{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.622 visninger | Oprettet:

Tubeless {{forumTopicSubject}}

Jeg fandt et link herinde omrking tubeless kit, hvor der var linket til en side, hvor man kunne se nogle data om de forskellige fælge, såsom inner bredde på fælgene osv.

Men kan selvfølgelig ikke finde det igen...

Vil nemlig gerne konvertere til tubeless, men ved ikke lige hvor brede mine fælge er. Joe's tubeless kit findes jo i forskellige (str.)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tubeless
  • #1   15. sep 2013 Er dine fælge tubeless ready ?

• #2   15. sep 2013 Det skulle de meget gerne være...

• #4   15. sep 2013 Det kan du have ret i, men det er nu lettere at kunne slå det op på en hjemmeside smiley

• #5   15. sep 2013 Google det?
    Hvad hedder dine fælge?

• #7   15. sep 2013 selv om ens fælg er Tubeless ready kan jeg anbefale et rimstrip ud over yellow tape.... Den gør at dækket kommer til at sidde helt perfekt til fælgen.

• #8   15. sep 2013 STOP!!!!

Hvis det er til din X-caliper med Bontrager mustang fælge ville det være en fejl at bruge et sæt fra Joe's. Trek/Bontrager her nemlig deres eget system der virker upåklageligt
    Du skal bruge et sæt bontrager asymetriske rimstrips, tilhørende ventiler samt noget snask fx stans eller treks eget superjuice
    Rimstripen er et semihårdt plastindlæg med bløde sider som ligges ind i fælgen og slutter helt tæt så du får en UST lignende fælg, du skal bare være opmærksom på at rimstrippen jo er asymetrisk, fordi den skal passe til dine fælge som er med "offset spokes" så det er ikke lige meget hvad vej den vender
    Stumperne kan du bestille hjem ved den nærmeste trek forhandler

(Havde selv et tilsvarende hjulsæt på min trek Paragon som med rimstrippen i var det klart den fælg jeg har haft i hænderne der var nemmest at montere op med
    Tubeless dæk)

Ps rygtet på nettet vil vide at systemet også virker til Giants P-xc29 fælge så jeg har faktisk lige selv bestilt et set til min nye Anthem-x 29er, blot i den symmetriske udgave smiley

• #9   15. sep 2013 Ja, det er til mine Bontrager Mustang. Har set de tubeless replacement, men mere kan jeg heller ikke finde. Må hellere lige spørge den lokale Trek forhandler om de kan bestilles hjem.

• #10   15. sep 2013 Jeg bruger samme system som Poetsch T nævner , dog kommer jeg ca 2 kopper snask i hvert dæk 150ml i alt , og de der gummiebånd er super super .. Sæt igang !

• #11   15. sep 2013 Her kan du se de fleste fælge og hvad du skal/kan bruge :
    http://www.notubes.com/help_center_rim_strips.aspx

• #12   15. sep 2013 Jeg takker og bukker, det er lige det link jeg kiggede efter smiley

• #13   15. sep 2013 Godt det kunne gøre lidt gavn, sådan en rimstrip gør også en god gavn uanset om det er fælge der er forberedt til tubeless eller ej, der hvor det gavner er hvis dækket kommer op og ride så det krænger ekstra og det beholder luften inde hvor løsningen uden taber pusten. smiley

• Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #14   15. sep 2013 Jeg har gjort følgende:

Først monteret yellow tape rundt i fælgen, efterfølgende har jeg bare smækket dækket på og så smidt 150 ml stans latex i ( det er red metal 5 og kører med ust dæk )

Det har holdt luft i 3 mdr nu uden at skulle pumpes op igen smiley

Hvis du kører TL-Ready eller std wire dæk så SKAL du have rim strip over din tape, eller bliver det dårligt til at holde luft!

• #15   15. sep 2013 Køre schwalbe TLR på mavic xm 719 fælge kun med roval rim tape (den er noget billigere end stans), ventil og snask. holder rigeligt fint luft. har aldrig tabt luften. skal have et par pump i ny og næ. men det er også det hele.

Men tubeless kan helt klart anbefales!!

• Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

#17   15. sep 2013 Bare for empatiens skyld smiley

• Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

#18   15. sep 2013 Ej jo større dæk jo mere snask, i mit 2.2" bag på har jeg kun 100 ml, men i mit 2.4" har jeg 150-160 ml smiley

• #19   16. sep 2013 På mine gamle bontrager fælge brugte jeg vel 70-90 ml. På de noget bredere Pacenti TL28 jeg erstattede dem med var det vel nærmere 90-110

Kommentér på:
Tubeless

Annonce