{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.526 visninger | Oprettet:

Problemer med Reba lockout {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har erhvervet mig en reba rl 2013 forgaffel, men der er problemer med lockouten, jeg har forsøgt at skille det af, og det er som om selve den blå 'kappe' som sidder nede på gaflen, den ikke springer tilbage, den altså den lille 'bolt' der stikker op fra gaflen, som man drejer på når man låser den, den hopper ikke selv tilbage. Skal gaflen skilles helt af for kunne komme til at smøre det, eller sidder der noget fjederværk i galfen som kan være knækket?

Mvh
Poul

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af rullegardin, plisségardin, hattehylde og spejl 800 kr.
  • At smitte gaskomfuret til genbrug. Tager den ned fra 5. sal. 500 kr.
  • Fylde 4 huller i væg 400 kr.
  • Ophæng af TV, samle skabe mm. I morgen ! 2.500 kr.
  • Skift af pære på parkeringslys Ford ka 400 kr.
  • Ingen strøm i lejlighed 3.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med Reba lockout
  • #1   2. mar 2014 er det en 26 tommer forgaffel? fordi så er det bare elendigt lavet på en reba rl og lign fra de årgange, havde akkurat samme problem med en, ingen problemer med en sid smiley

• #2   2. mar 2014 Ja det er en 26". Men vil det sige der ikke er meget at gøre, at det bare er en dårlig forgaffel?

• #3   2. mar 2014 Ikke en dårlig forgaffel. Men en dårlig lock out.

• #4   2. mar 2014 Kan man så skifte lockout'en eller på noget måde få den til at fungere optimalt? kan man montere en alm lockout, altså uden remote, så man bare drejer nede på gaflen istedet?

• #5   2. mar 2014 ja den kan skiftes og den kan skiftes til en anden model.

Ned til en butik der har styr på de gafler smiley

Jeg har haft en Reba Team/RL (26/29) same issue, samt en SID(26 team) at den første generation samme problem

• #6   2. mar 2014 hvad skifter man så til?
    og hvad ligger sådan en udskiftning i af pris? smiley

• #7   2. mar 2014 Hvis du ikke har noget at bruge lock-out på styret til, så kan du også bare tage lock-out enheden ud, fjerne fjederen, og afmontere "fjernbetjeningsdelen" på styret. Hvis du så når du har monteret lock-out enheden i gaflen igen(uden fjeder), filer et par sliser i den blå skive øverst, så har du i princippet en helt alm. lock-out, bare uden "fjernbetjening" på styret.

Venlig Hilsen
    Jacob P

• #10   3. mar 2014 Jesper:

Det ser fedt ud, jeg har aldrig selv udført manøvren, men har tit overvejet det.
    Hvordan fjernede du fjederen fra enheden, efter du havde taget enheden ud af gaflen?

Venlig Hilsen
    Jacob

• #11   3. mar 2014 Jesper

Ser godt ud. Hvordan fungere lockout funktionen, kan man bare dreje på den, eller er den elimineret?

• #13   4. mar 2014 Det virker da som en genial løsning, istedet for at skulle ud og kør helt nyt lockout system.
    Det tror jeg, jeg vil prøve smiley

Tak for hjælpen smiley

• #14   12. mar 2014 Jesper, done! Fucking awesome.
    Renere styr, kabler og det spiller bare. Og det var super nemt smiley

• #16   12. mar 2014 Måske, lyder faktisk ikke utænkeligt, men spørgsmålet er så om det er nødvendigt smiley

• #17   12. mar 2014 Jeg havde samme problem, med at remote lock-out'en ikke ville gå tilbage automatisk. Jeg har løst det på samme måde som Jesper. Skruen der holdte remote lock-out'en på styret passede endda i gevindet på den blå skive. Da den blå skive alligevel går meget stramt, så holder den sig selv på plads når man lock out'er, så det var ikke nødvendigt at skille noget ad overhovedet. Og skulle den løsne sig lidt, så er det altid sådan at lock'out funktionen forsvinder, ikke omvendt, så forgaflen ikke ved et uheld låser sig mens man er på vej ned af en bakke. Iøvrigt er det meget sjældent jeg bruger lock out funktionen, så det er ikke noget problem at lige låse forgaflen ved at række ned til den blå skive med armen.

Kommentér på:
Problemer med Reba lockout

Annonce