3.831 visninger
|
Oprettet:
Suntour forgaffel {{forumTopicSubject}}
Har set der sidder suntour forgafler på de billigere cykler i Scott mtb program. Er der nogen der har erfaring med disse forgafler? Er de fine nok hvis man kommer en tur i skoven eller skal der investeres i gafler med luft dæmpning? Mvh C.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 138 Cykler: 11 Emner: 58 Svar: 504
Som gør at rørene ruster på belægningen på et tidspunkt.
De har en hvis vægt.
At det ikke kan betale sig at reparer dem.
Men derudover kan man sagtens køre med dem og køre livet ud af den, hvis man ikke vil ud og invester i ny forgaffel.
Har lige bestilt en xc 32 til 29" som replacement på min specialized, den har nogle gode specs i forhold til prisen
sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 626
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 170
Jeg har kun min Fox f32 og et par kortere ture med en reba til sammenligning, men xc32 er ikke nogen fantastisk forgaffel..
Peter: hvorfor ikke en fast forgaffel når du nu har lavet din stenhopper om til bycykel?
sep 2014
Følger: 4 Følgere: 4 Cykler: 1 Emner: 6 Svar: 52
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 3 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 138
Fox har absolut deres at kæmpe med specielt i forhold til prisen. Deres priser er lige rigeligt høje sammenlignet med hvad du får fra andre mærker. Specielt ved deres "billig" gafler. Du sammenligner jo æbæer og appelsiner med de gafler du nænver. Og når du siger prøvet hvad er det så lige enkelt hurtigtur i skoven eller over en lange periode med korrekt indstillet og indkørt gaffel
Suntours top gafler for gode anmeldser alle vegne og koster ca det halve af en tilsvarende fox. Selv har jeg en Suntour Durolux 2013 model gaffel på min fully og der er intet at sætte en finger på funktion ellers kvalitets mæssigt. Har brugt den siden juni 2013 skiftet dustseal og skumringe, Der er intet tegn på slid på inder ben eller slør.
Peter HK du burde have lagt lidt flere penge og gået efter en Reba.
sep 2014
Følger: 4 Følgere: 4 Cykler: 1 Emner: 6 Svar: 52
apr 2012
Har lige modtaget rockshox XC 32 29" solo air, splinter ny til en rigtig lav pris.
apr 2012
apr 2012
Forums starter spørgsmål var:
Har set der sidder suntour forgafler på de billigere cykler i Scott mtb program. Er der nogen der har erfaring med disse forgafler? Er de fine nok hvis man kommer en tur i skoven eller skal der investeres i gafler med luft dæmpning? Mvh C.
Og svarede blot min erfaring omkring dem bum bum
og så postede jeg et billede af min replacement af min sountour, som jeg købte til samme pris som en suntour forgaffel splinter ny
feb 2012
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 4 Svar: 46
For hvis det er til kun at køre på de store veje i skoven, en gang om ugen, så kan en såkaldt billig cykel med "bras" gearskifter, godt løse opgaven. Og køre 2000km uden at skifte hele skidtet ud, endda med ture på små stier og mudderhuller.
Det har min Ghost da kunnet.
Så det afhænger da også af bruger og behov.
Men jeg må da lige skrive at, rigtig mange indlæg herinde bliver besvaret med at hvis ikke man vælger de dyre serier og bestemte modeller. Så er det bare noget bras.
Man er, det er jeg også selv med mit HiFi anlæg, farvet af hvad jeg selv synes er godt. Men ikke alt behøver at være det ypperste.
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 2
Jeg er endt med at kigge på 2 Scott modeller.
Aspect 710 til 7500
Scale 770 til 6700
For og imod disse 2? Nogen der har prøvet dem som kan evaluere?
Mvh Carsten
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 170
Suntour forgaffel