Giant TCR Composite 2 - Er det et godt køb? {{forumTopicSubject}}
Hej Cykelgalleri
Jeg har for nylig været i en cykelforretning, hvor de havde en Giant 2013 TCR Composite 2 på udsalg til 8.500 kr.
Se cyklen her: http://www.giant-bicycles.com/da-dk/bikes/model//12453/58678/
Da jeg står og skal investere i ny cykel, vil jeg gerne høre jeres råd og meninger om, hvorvidt det er et godt køb, når cyklen skal bruges til regelmæssig cykeltræning og mindre motionsløb i Danmark og i udlandet.
Umiddelbart lyder det til at være et rigtig godt køb, da medarbejderen i butikken forklarede, at det var en "full carbon" og næsten komplet ultegra geargruppe der sad på.
Hvad synes I?
- Alle input tages imod med kyshånd.
Tak på forhånd!
Venlig hilsen
Simon
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
God ramme, fine komponenter, super pris.
Carbon eller Composite .... tror det er lige godt
Den er lavet rigtig.
Har det rigtige slope i rammen.
Slet flot og proff ud.
Alle dele er valgt med omhu.
Til sammenligning får du kun en Trek med Tiagra/105 og en Alu ramme til de penge.
Og det er da ikke særlig godt.
Du får rigtig meget for pengene her.
Kom du bare afsted til den cykelhandler
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 5
Jeg havde også kig på den her (link fjernet) ..
Hvordan vil I vurdere den ift. Giant cyklen???
Der er en markant prisforskel, men afspejles det også i kvaliteten?
feb 2008
Prøv at søg på DBA efter den brugt så kan du se hvad folk vil have for dem. Jeg kiggede selv på en brugt som stod til 12k. Så hvis du kan få den til 8.5 så ville jeg helt klart tag den og gemme resten til nogle fede højrprofil hjul evt.
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Cykler: 6 Emner: 26 Svar: 135
jul 2008
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 6 Svar: 58
jun 2009
Den er i en højere klasse.
Det vil du kunne mærke.
Men så er der til gengæld sat lidt billigere dele på den.
Med det du skriver du skal bruge den til, vil det nok være bedste køb at tage Giant og bruge penge på hjul.
Ordentlige hjul hæver din køreoplevelse til et højere niveau.
dec 2007
Følger: 1 Svar: 41
feb 2008
Det er stadigvæk et mega godt køb.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Du skal lige notere dig at en 2013 Supersix 5 ikke har en af Cannondales bedre rammer men et helt alm carbon mix som alle andre kilometer varer, du skal højere op i hierarkiet før de spændende rammer kommer på tale hos Cannondale, omkring composite vs carbon så er der ingen forskel, carbon er et composite produkt, faktisk er der ikke ret meget carbon i, der er temmelig meget mere kunststof og epoxy i sådan en vævet måtte/rør end der er carbon, det sjove er at der kun er et firma (GT) som igennem tiderne har kaldt det det som er det korrekte navn for produktet nemlig termoplast men navnet solgte ikke så godt så de begyndte hurtigt at kalde deres for det samme som alle andre og salg kom op hvor det burde være
jun 2009
Var jeg ikke klar over.
Men det tæller da endnu mere i Giant retning
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 37 Svar: 247
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 5
Jeg er stadig kanon meget i tvivl om mit valg. Uanset hvad har jeg tænkt mig at tilkøbe et par højprofilshjul, så selve problemet med de dårlige hjul er underordnet i dette tilfælde.
Er Giant'en en "god nok" cykel, hvis jeg har planer om at rulle +200 km om ugen plus deltage i diverse motionsløb? Jeg ved godt, at det i bund og grund handler om god form, men jeg har i et par år nu haft en alu-ramme med standardiseret udstyr.. Og jeg vil sgu gerne til at rykke min cykeltræning til et niveau højere.
Hvad har I ellers af forslag, hvis mit budget er 15.000 kr. ex. hjul?
okt 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 3 Emner: 42 Svar: 96
feb 2008
okt 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 3 Emner: 42 Svar: 96
Jeg er meget nysgerrig i den her tråd, og vil egentlig gerne vide, hvad der er anderledes på en Giant Composite ramme i forhold til f.eks. Cannondale rammen? Det jeg har hørt er nemlig, at Composite rammen er "blødere", fordi det ikke er ren carbon, som f.eks. på en Advanced?
Er det korrekt?
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
Jeg har prøvet begge, altså supersix og tcr. Gianten er en fin cykel med gode komponenter, men rammen er langt fra stiv. Går du efter stivhed og en ramme med effektiv overførsel i trådet, så er alu et bedre bud i den prisklasse, f.eks caad 10. Supersix virker lidt mere stiv i trådet, mere stabil kronrøret, end tcr, men svært at vurdere. Supersix udgår i 2014, så der kun er evo modellen.
Giants Advanced rammer er bestemt fede, har aldrig prøvet sådan en, men hvad jeg har læst så er de lamineret noget anderledes op.
Har aldrig hørt om at composit = ikke ren kulfiber laminering. Composite er betegnelsen for et materiale bestående af to faser.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
http://www.redorbit.com/news/science/1112493049/the-dirty-secret-of-carbon-fiber/
Giant TCR Composite 2 - Er det et godt køb?