{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.139 visninger | Oprettet:

Kasper R
Kasper R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Ny Mountainbike {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har nu smidt min cykel fra Thansen ud. Det var noget værre skidt. Derfor skal jeg nu have en ny cykel.
Mine krav er ikke høje, da den ikke skal bruges til skovkørsel eller lignende. Kun frem og tilbage i skole og ellers lidt mere i fritiden.
Budgettet er heller ikke vildt højt. Tænker maks 3000, og derfor har jeg også kigget på brugte cykler, men ved ikke hvad jeg skal gå efter. Arbejder dog selv i Harald-nyborg og har lidt kig på deres Busetto Grande i 24 eller 27 gear: http://www.harald-nyborg.dk/p6424/busetto-grande-29-24-gear
Men ved ikke rigtig med kvaliteten, vil i hvert fald ikke have en igen, som den fra thansen. Fordelen er jo så, at nyborgs cykler bliver repareret hos Trek.
Håber i kan hjælpe mig til, at få en fornuftig cykel, der ikke er for dyr.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Mountainbike
  • #1   9. apr 2012 Hvornår er Trek begyndt at reparere Harald Nyborg cykler?

Jeg ville gå efter en fornuftig brugt.

• #2   9. apr 2012 Kan absolut ik forestille mig at kvaliteten er bedre hos Harald Skrald end T-Svansen.. Spar lidt mere op og køb noget du bliver glad for, og kan stole på..

• Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    apr 2012

#3   9. apr 2012 Hmm. ved ikke hvor lang tid siden det er, men det gør de i hvert fald i Århus.
    Men er det værd at kigge brugt, og kan i spore mig lidt mere ind på hvad jeg skal gå efter, taget i betragtning af, at mit behov ikke er så stort.

• #4   9. apr 2012 Fin cykel til vej og andet sjov.. så er du forresten også med på moden..
    29er er jo det nye sort.. http://www.billigcykel.dk/shop/2011-giant-talon-1915p.html

• Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    apr 2012

#5   9. apr 2012 Ja rigtig fed cykel, men ved ikke om du har lagt mærke til, at den overstiger mit budget meget..

• #6   9. apr 2012 Jo, det har jeg set.. Men du får ikke ret meget cykel for 3000,-.. hverken ny eller brugt.. Som jeg skrev tidligere.. Spar lidt ekstra op nu. så bliver du heller ikke ærgelig om 9 mdr når den ellers ville begynde at brokke sig..

• Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    apr 2012

#7   9. apr 2012 Ja, men nu bliver vi også nød til at kigge på hvad jeg har af penge, og hvad jeg er interesseret i at ofre på en cykel. Med mine behov, kan jeg ikke se et problem i at finde en ny eller brugt cykel til de penge.

• Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    apr 2012

#8   9. apr 2012 Snakker med en der har en Ideal Zigzag fra 2009.
    Er det noget der er værd at kigge på?

• #9   9. apr 2012 Skal det være med udvendige gear?

• Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    apr 2012

#10   9. apr 2012 Nej det skal det overhovedet ikke. Har jo ikke så meget forstand på det udover, at udvendige kræver en del mere vedligeholdelse end indvendige.

• #11   9. apr 2012 Hvis det bare er til pendling, så hold dig da til en cykel med indvendige gear og fodbremse, jo mindre vedligeholdelse jo bedre.. Sådan en 7 gears cykel er der da intet galt med, så kan du måske også godt finde en til de 3 Kilo, kan da huske jeg havde en Kildemoes for et par år siden, den kostede vidst kun 3k og det var fra ny..

Den Zigzag er ikke så meget værd, rammen vejer et halvt ton, har selv haft en..

• Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    apr 2012

#14   9. apr 2012 Ja er godt klar over, at det ville være smartere med citybike, men synes bare de er så grimme sammenlignet med en MTB, og jeg har altid kørt MTB.

• Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    apr 2012

#15   9. apr 2012 Har sku fundet en.
    Hvad siger i til en meget flot og velholdt Nishiki Touring Master til 1700 brugt, som har kørt under 200 km.?

• #16   10. apr 2012 Jeg tror du skal kigge efter en MBK frem for en MTB, MBK er mere bykørsel, og jeg tror du vil kunne finde en billigere og mere brugbar MBK:) Har aldrig selv haft en MBK, men kender nogle stykker som har været glade for dem:)

Hilsen Chris

• Kasper R
    Kasper R Tilmeldt:
    apr 2012

#17   10. apr 2012 Tror jeg snupper den brugte Nishiki Touring Master hvis den falder i god jord, når jeg er ude at prøve den. Noget man skal holde specielt øje med når man køber en brugt cykel?

• #18   10. apr 2012 Hint, tjek lejer om de skurrer både hjul og pedaler, om gear skifter ordentligt, slag og hårde skrammer efter styrt. og om hjul er skæve, spin dem en gang mens cyklen er løftet.

• #19   10. apr 2012 Citybikes er da kun så grimme/kedelige som man gør dem til? smiley

Alle cykler kan laves fede, det handler om kreativitet smiley

• #20   10. apr 2012 Jeg har lige smidt 3k for en GT Zaskar i ok stand. Den er fra ca. 2000, og trænger til noget TLC, men ikke værre, end at jeg er godt kørende efter lidt smørelse og en lille justering. Fik i øvrigt en kraftig lås med i handlen, så det er virkelig godt!

Glæder mig som et lille barn til at få den justeret i morgen. Jeg har været uden cykel i 2 uger, det har været til at blive sindssyg over, og jeg har haft et crush på sådan en Zaskar i mange år.

Man skal selvfølgelig vide hvad man skal gå efter. Men så kan man også få noget godt for pengene.

• Oliver N
    Oliver N Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #21   16. jul 2013 Jeg har selv (trods advarsler fra de mange "cykeleksperter" bl.a. i dette forum) købt en Busetto Grande 29". Jeg synes man skal prøve at spore denne debat ind på HVAD man forventer af cin cykel, og hvad den skal bruges til. Kommentar som "det er en Harald skrot cykel" som intet er værd, er der jo ingen som kan bruge til noget. Skal du bruge din cykel til at køre professionelt eller på højt niveau nej så køber du ikke en Busetto Naturligvis ikke. Men hvis du ønsker en billig Mountainbike til at transportere dig lidt rundt, køre nogle ture i skoven "stille og roligt" og ønsker den type cykel og den komfort det nu giver på skov og grusveje, så er det en fantastisk cykel til meget små penge. Jeg har brugt min dagligt siden jeg købte den, og har fået cyklet langt mere end jeg gjorde tidligere. Og den kører helt uden problemer. Man skal faktisk op i en meget anden prisklasse for at få noget tilsvarende med 29" hjul og alustel osv. Den har NETOP givet mig lyst til at cykle, og når den ikke kan mere gør den interesse den har givet mig for mountainbike, at jeg HELT sikkert vælger en mountainbike igen. Det kan da godt være at jeg efter at være blevet så glad for at køre vælger en dyrere model næste gang .. hvem ved? Men indtil da, så glæder jeg mig hver dag over at jeg købte den, og den har givet mig interessen for at komme ud på de små stier og få noget motion. SÅ ... hvis du ønsker dig en billig mountainbike med et alustel og store hjul og blot gerne vil ud og cykle og opleve naturen i skoven og lignende steder så KØB den. Utrolig meget cykel for så små penge. Skal du ligge og køre mere seriøst mountainbike hvor cyklen konstant for tæsk - så vælg noget som er beregnet til dette. Bliver bare så træt af at en masse dygtige Mountainbike-folk sabler cyklen ned, når en bruger spørg om de kan vove sig ud i at købe cyklen for at komme lidt igang med at trille i skoven og lignende steder. Jeres behov for en MEGET holdbar cykel er naturlig til det I bruger den til. Men til "os andre" som bare vil nyde at kunne komme rundt i lidt anderledes miljøer en byens asfalt så er det en fantastisk god cykel.

• Jan D
    Jan D Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #22   12. jul 2015 Jeg tror også jeg køber en og fordi den er fra Harald Nyborg behøver det jo ikke være noget skrammel så jeg giver Oliver N helt ret... nyd det nu og ud og cykle .. det er både sundt g sjovt... God tur....

Kommentér på:
Ny Mountainbike

Annonce