{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.152 visninger | Oprettet:

Giant TCR Composite 2 - Er det et godt køb? {{forumTopicSubject}}

Hej Cykelgalleri

Jeg har for nylig været i en cykelforretning, hvor de havde en Giant 2013 TCR Composite 2 på udsalg til 8.500 kr.

Se cyklen her: http://www.giant-bicycles.com/da-dk/bikes/model//12453/58678/

Da jeg står og skal investere i ny cykel, vil jeg gerne høre jeres råd og meninger om, hvorvidt det er et godt køb, når cyklen skal bruges til regelmæssig cykeltræning og mindre motionsløb i Danmark og i udlandet.

Umiddelbart lyder det til at være et rigtig godt køb, da medarbejderen i butikken forklarede, at det var en "full carbon" og næsten komplet ultegra geargruppe der sad på.

Hvad synes I?
- Alle input tages imod med kyshånd.

Tak på forhånd!

Venlig hilsen
Simon

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giant TCR Composite 2 - Er det et godt køb?
  • #1   29. nov 2013 Kanon godt køb til de penge der.

• #2   29. nov 2013 Den er da så flot, den bike smiley
    God ramme, fine komponenter, super pris.
    Carbon eller Composite .... tror det er lige godt smiley

Den er lavet rigtig.
    Har det rigtige slope i rammen.
    Slet flot og proff ud.
    Alle dele er valgt med omhu.

Til sammenligning får du kun en Trek med Tiagra/105 og en Alu ramme til de penge.
    Og det er da ikke særlig godt.

Du får rigtig meget for pengene her.
    Kom du bare afsted til den cykelhandler smiley

• #3   29. nov 2013 Jeg har prøvet tcr rammen. Synes ikke der var meget ryk i den ved tråd. Den var ok stabil, men ikke super stiv. Kan ikke vurdere komforten, men kunne forestille mig at den er ok. Nok heller ikke en let Carbon ramme. Prisen er fornuftigt, men en god alu ramme kunne være at overveje som alternativ.

• #4   29. nov 2013 Tak for svarene!

Jeg havde også kig på den her (link fjernet) ..

Hvordan vil I vurdere den ift. Giant cyklen???

Der er en markant prisforskel, men afspejles det også i kvaliteten?

• #5   29. nov 2013 Den giant burde ligge på samme prisleje.

Prøv at søg på DBA efter den brugt så kan du se hvad folk vil have for dem. Jeg kiggede selv på en brugt som stod til 12k. Så hvis du kan få den til 8.5 så ville jeg helt klart tag den og gemme resten til nogle fede højrprofil hjul evt.

• #6   29. nov 2013 Har selv en TCR - meget glad for den, og 8,500. Lyder som om du skal skynde dig inden der er en anden der ser det tilbud smiley

• #7   29. nov 2013 Super køb. Er selv meget glad for min Giant.

• #8   29. nov 2013 Der er noget mere kvalitet i Canondale rammen
    Den er i en højere klasse.
    Det vil du kunne mærke.
    Men så er der til gengæld sat lidt billigere dele på den.

Med det du skriver du skal bruge den til, vil det nok være bedste køb at tage Giant og bruge penge på hjul.
    Ordentlige hjul hæver din køreoplevelse til et højere niveau.

• Mr. Mongoose
    Mr. Mongoose Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Svar: 41
    #9   2. dec 2013 Ser ud til at være et fint bud - men "næsten komplet ultegra" er vist så meget sagt - det er kun greb og bagskifter der er ultegra.... smiley

• #10   2. dec 2013 Men greb er måske også noget af det vigtigste og dyreste på den gear gruppe.

Det er stadigvæk et mega godt køb.

• #11   3. dec 2013 BeOne777

Du skal lige notere dig at en 2013 Supersix 5 ikke har en af Cannondales bedre rammer men et helt alm carbon mix som alle andre kilometer varer, du skal højere op i hierarkiet før de spændende rammer kommer på tale hos Cannondale, omkring composite vs carbon så er der ingen forskel, carbon er et composite produkt, faktisk er der ikke ret meget carbon i, der er temmelig meget mere kunststof og epoxy i sådan en vævet måtte/rør end der er carbon, det sjove er at der kun er et firma (GT) som igennem tiderne har kaldt det det som er det korrekte navn for produktet nemlig termoplast men navnet solgte ikke så godt så de begyndte hurtigt at kalde deres for det samme som alle andre og salg kom op hvor det burde være smiley

• #12   3. dec 2013 Carsten og Simon BA:
    Var jeg ikke klar over.

Men det tæller da endnu mere i Giant retning smiley

• #14   3. dec 2013 Jeg var på Mallorca i sep måned med 9 andre gutter. Der lejede vi alle sammen en TCR 2'er og jeg må indrømme at jeg syntes den var fin stiv og havde absolut ingen probemer eller noget andet at udsætte på den. Jeg syntes den er møg fed og elsker dens slope.. Vi var alle sammen 100% enige om det var nogle super cykler! Det med at hjulsættet er noget skod så kan man jo sige at det er standardhjulene jo ofte og til 8500 kr har du råd til at købe måske et lækkert sæt zipp404 på dba? Jeg havde købt med det SAMME!! smiley

• #15   3. dec 2013 Tusind tak for alle svarene! Det er sgu fedt, at I gider hjælpe mig - det er jeg meget taknemmelig for!

Jeg er stadig kanon meget i tvivl om mit valg. Uanset hvad har jeg tænkt mig at tilkøbe et par højprofilshjul, så selve problemet med de dårlige hjul er underordnet i dette tilfælde.

Er Giant'en en "god nok" cykel, hvis jeg har planer om at rulle +200 km om ugen plus deltage i diverse motionsløb? Jeg ved godt, at det i bund og grund handler om god form, men jeg har i et par år nu haft en alu-ramme med standardiseret udstyr.. Og jeg vil sgu gerne til at rykke min cykeltræning til et niveau højere.

Hvad har I ellers af forslag, hvis mit budget er 15.000 kr. ex. hjul?

• #16   3. dec 2013 C K og Martin J, hvilken TCR model kørte i på?

• #18   3. dec 2013 Ja den er helt sikkert god nok

• #19   3. dec 2013 Beklager Martin J og C K

Jeg er meget nysgerrig i den her tråd, og vil egentlig gerne vide, hvad der er anderledes på en Giant Composite ramme i forhold til f.eks. Cannondale rammen? Det jeg har hørt er nemlig, at Composite rammen er "blødere", fordi det ikke er ren carbon, som f.eks. på en Advanced?
    Er det korrekt?

• #21   4. dec 2013 Siimonk,
    Jeg har prøvet begge, altså supersix og tcr. Gianten er en fin cykel med gode komponenter, men rammen er langt fra stiv. Går du efter stivhed og en ramme med effektiv overførsel i trådet, så er alu et bedre bud i den prisklasse, f.eks caad 10. Supersix virker lidt mere stiv i trådet, mere stabil kronrøret, end tcr, men svært at vurdere. Supersix udgår i 2014, så der kun er evo modellen.
    Giants Advanced rammer er bestemt fede, har aldrig prøvet sådan en, men hvad jeg har læst så er de lamineret noget anderledes op.
    Har aldrig hørt om at composit = ikke ren kulfiber laminering. Composite er betegnelsen for et materiale bestående af to faser.

• #22   4. dec 2013 Her kan der læses en smule om composite/carbon mest for dem som tror det er to forskellige ting.

http://www.redorbit.com/news/science/1112493049/the-dirty-secret-of-carbon-fiber/

Kommentér på:
Giant TCR Composite 2 - Er det et godt køb?

Annonce