{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.875 visninger | Oprettet:

Ondt i lænden efter 15-20min cyklen {{forumTopicSubject}}

Godmorgen CG
Har lige fået min helt nye Cannondale flash 3 29 carbon. Jeg var ude på den første tur igår og wow den går fantastisk hurtig og agrrasiv MEN, jeg får mega ondt i lænden efter kort kørsel hvad kan dette skyldes?

Jeg fik cykel pusheren til at instille cyklen da jeg på min gamle specilized fik meget ondt i knæet det problem er dog væk nu men nu får jeg ondt i lænden smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt i lænden efter 15-20min cyklen
  • #1   6. maj 2012 Følger li med her, har samme problem smiley

• #2   6. maj 2012 Ligger du mere ned på din Flash?

Hvis der er længere afstand fra saddel og til styr, eller styret er lavere i forhold til sadlen end på din gamle, så hænger du mere i ryggen og bliver derfor øm i lænden smiley

Hvis den er sat korrekt op af forhandler i sadlen for at løse knæ problemet, så må løsningen være at du prøver et riser styr eller på anden måde hæver styret lidt..

• #3   6. maj 2012 Evt en kortere frempind med lidt mere vinkel op af end du har nu...

• #5   6. maj 2012 Vinklen på din sadel er også vigtig.
    Hvis Fx. din sadel er vinklet for meget bag over sidder du automatisk med unaturligt krummet ryg.

• #6   6. maj 2012 sadlen står med "spidsen" op af kan jeg se så prøver lige og vinkle den lidt ned af

• #7   6. maj 2012 få lavet et bikefit,det vil sparre dig for meget

• #8   6. maj 2012 Jeg har lidt af samme problem med min. Kan køre 2+ timer på min Giant, men max 11/2t på min flash. Jeg ligger mere foroverbøjet på min Giant, samme afsted mellem styr og saddel.

Flash rammen er syg stiv og måske en del af forklaringen.

• #9   6. maj 2012 rimelig træls cyklen køre ellers super bortset fra jeg får max ondt i lænden

• #10   6. maj 2012 Følger lige med.. sammen problem på min Cube.
    Har sku snart prøvet at justere sadlen. frempinden. 20 gange.

• #11   7. maj 2012 Jeg har samme problem med lænden på min 26" hardtail. Kan dog holde det nede ved at lave ryg og mave øvelser ca. 3 gange om ugen. Skal køre 24 timers løbet i Rold næste uge og er meget spændt på hvordan lænden har det efter sådan en omgang.

Jeg overvejer at skifte til en 29" hardtail i troen om at det vil være bedre for ryggen end 26". Har overvejet en Cannondale Flash men det lyder ikke til at I har så gode "ryg" erfaringer med den. Er der nogle af jer der at har prøvet Cannondales "save" sadelstang?

• #12   7. maj 2012 Jeg har hørt Scott's 29'ere har et specielt geometri mod dem der får ondt i lænden.........

Du kan ikke tolke hans på Mads's problem med lænden som en general ting. At i begge har ondt i lænden kan skyldes 2 helt forskellige ting, og har helt sikkert ikke noget med cyklen at gøre. Nok mere jeres kroppe og position på cyklen...

• #13   7. maj 2012 Jeg bruger Cannondales SAVE pind. Af alle producenter på marked har Cannondale netop gjort meget for at Flash skal være "komfortabel" at køre på.

Men SAVE er heller ikke tiltænkt mod "ondt i ryggen", men mod mindre stød/vibrationer der på længere ture gør dig træt.

En del af forklaring må skyldes positionen når der trædes til..

• #14   7. maj 2012 er der noget link og beskrivelse til den saddelpind?

Kommentér på:
Ondt i lænden efter 15-20min cyklen

Annonce