{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.294 visninger | Oprettet:

Tubeless kit til mine tubeless fælge {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop købt en cykel med så vidt jeg ved fælge til at køre Tubeless.

Hvad mangler jeg så? Er det blot dæk? Ventiler?

Fælgen er følgende:

Custom DT Swiss X420SL, 24mm w/ eyelets, 28/32h

Håber der er nogen der har et godt link, eller selv ved hvad der skal til?

/Nicky

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tubeless kit til mine tubeless fælge
  • #1   8. sep 2010 du skal nok bruge noget fælgbånd feks stans no tubes ville være et godt bud der sidder ventil direkte i.

Jeg ville anbefalde tubeless dæk for at få det meste ud af at køre tubeless. lavere dæktryk mere greb.

Hvis du vil gøre det fail safe, så ville jeg overveje at putte lidt flydende latex i.

• #2   9. sep 2010 Hvor bestiller man de ting henne. Det skal være fail safe og spille bedst muligt, så det er klart med tubeless dæk og latex i.

Jeg skal altså bruge:
    Nyt fælgbånd: "Stans no tubes" hvori ventil er monteret til tubeless.
    Et par dæk beregnet til Tubeless: Anbefalinger?
    Latex: Anbefalinger?

Og med det skulle jeg være op at køre?

Er der nogen der har vejledningsvideoer eller lignende til montage eller er det straight forward?

/Nicky

• #3   9. sep 2010 Det er rimlig straight forward.

google stans no tubes så finder du deres hjemmeside. der er vejledninger og der er også masser af youtube video'er

ang dæk er det jo en smags sag. dog vil jeg mene de skal være minimum 2.2 før man får rigtig gavn af tubeless fordelene. jeg køre med conti race king 2.2 og de spiller 100% når det er hårdt og tørt underlag.

• #4   9. sep 2010 Køb et sæt stans tubeless med både fælgbånd og latex på crc
    jeg kører selv med nobby nic og racing ralph og det fungerer fint

• #5   9. sep 2010 Hej Brian, crc? Jeg har rocket ron på lige pt som er 2.25 men skal det ikke være specielle dæk beregnet til tubeless?

Jeg har også både nobby nic og racing ralph liggende.

• #6   9. sep 2010 http://www.chainreactioncycles.com/

og sættet er her
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=18703
    det behøver ikke være specielle dæk
    alm virker også fint...
    jeg er dog ikke klar over om Tubeless dæk virker bedre (lavere dæktryk osv) ?

• #7   10. sep 2010 Det er muligt at køre tubeless med alm dæk. det kan kræver lidt mere arbejde at få til at sidde.

Jeg ville ikke selv tag alm dæk da du ikke kan køre med lige så lavt dæk tryk som med tubeless dæk. og det er en af de store fordele, at køre med lavt dæktryk og stadigvæk opnå lav rullemodstand.

Plus alm dæk ikke har en lige så stærk dæk side (eller karkasse i fagsprog) som feks et tubeless dæk der ikke har en slange at støtte sig til.

• #8   10. sep 2010 Hej Michael G, det lyder til at du har pænt styr på det. Vil du evt. anbefale et godt dæk til formålet?

Gerne et der kan køre meget lavt dæktryk og selvfølgelig helst et let et smiley

Jeg er helt enig i at lavt dæktryk er formålet og det skal være så lavt som overhovedet muligt for mig, ellers kan Tubeless være lige meget.

• #9   10. sep 2010 Dæk er en smags sag. hvad virker for mig virker måske ikke for dig.

Personligt køre jeg med continental race king i 2.2 udgaven.

Let og tubeless dæk hænger ikke voldsomt godt sammen. Der er lidt mere gods i dem da de skal kunne holde til lidt mere. Men syns ikke man mærker de ekstra gram...

http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/themes/mtb/cc_marathon/Race%20King/raceking_en.html

med dæktryk, husk der skal trods alt være så meget så du ikke rammer fælgen hver gang du køre over en rod smiley

Kommentér på:
Tubeless kit til mine tubeless fælge

Annonce