{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Baghjul/wheelie {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har gået og øvet mig på at køre på baghjul i et stykke tid, men det lykkedes ikke rigtigt for mig. Så ville jeg høre om der er nogle som vil hjælpe mig med det ? At finde det rigtige gear og forklare hvordan jeg skal gøre det for at gøre det rigtigt. Det ville være rigtig godt.

På forhånd tak.
Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baghjul/wheelie
  • #1   24. apr 2006 hey lasse.

    Jeg vil fortrække du starter

    den første klinge foran
    og 3-6 bagpå . og så bare riv op og køre..
    og vis du så er ved og falde bagover så river du bare lidt i bagbremsen . og når du har fod på og bruge bagbremsen kan du køre rigtig langt på baghjulet ligesom mig.


  • #2   24. apr 2006 Tak for svarene, de kunne godt bruges. Jeg tænkte også på noget andet. Hvad med saddel højde og dæktryk. Har det nogen effekt ? Og så hvordan man gør for ikke at dreje/vælte til nogle af siderne. Jeg har prøvet alt muligt, men uden held.

    Lasse


  • #3   24. apr 2006 jeg trækker længere på hjul end dig marc ø hehe smiley

  • #4   24. apr 2006 hehe gælder vist mest om balance men .

    man ska ha saddlen rimelig højt. ikke for lav


  • #5   24. apr 2006 Okay smiley

  • #6   24. apr 2006 smiley

  • #7   25. apr 2006 errj, det med høj saddel er jeg nok lidt uening med, tyngde punktet kommer jo længere frem, hvis man sætter den højere op = der skal mere energi til at holde den (medmindre man rammer det helt præcise balance punkt)

    ..og på en/min BMX er gearingen så høj, at det er nødvendigt at rejse sig op og jogge igennem, men så virker det også smiley


  • #8   26. apr 2006 Jeg plaejer at kører på¨baghul på 2 tanghjul i for og 3 tanghjul i bag! og så, så højt op som muligt, så er det nemlig nemmest at holde balanchen!

    // Emil


  • #9   26. apr 2006 Okay, tak smiley

  • #10   26. apr 2006 Jeg er næsten lige ved at opgive... nu har jeg prøvet siden i sommers og jeg kan ikke se noget forbedring eller fremskridt.. mangler seriøst hjælp, der sker bare ingenting, ikke det mindste fremskridt. Er der muligvis nogle som måske kan lave en video/optagelse med kamera/videokamera eller noget hvor de viser hvordan man gør. Mangler hjælp. På forhånd tak

    Lasse


  • #11   27. apr 2006 Prøv at starte i 1 gear med at kommer op, så du lære det! Så kan du bare ikk style særlig langt, men så finder du nok balanchen!

    // Emil


  • #12   27. apr 2006 ja okay, uanset hvad så går der et eller andet galt.. enten trækker jeg skævt eller så kan jeg ikke holde balancen eller lign. fordi jeg ikke ved hvad man skal gøre i den situation.. hvad skal man gøre for at trække lige, og holde balancen. man skal jo ikke bare tænke på det, man skal jo gøre et eller andet. Ligesom når man cykler almindeligt så hvis man vælter til venstre skal man dreje lidt til venstre for at "gribe" sig selv. Er der en der vil forklare mig hvordan man holder balancen ? tak.

    Lasse


  • #13   27. apr 2006 okay, jeg vil stadig gerne have hjælp til teknik mht. balance og rette op. Ellers tak for svaret

  • #14   27. apr 2006 Jamen det med balanchen, der skal du så højt op, som du kan komme, og hvis du Fx. begynder at vælte lidt til højre, så skal du dreje styret lidt mod venstre + du også skal læne dig til venstre, og så skal det ikk gå alt for langsomt, men heller ikk for stærk! Og jeg syns det er nemmest hvis ens hjul ikk er helt pumpet op!

    // Emil

    Håber du kan bruge det til noget : )


  • #15   28. apr 2006 ja det kan jeg godt, tak for det

    Lasse


  • #16   28. apr 2006 Hvis jeg lige kan spørge om noget som egentlig ikke har noget med dette emne at gøre. Jeg leder lidt efter hvilken "slags" cykel jeg skal have her senere. Vil meget gerne have nogle bud. Jeg skal bruge den til at køre i skole på og andre hverdags ting, men den skal samtidig være lige så holdbar som en BMX eller lign. stunt cykel. Og den må ikke være alt for dyr. Aller helst ikke mere end 5000 kr., vil godt se hvad der kan blive ud af 5000 kr.

    håber jeg får et svar smiley
    Lasse.


  • #17   28. apr 2006 ..lasse, intet holder som en BMX ;D !

  • #18   28. apr 2006 ja, right. også derfor jeg skrev ligeså holdbar som en BMX skal du se ;D men den holder ikke i længden at køre i skole på en BMX.. det bliver man træt af

  • #19   28. apr 2006 *det

  • #20   30. apr 2006 okay, har kigget en lille smule på Kona's. ved bare ikke rigtigt hvad de koster ? hvad er Shred for en ? Tak for svaret, kigger lidt videre.

    Lasse


  • #21   30. apr 2006 Jeg skal lige høre om en anden ting. Kan dirt jumpers indstilles så de også kan bruges til hverdags brug, mener med saddel og styr osv.? Og hvor store skal hjulene være ? jeg kører normalt 26".

    Lasse


  • #22   30. apr 2006 - Glemte lige en ting
    og stel størrelse.


  • #23   30. apr 2006 Har været inde og kigge lidt på Shred, Scrap, Stuff og Cowan. Og alle har Shimano Alivio dele på, men kun Cowan har en smule Shimano Deore. Og Shimano Alivio plejer ikke at være særlig godt.. Hvorfor sætter de de dele på ? ER Shimano Alivio da godt ? Har altid hørt at det ikke er godt.

    \\Lasse


  • #24   1. maj 2006 okay

  • #25   3. maj 2006 hehe smiley jeg kigger lige. Tak



  • #26   3. maj 2006 ja slf, jeg tror jeg har bestemt mig. Jeg bygger den selv. så får jeg den lige præcis som jeg vil have den smiley Jeg finder en ramme, og køber Shimano Deore gruppen og styr, saddel osv. tror det bliver en fin cykel (:


  • #27   4. maj 2006 Det ved jeg ikke helt endnu, men hvertfald at det skal være en dirtjumper frame. Måske hvis jeg kan få en Kona eller noget andet godt (: du skal nok lige få en beskrivelse af delene og et pic når det er jeg får den, men det bliver nok først om lidt tid. Men ellers hvis du har lyst til at skrive på msn så er min her: lasse-drengen@ofir.dk . Du add'er bare hvis du gider (:

Kommentér på:
Baghjul/wheelie

Annonce