Ny mountainbike... {{forumTopicSubject}}
Hej alle...
jeg skal i form IGEN og leder nu efter en god cykel jeg kan bruge til formålet
den skal hovedsageligt bruges til ture til/fra byen og besøge venner (indenfor en radius på ca. 5 km) samt mulighed for at tage den igennem skoven i ny og næ når det andet blir for kedeligt...
Jeg har set på følgende cykler...
GT 2.0 og 3.0
Cube aim 08
Cube analog 08
Nishiki colorado 08
Er der nogle af disse der kan bruges? - er V bremser ikke at foretrække når man skal bruge den til hverdag? - jeg tager jo nok bilen i regnvejr osv men ellers blir cyklen brugt til alt det andet
er der mest at holde vedlige på en med Vbremser eller en med skiver?
hjælp mig og på forhånd tak
feb 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Cykler: 1 Emner: 10 Svar: 67
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 30 Svar: 216
feb 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Okay
jeg ved ikk så meget om cykler (prøver dog at lære) men er det ikke noget med at skivebremser ikke virker ordentligt når det regner eller er fugtigt/vådt?
feb 2009
den er fin men den er fra fyn og desuden vil jeg også helst købe fra nyt så man kan trække på forretningen hvis den skal justeres og andet
men tak for linket alligevel
feb 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Cykler: 1 Emner: 10 Svar: 67
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 29
Jo det er rigtigt. Mekaniske skivebremser er ikke det bedste i de forhold du beskriver. Det bedste er Hyrauliske skivebremser, som også giver den bedste bremse evne i alle forhold.
feb 2009
Hvor meget dyre er det at få serviceret hydraliske skiver fremfor v?
Hvis man kan sige udgifterne er f.eks 500 for v bremser årligt og 1000 for skiver? Elle er det helt galt ?
Er der noget man skal hælde på de hydraliske bremser eller er det et lukket system?
Takker for jeres hjælp, ved jeg er lidt tung at trække rundt
feb 2009
det blev en CUBE analog i den nye 09 farve grøn/hvid.... - den har vbremserne og det valgte jeg simpelthen fordi jeg godt kunne undvære skiverne og så er det jo billigere at holde + at jeg faldt pladask for farven og selve cyklen..
men tak for hjælpen
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Cykler: 1 Emner: 15 Svar: 254
Og ang det med regn, så nej, skivebremser bremser IKKE dårligere i vådt vejr, vil nærmere sige v-bremser har størst ulemper i regnvejr, da deres bremseflade er helt ude ved kanten af fælgen, altså vil den komme under vand oftere og trække alt muligt snavs med op i klodserne hvilket kan slide ret meget på dem.
Hvorimod skivebremser jo sidder inde i midten, så de vil ikke komme ned i kontakt med vand/grus særlig tit, medmindre man da kører i noget usædvanlig pløret terræn
Men ja nu har du valgt, og er sikker på du bliver glad for den, cube er gode cykler
feb 2009
Jeg må ærligt sige at farven på cuben var den faktor der fik mig til at vælge den fremfor bla. den GT jeg så på med hydraulik...
og samtidigt så er jeg nok også lidt en klods og vil sikkert også komme til at bøje den skive et par gange årligt og V-Bremser er jo SUPER lette at skifte (selv jeg kan gøre det) og de koster 70 kr for et sæt (mener jeg) og det vil sige at jeg næsten kan købe 2-3 sæt for bare prisen på 1 skive (måske tager jeg fejl)
så er glad for mit køb - den virker super lækker
Ny mountainbike...