3.735 visninger
|
Oprettet:
Forsikring der også dækker styrt bla. {{forumTopicSubject}}
Hej,
Sidder og læsere hos de forskellige forsikringsselskaber om deres cykel/udvidede indbosforsikringer, men syntes det er en jungle.
Først og fremmest skal den dække styrt, men den skal selvfølgelig også dække tyveri - hvordan det skal kunne lade sig Gøre er mig dog en gåde? Hvor mange herinde har godkendt lås på jeres fine dyre cykler? Min er altid i huset, bag RUKO låse, men tæller det?
Ellers er alternativet jo en dem tung lås.
Håber nogen har svar.
På forhånd tak.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Svar: 2
De kræver blot at cyklen opbevares aflåst, altså enten derhjemme eller aflåst i bilen
sep 2010
Følger: 17 Følgere: 6 Cykler: 5 Emner: 74 Svar: 418
Må lige få undersøgt det nærmere.
Tror i øvrigt der er stelnummer på min cykel, dog i form af klistermærker..
Tak
aug 2012
Følger: 11 Følgere: 20 Emner: 10 Svar: 648
Udendørs skal der forsikrigsgodkendte låse på. Jeg transporterer dog altid min cykel bag i bilen og her behøver man ikke have den låst, da indbosforsikringen jo også gælder her. En dyr carbonracer lader man ikke stå uden opsyn.
Mht til styrt/kasko så kan man tegne en særlig cykelforsikring hos cfc danmark, men den er lidt dyr og har fordele/ulemper.
Max Levig kan du kun forsikre hos hvis du har alle dine øvrige forsikringer hos Tryg...
sep 2011
Jack
De kræver da kun at du har en bolig eller indboforsikring for at kunne få en udvidet cykelforsikring.
aug 2012
Hos alm Brand ville de ikke forsikre min bil og bolig hvis jeg ikke også havde min indbo hos dem....
Men man kan jo bare flytte sine forsikringer til Tryg (eller til Topdanmark, som vist også har en kasko til cyklen). Jeg gjorde det ikke, fordi jeg lige havde haft to skader på min bil, så bilforsikringen ville blive uforholdsmæssig dyr....
sep 2010
Har I andre ikke nogen forsikring der dækker hvis cyklen skulle gå i stykker i forbindelse med et styrt?
aug 2012
Jeg har ikke kasko på mine tre cykler, men får snart en 4. og vil i den forbindelse nok tegne en kasko hos CFC Danmark. Problemet er dog hermed, at de reparerer rammerne istedet for at give nye og her skal jeg lige have undersøgt om det skulle kunne få indflydelse på specializeds livsgaranti på rammen....men selvfølgelig bedre med en ramme som fungerer uanset livsgarantien, men ærgerligt at miste den.
Det er ikke altid helt enkelt, at sikre sine cykler....
sep 2010
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 59 Svar: 728
http://www.krog-consult.dk/cfc/
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Cykler: 2 Emner: 32 Svar: 341
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
ca. 550,- årlig præmie.
Dækker op til 67052,- pr. cykel
klippet fra Topdanmarks hjemmeside:
}} Udvidet cykeldækning — en kaskodækning til dig, der har en eller flere kostbare
cykler. Den dækker også cyklen, hvis du vælter på den.
Der skal godkendt lås selvom den står i et aflåst skur.
Der skal IKKE lås på hvis låst inde i normal beboelse (hus, lejlighed osv.)
Forskellen er åbenbart hvordan indbruddet opfattes af forsikrings selskabet ved typer bygninger.
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 2 Emner: 5 Svar: 108
Jeg tjekkede stort set alle 'kendte' selskaber og det var GF der var klart mest attraktive. Skulle dog også have mig en inbosforsikring, hvilket jo kan have gjort en forskel.
sep 2011
I de 30år jeg har været forsikrings kunde har jeg altid kunne handle priser så længe jeg bare har to forsikringer hos et selskab, det er langt fra altid det kan betale sig at ha samlet sine forsikringer et sted da det kun er få procenter de giver ekstra hvis alle er samlet et sted og det er sjældent nok til at regulere differencen mellem flere eller et selskab.
Det hele drejer sig om at være over sine forsikringer årligt, få dem justeret til bedste pris, det tager tid ja men penge er sparet, en anden mulighed er at bruge et forsikrings agentur som har tilknytning til de fleste selskaber og få dem til at samle forsikringer så man er bedst dækket til billigst mulige pris.
Det hele drejer sig om hvor dyr man som kunde er for forsikringsselskaberne, skader, ansvar, tyveri osv så jo mindre skader man har jo billigere priser får man men det er også værd at huske at dækning er meget forskellig på de forskellige forsikringer selv om de tilsyneladende lyder ens, se bare de forskellige oplysninger andre brugere kommer med her i tråden og hvor forskellig pris kontra ydelse er
aug 2012
Jeg ville nemlig gerne have en indbo med cykel-kaskodækning i Topdanmark, men de øvrige forsikringer, såsom bilen i alm brand, da jeg lige har haft to skader på bilen.
Kasko hos CFC kostede vist 1800 kr sidst jeg fik et tilbud. Det er lidt dyrt da det kun dækker en cykel på 50,000 kr, mens top Danmark jo dækker skader på alle ens cykler, hvilket er relevant da jeg har 4 stk. Desuden giver Topdanmark en ny ramme, mens CFC reparerer rammen. En repareret ramme bliver jo ikke nymalet/lakkeret og man misker måske sin garanti på rammen..,,
sep 2011
En forsikring udover den nye er så heller ikke Alle forsikringer samlet et sted, det var det som jeg pointerede men hos forsikringsselskaber er der stor forskel på kunder, det hele drejer sig om ens skades historie, hvor nogle får afslag får andre med bedre skades-historie et godt tilbud.
Forsikringsselskaber er der kun for en og det er aktionærerne og absolut ikke kunderne men sådan er det med al business.
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 1 Cykler: 5 Emner: 43 Svar: 137
aug 2013
Følger: 1 Svar: 1
Det kan i rigtig mange tilfælde betale sig at samle sine forsikringer. Cykelforsikringen købes også ofte som tillæg til sin indboforsikring og vil som regel gøre den billigere. Du kan indhente tilbud fra flere forsikringsselskaber på alle dine forsikringer lidt nemmere via http://iforsikring.dk
jul 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 12 Svar: 130
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 30 Svar: 230
Det er virkeligt en jungle. Jeg fik at vide af mit selskab (Bauta) at jeg ikke behøvede have låse på cyklerne, så længe de stod i huset og huset var aflåst. Hvordan de dækker i garagen ved jeg ikke.. måske jeg skulle undersøge det.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
Et skur betegnes ikke som beboelse, og derfor skal der være godkendt lås på cyklen.
Forsikringselskabet opfatter et skur på samme måde som hvis du satte cyklen udendørs ... og så skal der lås på.
Det synes jeg egentlig er fair nok.
Jeg forstår så ikke hvorfor nogle selskaber kræver lås når cyklen er opbevaret indendørs i beboelse.??? (Topdanmark gør ikke)
Så er det jo regulært indbrud i huset.
sep 2010
Følger: 1 Svar: 16
Kan i øvrigt oplyse, at jeg efter en gennemgang af mine forsikringer, fik et tilbud, der sparede mig for 3500,- pro anno, dækkende hus, indbo, fritidsulykke, to motorcykler, bil og campingvogn. Farvel Tryg og goddag If.
sep 2010
Men ja, de er billige - dækningen er dog ikke så god.
Tryg er uden tvivl en af de bedste spillere på markedet.
jul 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 12 Svar: 130
sep 2010
Forsikring der også dækker styrt bla.