbon gafler og komplet carbon Centaur gruppe. Har ikke lige fået smidt den i galleriet.
Er der anden info i har brug for? Håber i kan hjælpe
Mvh. Frederik
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Emner: 57 Svar: 456
Jeg har her i vinter trænet over 3000 km på disse, UDEN punkteringer
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 16 Cykler: 10 Emner: 28 Svar: 175
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 28 Svar: 142
Schwalbe Durano plus
maj 2006
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 24
http://www.cykelgear.dk/reservedele/daek/racer-daek/durano-plus
Der kan du se det blå indlæg der ligger i.
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 49 Cykler: 7 Emner: 179 Svar: 1.916
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
jeg ville nok bare smide dækindlæg i...
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 51 Cykler: 6 Emner: 66 Svar: 1.709
Så til sommer race vil jeg anbefale gode race dæk med lav vægt og rullemodstand + dæk indlæg (jeg bruger det grå fra Thansen til 100kr)
Til vinter/hverdag: Schwalbe Durano plus - det er billigere, men også tungere og dårligere rullemodstand. Tilgengæld har det bedre greb i dårligt vejr.
dec 2008
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 15
Jeg kørte sidste vinter med mine vinterfælge, et par alm. stålfælge, hvor jeg havde indlæg i. Det fungerede også super, men vil gerne undgå at bruge det om sommeren. Har bare ikke fået skiftet fælge denne vinter fordi jeg er gået fra 9sp til 10sp og ikke har en 10sp kasette til vinterfælgene. Så det er min egen fejl de mange punkteringer (4-5 stykker).
Findes der en tommelfingerregel ift dæks holdbarhed? Troede nemlig mine nuværende dæk skulle være fine all-round
Træt af punkteringer - nye dæk?