{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.892 visninger | Oprettet:

thomas w
thomas w
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 81

Hjelm efter styrt. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Hvordan ser det ud, hvad gør man efter styrt, er hjelme kun 1. gangs som Motorcykelhjelme ?

Jeg var ude i et volsomt styrt i lørdags, hvor jeg landede mere eller mindre lige på hovedt, i skovbunden.

det ser ikke ud til at hjelmen er ødelagt, men er der en uskreven regel om dette ?

Mvh Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjelm efter styrt.
  • #1   19. aug 2013 den skal skiftes

• thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

#2   19. aug 2013 det tænkte jeg nok.
    Ville heller ikke styrte sådan igen og hjelmen ikke virkede.
    tror så ikke jeg ville rejse mig igen.

Tak for svar.

• Jens
    Jens Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 53
    #3   19. aug 2013 ud med den!

• #4   19. aug 2013 Jep, hjelmen er ligesom med MC-hjelme. Det kan godt være at den ser intakt ud udefra, men indvendigt kan den sagtens have taget skade som gør, at den ikke hjælper en dyt næste gang du smækker hovedet i asfalten. Faktisk bare det at tabe en hjelm fra bordhøjde kan betyde at du skal skifte den ud. smiley

• #5   19. aug 2013 Hmm en cross hjelm bliver nu ikke udskiftet ved hver styrt, i "gamle" dage blev de kontrolleret en gang årligt af DMU der efter så dem for revner/skader. så jeg vil nu mene at hvis den ikke er revnet ude eller inde er den ok..

• #6   19. aug 2013 Specialized foreskriver, at deres hjelme skal skiftes, hvis de har været i styrt eller er blevet tabt fra én meters højde... Hjelmen er lavet til at absorbere stødet, ved at flække - jeg ville nødig selv tage de ekstra kg med panden, som følge af et styrt smiley

• #7   19. aug 2013 Det er bare salgssnak når man siger at en hjelm skal skiftes hvis den blot har været tabt... Det er muligt at lakken eller overfladen har taget skade... Men det er ikke overfladen som er beskytteren. Det er indmaden i hjelmen og hvis der ikke er noget i hjelmen til at påvirke indmaden så vil hjelmen heller ikke tage skade.

Ok hvis hjelmen tabes fra 10meter så er den færdig. Men ikke fra en meter da der skal være et hoved eller en vægt som svarer til et hoved til at påvirke hjelmen indefra for at den tager skade.

• #8   19. aug 2013 DMU tjekker jo ikke hjelmene særlig godt!! Hvad skal de tjekke dem med? deres øjne smiley Det er ikke holdbart. Arai og Shoei som jeg selv har repræsenteret som sælger og importør anbefaler at hjelmen skiftes efter et styrt ja hvis hjelmen ikke har været i asfalten behøver den jo ikke skiftes. Men derimod er det ikke nødvendigt at skifte hjelmen hvis den blot er tabt eller røget ned fra din motorcykel.

• #9   19. aug 2013 Jo hvis du har haft en bowling kugle i hjelmen da den røg af motorcyklen skal den også skiftes smiley

• #10   19. aug 2013 Det kan være du er heldig at din indboforsikring napper den...

• #11   19. aug 2013 Nej selvfølgelig er det da ikke super godt kun at efter se en hjelm visuelt men det er det de gør smiley Arai og Shoei vil også gerne sælge hjelme og sjovt nok er der ikke nogle af dem jeg har kørt Cross med eller andre på også på høj plan der skifter hjelm . med minder hjelmen direkte er skadet..

You probably won’t need a new helmet after every crash. A tiny tap on the head won’t hurt much, but if the impact to your head was enough to make you feel that the helmet actually did something, then do yourself a favor and replace it before your next ride, even if the damage isn’t really visible

• thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

#12   19. aug 2013 Jeg henter en ny i morgen, det er ikke noget at spøge med.
    Tak for alle svar.
    Mvh thomas

Kommentér på:
Hjelm efter styrt.

Annonce