{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse på MBT.
  • #1   19. okt 2013 Hej Thomas

Jeg plejer at bruge denne her:

(link fjernet)

Hvis resultatet også indenfor de mål din racercykel har, så passer det nok også på en MTB.

Fin cykel i øvrigt

• #3   19. okt 2013 Jeg er 179 og har altid kørt på Medium / 17 inches.

• Mr. Mongoose
    Mr. Mongoose Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Svar: 41
    #4   20. okt 2013 Hvis det er cube reaktion htc du er ude efter, har jeg set at du kan få race modellen til 12799,- hos webike.... Bare et hint.

Med hensyn til størrelse, tror jeg du skal prøve både en 17" og en 19" med den højde du har. Vil dog tro du ender på en 17".

• #5   20. okt 2013 17" bliver 100% for lille, du skal op i en 19"
    det bedste ville jo nok være en 18" men det kan du ikke få i den model

• #6   20. okt 2013 Hej igen

det der med størrelserne er en svær ting, da størrelserne er forskellige fra producent til producent, når man ser på hele geometrien.

Jeg har selv lige købt en MTB, den sidste jeg havde, købte jeg brugt her på siden.
    Skal lige indskyde jeg er 170 cm og skridt længde på 78.

Iflg. stelguiden bør jeg have mellem 51-53 cm på racer og mellem 42 -46 cm på MTB.

Dette passer faktisk godt på mig, min første racercykel jeg fik samlet i 80'erne var med et 53 cm stel, og den størrelse har jeg cyklet på lige siden on/off.

Men igen afhænger det af ens bygning, den jeg købte her var en 15 tommer, og jeg blev aldrig glad for at cykle på den, fik ondt alle steder, jeg kunne simpelthen ikke finde mig til rette på den.

Min nye MTB er et 45 cm stel, det svarer til 17,7 tommer og stellet er påskrevet 18 tommer, det er i nogles øjne for stort, men jeg fik det råd at se på længden på cyklen når jeg sidder på den i stedet for om det er 16-17 tommer.

Så hvis du har mulighed for det, så find en og prøv størrelsen inden du køber online, jeg bor i Brøndby S, så kan da godt lige svinge forbi Vallensbæk ved lejlighed hvis du vil se størrelsen for min Haibike, hvis det kan bruges til noger smiley

• #7   22. okt 2013 Alt efter dit skridt-mål men er det under 80-81cm så skal du tage en 17" men har du et skridt-mål på 82cm-85cm så er det en 19" ud fra de oplyste mål der er på den ramme du har kigget på.

Når man taler mtb er det bedre at have lidt ekstra pind oppe end ingen pind (saddelpind), cyklen bliver simpelthen for lang hvis man skal sidde så oprejst som man bør på en mtb og det svækker styreegenskaber.

De der højde skemaer vil jeg ikke anbefale og af den simple grund, der er meget stor forskel på hvordan folk er sat sammen ud fra en given højde, der er mange som vejleder ud fra deres egen højde men aldrig spørger ind til den spørgendes mål , skridt-længde, hofte til midt knæ, hofte til top skuldre og top skulder til håndled når man har de mål så kan du også få en cykel som passer til din krops sammensætning alt andet er gætværk og det tager kun 5min at tage de mål smiley

Underligt at der ikke er nogle af de danske sider som gør sig det besvær at oplyse geometri på rammen men her har du oplysninger på den Cube (link fjernet)

Kommentér på:
Størrelse på MBT.

Annonce