{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.090 visninger | Oprettet:

Ondt i lænden {{forumTopicSubject}}

Hej Gruppe

Jeg var ude og køre langt idag, men har fået mega ondt i lænden
så regner med jeg sidder forkert på cyklen, men hvad skal justeres
for at jeg ik får ondt der?, skal jeg evt ha en længere frempind på ?

Er der nogle der har erfaringer med dette.

mvh Ronni

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt i lænden
  • #2   4. aug 2012 som kryll siger.. ja hvis navet foran er dækket.. med let bøjet arme, når du holder i grebene.. sidder du korrekt.. ellers kan det være et spørgsmål om træning.. og kroppens tilvænning.. så det er om at komme ud og træne.. lidt ligesom med løb, man skal starte stilleog roligt, og så bygge mere på med tiden..

• #3   4. aug 2012 ok det skal jeg da lige tjekke op på smiley

• #4   4. aug 2012 har lige tjekket det, jeg kan faktisk se fornavet lidt foran styret når jeg sidder på cyklen ??

skal sadlen længere tilbage eller længere frempind på så smiley

• #5   4. aug 2012 prøv at rykke din saddel lidt tilbage..

• #6   4. aug 2012 Det ligner meget på dine billeder at din saddel peger rigtig meget ned af. Får du ik enorm ondt i hænderne når du cykler? Hvis jeg indstiller min saddel så den peger mere ned af, skubber den min vægt fremad og resultere i jeg får ondt i hænderne/arme. Ved ik om det kan have noget at gøre med dit lænd. Mener også jeg har læst et sted, den max må pege 2 grader nedad.

• #7   4. aug 2012 jeg har kun et problem med mine fingere kan sove, men ved ik om det kan ha noget med min lænd at gøre, men prøver da at sætte sadlen lidt tilbage , så må jeg se om det hjælper,
    jeg køre med 110 mm frempind måske også det skal være en længere ?
    hmm jo svært at sige smiley

• #8   4. aug 2012 Hvis dine fingre sover, er det fordi din saddel peger for meget nedad.
    Jeg læste en anden tråd her på CG, med en der havde samme problem, og det er fordi det forøger din vægt og reducere blodtilførselen til dine fingre.

• #9   4. aug 2012 hmm syndtes bare ik den kan komme længere tilbage med hensyn til lænden, evt tjek billede på raceren i min profil, men måske sadlen godt kan pege mere opad, men den må jo hellere ik pege for meget opad ik godt for løgposen smiley

• #10   4. aug 2012 Jeg tror muligvis det kan skyldes din sadel peger så meget nedad. Det kan gør at du stille og roligt glider nedad og for at undgå det kan der måske komme nogle spændinger i ryggen. Dette er kun et gæt.

Kommentér på:
Ondt i lænden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce