{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.149 visninger | Oprettet:

Cube Reaction GTC SL stelstørrelse? {{forumTopicSubject}}

Kort og godt..

Kan jeg bruge en 18" MTB fra Cube, model jf. overskrift?

Mine mål:
Gender M
Inseam 91 cm
Trunk 55 cm
Forearm 37 cm
Arm 67 cm
Thigh 65 cm
Lower Leg 60 cm
Sternal Notch 155 cm
Total Body Height 185 cm

Det er varierende fra mærke til mærke, derfor jeg spørger..

Mvh
Jarl Simonsen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cube Reaction GTC SL stelstørrelse?
  • #1   14. okt 2010 ja det kan du godt

• Lyng B
    Lyng B Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 25
    #2   14. okt 2010 Du skal klart have en 20"

18" bliver alt for lille

• #3   14. okt 2010 jeg er selv 1.98 og køre 20 den passer mig fint så

• #4   14. okt 2010 Fedt.. Tak!

• #5   14. okt 2010 skriv til mig inde på min profil hvis der er flere spørgsmål det foresten en super fed cykel god model at gøre på

• #6   14. okt 2010 Vil umiddelbart sige at den bliver for lille/kort. Kører selv på en 18" er 175cm høj og har en skridtlængde på 79. Prøv at få en prøvetur på begge størrelser. Hvis ikke du kan prøve den model du har i kikkerten, så tag en tur på en anden Cube - så kan du bedre sammenligne geometri på nettet. Det vil sgu' være for surt at investere 14-15K, og den så ikke passer! H & L smiley

• #7   14. okt 2010 Problemet er lidt at jeg tog chancen.. Har ikke prøvekørt en 18", men en 20" ved forhandler - han foreslog umiddelbart en en 18".. Fik en tilbud idag jeg ikke kunne afslå på en 18" så krydser fingre for at den passer..

Andreas: Det vil jeg gøre..

• #8   14. okt 2010 18 er for lille.

Er selv 185 min gamle cube var 20" og den var lige i øjet.

• Marcus R
    Marcus R Tilmeldt:
    feb 2006

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #9   14. okt 2010 Det er vel også en smagssag om man vil have en lidt større eller mindre ramme. jeg foretrækker en mindre, så i din situation havde jeg taget en 18"

• #10   15. okt 2010 uhm faktisk ikke vil jeg sige...

ER den for lille dvs for kort (og cube rammer er ret korte i det) så får du vægten alt for langt frem og ud over styret. det er dårligt.

Det skal ikke være sådan når man sidder på cykel og kigger ned så er fornavet bag styret... chancen for at man ryger ud over styret er så noget større... samt at man køre og knalder knæet op i styret med jævne mellemrum...

20" it is...

• #11   15. okt 2010 fit calculator anbefaler også en længere ramme end den Cube kan tilbyde i 18", hvis de mål du opgiver holder ... du skal nok få saddelhøjden til at passe, men en +15cm frempind lyder ikke optimalt ... tag det stille og roligt, og vent på den rigtige cykel smiley

• #12   15. okt 2010 Det er 100% en smagsag, og man kan gøre meget med en saddelpind med seatback og en kortere/længere frempind. Selv fortrækker jeg en lille ramme, er 175 høj og kører nu på en 16'5" har også kørt på en 17" og 18". Passer dem alle.

Kommentér på:
Cube Reaction GTC SL stelstørrelse?

Annonce