{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.223 visninger | Oprettet:

Heino cykler {{forumTopicSubject}}

Ved godt at dette indlæg er som at stikke hånden ind i en hvepserede, men jeg undre mig over at danske forretninger klager over at folk handler på nettet når de så samtidig betjener kunder med stor arrogance. Det har jeg oplevet flere gange hos Heino cykler i Rødovre.

Jeg oplever også at personalet "fortæller" mig hvad jeg skal købe, selvom jeg udemærket godt ved hvad jeg kommer for at købe.

De gange jeg har kigget på cykler, ender det ofte med at de mener Focus er det bedste valg for mig, også selvom jeg kom for at købe et andet mærke.

En forespørgelse på en anden størrelse eller farvekombination, har jeg oplevet ender i et svar i retningen af "at der er det som der hænger på hylden - take it or leave it".

Det er muligt at jeg ikke er en "nem" kunde og Heino har masser af kunder, men er jeg den eneste med den oplevelse?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Heino cykler
  • #1   11. apr 2013 Nu har jeg aldrig handlet hos heino, men hvis jeg ikke føler mig generelt godt behandlet i en butik og jeg ellers ved hvad jeg kommer efter og sælger forsøger at prakke mig noget andet på, så går jeg og finder et andet sted at lægge mine penge.

  • #2   11. apr 2013 Jeg handler tit og ofte derude.. Og både store og små køb, og har altid fået en god service, også selvom jeg bare havde et spørgsmål omkring teknik og rep.. Samt Jakob P. Altid er god for en snak og cykler, og gear hvis han har tid selvfølgelig..

  • #3   11. apr 2013 Jeg har oplevet den samme arrogance i den foretning i salgs afdelingen. Også når jeg har ringet ind og lavet en forspørgsel på diverse. Men det kommer meget an på hvem man snakker med derinde. Er glad for jeg ikke er den eneste der har haft den tanke, for syntes næste alle går og snakker så godt om Heino.

    Måske har vi bare fået fat i den samme sure medarbejder smiley

    Har dog haft min cykel til reperation der et par gange og her er de virkelig service mindet. Jeg vil derfor blive ved med at benytte heino i brøndby/rødorves værksted.


  • #4   11. apr 2013 Jeg kan ikke genkende det du skriver, har dog kun brugt dem i de sidste 2 mdr. men det kommer jeg nok til at fortsætte med!

  • #5   11. apr 2013 Jeg fik også en lorte behandling i den heino på roskildevej! Jeg havde medbragt min cykel fra kolding og skulle have noget udstyr! Butikken var næsten tom og der var ingen hjælp at hente! Så boykot endelig deres skodfirma!!!!!

  • #6   11. apr 2013 Tonny,

    Mit indlæg var ikke startet for nogen forretninger skulle boykottes. Jeg synes bare ikke jeg er gået ud af forretningen og tænkt hvilken fed betjening eller her kommer jeg tilbage. Når jeg så er kommet tilbage, så skyldes det at de har et stort og godt udvalg.


  • #7   11. apr 2013 Bikebuster kolding. Fortjener prisen for at være den dårligste butik nogensinde! Kæft en lortebehandling man får! Designcykler er da til at leve med, selvom udvalget er minimalt! Med god kunde service hvor man føler sig hjemme, og at de faktisk prøver at finde det rigtige køb, i samråd med kunden! HVor de sælger det der er relevant, og ikke bare det dyreste!

  • #8   11. apr 2013 Kasper. Beklager mit boykot råd... Ved ikke hvor det kom fra! Og kan godt se at det ikke hører til i din tråd! Men jeg sætter aldrig mine ben der igen! så hellere bestille fra udlandet!

  • #9   11. apr 2013 Alle kan komme ud for dårlig behandling i en cykelbutik, og det sker alle steder. At det så sker oftere i nogen butikker er jo bare rigtig trist.

    Jeg var i Heino i mandags, og var heldig at de lige havde den stump jeg manglede på lager, selvom det bestemt ikke var en standart ting. Så det er jo en god ting ved denne store butik.
    At sælger så fortæller mig at grunden til min næsten nye kassette (500km) er gået i stykker, nok skyldes at jeg er lidt stærker i mit venstre ben i forhold til det højre, og derved kommer der skævt træk på min kassette????? det giver jo bestemt ikke mening.
    Så man kan altid møde en dårlig sælger...


  • #10   11. apr 2013 Har haft samme oplevelser hos andre cykel forhandlere. derfor jeg handler gos cykelgear. som casper sige. ingen problemer der

  • #11   11. apr 2013 Mener ikke man kan sammenligne en netbutik med en fysisk butik hvor man kan stille spørgsmål eller få hjælp her og nu, det er noget som ikke sker når man handler på nettet, man bruger også selv tid på at finde det man ønsker men er man usikker så laver folk en masse tråde om at få hjælp og det har intet at gøre med service.

    At sælge en vare er det letteste særlig hvis kunden allerede ved hvad de ønsker (typisk en netkunde) men når der en sjælden gang er et problem med produktet så ser man typisk at tingene er langt mere besværlige, man skal pakke varen sammen igen, på posthus, betale for fragt retur og stå uden en funktionel cykel i en periode, kan man leve med at stå i den situation og spare penge så er netløsningen et super produkt men er ens fritid mere værd end at spare lidt penge så bruger man den fysiske butik og har den service man kan føle og ikke kun kan læse om.

    At nogle ser en sælger arrogant eller ligeglad betyder slet ikke at andre ser det samme, det er mennesker som det handler om udstråling og kemi, nogle kan sammen og får en fantastisk oplevelse andre kan ikke og får en dårlig oplevelse.

    Der er en grund til at Heino har så godt et marked og har været en dominerende faktor på det sjællandske og det er tilfredse kunder.

    Personligt så bruger jeg mest nethandel, jeg ved hvad jeg skal ha og kan klare alle opgaver selv og kan så udnytte mig af lidt bedre priser men kan sagtens se at der er et stort behov for den alm bruger at der er en fysisk butik hvor man føler sig godt tilpas men også for den øvede som lige mangler en stump her og nu (umuligt ved nethandel).


  • #12   11. apr 2013 Jeg har i den sidste måneds tid, købt stort ind i Heino Brøndby, f. Eks købte jeg et sæt mavic cosmic carbone SLR hjul, og fik rigtig god betjening og vejledning inde i racer afdelingen, mht valg af hjul, inden jeg valgte hjulsættet..

    I sidste uge købte jeg så nye cykelsko, og var i tvivl med pasform, og igen fik god vejledning oppe i tøj afdelingen..

    I forgårs købte jeg så en ny hjelm, og da jeg kom hjem, blev jeg i tvivl om formen og størrelsen, tog så tilbage dagen efter og fik den byttet til en hjelm jeg er glad for, uden nogen form for dårlige kommentarer og sådan..

    Så alt ialt, vil jeg gerne støtte de danske cykelhandlere, og samtidig give mit bidrag til de danske arbejdspladser..


  • #13   11. apr 2013 Har aldrig fået så god service, i nogen form for butik som jeg har fået hos Designcykler i Odense - de er "outstanding" smiley

    Heino har jeg været 1 gang, og ja de er sgu egentlig lidt arrogante, og der var 100 mand på arbejde i biksen, men der gik 20 min før jeg blev betjent, og der var ikke mere end 3-5 andre kunder ud over mig smiley


  • #14   11. apr 2013 Købte min Scott derude, fik sat den til side over telefonen og de gik fik bestilt de ting den skulle have (komplet gear gruppe m.m) uden at jeg havde sat en fod i deres butik. Kom ud en uge 3-4 dage efter prøvede den som den stod fik klaret papirerne og hentede den yderligere 3-4 dage efter det.

    Det kalder jeg ret god service.


  • #15   11. apr 2013 Martin

    Det gælder vel kun hvis man bruger en dansk netbutik noget man sjældent ser bla her på siden smiley men glem ikke at det også er de samme fragtfirmaer som levere pakkerne til butikkerne så giver ikke den store forskel for dem ud fra antal ansatte.

    Tror det har større betydning hvis man siger lig din handel i en dansk virksomhed (fysisk eller net).


  • #16   11. apr 2013 Jeg har samme negative oplevelse. Jeg stod med 22k i hånden ov ville købe en cannondale. De gad imidlertid ikke at bestille en hjem før der var mindst 5 andre der skulle have en cannondale. Bum bum - ind i bilen med mig og afsted til Lyngby hvor jeg så købte den samme cannondale en del tusinde billigere, og fik en FANTASTISK service og masser af grej oveni uden beregning.
    Så det var 22K der ikke gik ned i Heinos kasse, jeg handler der ikke mere. Bruger de lokale som f.eks. Cykelfix osv.


  • #17   11. apr 2013 Kasper K: Jeg har samme oplevelse som dig.....Man får en arrogant behandling af mange af sælgerne. Dog har de enkelte lidt bedre sælgere.

    Min eneste grund til måske, at handle i Heino er deres store udvalg. Hvis jeg kan få varerne på nettet eller i andre butikker så handler jeg dog der i stedet for.

    Jeg handler dog i stigende grad, ja faktisk næsten udelukkende, hos min lokale cykelforretning i Køge, hvor jeg har et godt forhold til butikkens ansatte og ejer og også får en fast rabat. Det kan tage lidt tid, at få specielle dele hjem, men det venter jeg nu gerne på.....

    Jeg afleverede engang en 2 uger gammel cykel hos Heino fordi der kom en meget kraftig lyd fra kranken. Da jeg hentede den igen havde de ikke løst problemet og sagde de ikke kunne gøre noget, fordi de ventede på at leverandøren (Specialized) på et eller andet tidspunkt fik løst problemet. Dvs jeg skulle køre fra Heino med en ny cykel, jeg ikke kunne køre på i måske flere måneder. Jeg brokkede mig selvfølgelig højlydt og fik fat i chefen og herfra begyndte et langt forløb hvor de trods alt forsøgte at løse problemet. Nu er problemet løst og vi fik byttet rammen til en ny, men jeg handler aldrig der mere. Eneste situation der kunne få mig til at handler der igen er hvis jeg står og mangler en mindre ting, f.eks. et par sko eller briller, som de har i butikken og som jeg skal bruge indenfor få dage.....og det er vel og mærke under forudsætning af at ingen andre butikker har varen hjemme.


  • #18   11. apr 2013 Jeg ville handle en Kuota Kom 2013 hos Heino.
    Tog ud til butikken, en eller anden ekspedient viste mig den færdige cykel til 58.995,-
    Jeg ville gerne have den modificeret med lidt andre dele ... men det kunne ikke lade sig gøre .... de solgte den kun i denne model og udstyr.
    Så fortalte jeg ham om Anders Juhl der jo også sælger Kuota til helt andre priser, men han endte med at sable ham ned med hans dårlige service og vent du nu bare til du skal have dækket noget på garantien, så løber Anders Juhl fra sit ansvar.

    Jeg endte med at købe Specialized Tarmac SL4 med Ultegra UI2 og Dura Ace C24 hos www.Fabin.dk
    Fed butik og helt reelle folk i denne butik.


  • #19   11. apr 2013 ......og min tvillingbror handler der heller ikke mere. Han købte en Cannondale super six i team farver, men da han skulle hente den fik han den i sort. De havde ikke gidet ringe og fortælle at de havde lavet en fejl så de havde bare klargjort den forkerte cykel og gået ud fra at han ville have den i stedet for. Nu tog han den så alligevel, fordi han jo skulle bruge cyklen i weekenden og vist fik en billig cykellås oveni.......men handler der igen, det gør vi helst ikke....

  • #20   11. apr 2013 Købte en focus med fuldt xt gruppe, var dog ikke opmærksom på triggere og forskifter var SLX, var vel helt oppe og køre over ny cykel.ET par dage efter tænkte jeg WTF, tjekke annoncen, den var god nok fuld XT. Et enkelt opkald og dagen enfter var der nye triggere og forskifter med posten. No questions asked. Fin serivce i min verden.

  • #21   11. apr 2013 Hmm. så må jeg hellere skrive min fulde historie.
    Jeg kunne ikke finde ud af om jeg ville have en racer. endte med at prøve 7-8 forskellige cykler der ude, var der 3 eller 4 gange i alt.
    Vi blev enige om en Focus Variado. han anbefalede en 2.0 da den havde stærkere hjul (vejede 140). men for kun 700 i forskel, ville jeg hellere have en 1.0 SÅ jeg fik en 1.0 med hjulene fra en 2.0 (ja de er billigere. MEN det er stadig god service) desuden, fik jeg 10% rabat SELV OM det ikke var en udstillings model (min størelse stod ikke fremme) JA der skulle diskutteres, men vi blev enige! De dæk der sad på, er ikke gode nok til min vægt, = ALT for mange punkteringer. plus sadlen, kunne jeg ikke bruge, gav AVS i nummeren smiley Så tog de sadlen retur, og betalte stort set 50% af 2 schwalbe Durano plus. pedaler, flaskeholder m.m.

    Kompetent vejledning? det ved jeg ikke, for sælgerne var uenige om hvad der var perfekt for mig. OG det syntes jeg er godt. FORDI der er IKKE en facitliste. det er en personlig vurdering fra gang til gang. MEN jeg fik af de sælgere, masser af vejledning, der resulterede, i at JEG kunne træffe det valg, som jeg mener er bedst for lige mig.

    Jeg har vel i alt brugt 5 timer der ude, på cykel prøvning m.m. det skal jo også forrentes! jeg er en tilfreds kunde. OG når jeg kommer der ud, føler jeg mig velkommen. Jesper (sælger) råber næsten "Hej Jesper" på tværs af rummet, og jeg svarer det samme tilbage. en form for intern joke, MEN det gør stadig man føler sig velkommen.
    der bliver spurgt til hvordan træningen går osv.

    Eneste negative var da jeg hentede min cykel. Mekanikkeren, havde sat hjulene fra en 2.0 på, som jo har 105 hvor min har Ultegra. var det kasseten fra 105, og ikke ultegra der sad på. mekanikkeren fik besked på at løse det. MEN skulle lige komme med en dumsmart bemærkning om hvorfor? jeg kunne skuda ikke mærke forskel alligevel! OG det har han ret i. MEN jeg betaler heller ikke for en 500hk mercedes, og er tilfreds med en 100hk model, fordi jeg alligevel ikke må køre mere end 130 max. Man skal da have det man betaler for!!
    han skiftede den naturligvis!

    SÅ ro herfra, og et dejligt stort udvalg. OG så syntes jeg ikke de er SÅ meget billigere end webshops. for der er ingen fragt. så er det småting jeg kan spare på enkelte ting. så hellere prutte lidt om prisen der oppe smiley


  • #22   18. apr 2013 Kasper K> Du har ramt den lige i øjet efter min mening!! Jeg kommer ALDRIG mere hos Heino i Brøndby/Glostrup (Roskildevej).. Din beskrivelse omkring service/butikken/personalet passer fuldstændig overens med mine oplevelser.
    Et meget sigende eksempel:
    I 2011 ser jeg et American Classic 29er hjulsæt på Heino hjemmeside.. Jeg undersøger og læse en del omkring sættet på nettet for at sætte mig ind i produktet, finder en del anmeldelser/test. Da jeg kører ind i butikken sabler "Sælgeren" sættet ned! Jeg bliver frarådet på det kraftigste at købe det.. Til gengæld vil han meget gerne sælge mig et langt dyrere. Hvis AC-hjulsættet er så ringe, hvorfor har de det så??
    Et andet eksempel:
    Jeg købte min Scott Scale 29 Pro derinde i 2011. (Tro det eller ej, men i 2011 var der absolut ikke et særlig stort udvalg af 29er.) (Kun 1 model i butikken) Kunne godt mærke at "sælgeren" helst ville sælge mig et 26" Focus.. "Det der 29" er bare en hurtig dille".. Et stykke tid efter jeg har fået cyklen vil jeg gerne ha opgraderet styr/frempind/saddelpind til New Ultimate.. Da jeg ringer ind til "sælgeren" igen skal han have alle mål og størrelser (mm på saddelstang) selvom han 2mdr. tidligere han solgt mig cyklen. Absolut ingen hjælp/service fra "sælger". Jeg kunne lige så godt ha bestilt varerne elektronisk fra prisliste på et lager. Ingen tankevirksomhed hos "Sælgeren".

    Jeg har en hel spandfuld af eksempler.. Dem slipper i for..

    Hvis I til gengæld vil prøve en Behandling/Service i den helt anden ende, så tag en tur til Holbæk Cykel Center.. KÆMPE vinger bagud på en anbefaling herfra.. (nej, jeg arbejder der ikke smiley


  • #23   18. apr 2013 Holbæk cykelcenter er også en af mine klare farvoritter. Ærgerligt de ligger så langt væk, men deres "long distance" service er også bare i orden.

    Har også flere gange oplevet at de LOKALE cykelbutikker ikke har eller kan skaffe de dele man skal bruge.

    Senest havde jeg lavet ALT forarbejdet på nogle dele til easton hjul. Havde varenumre fra distributør og det hele. Går ned til den lokale cykelpusher om formiddagen (ingen navne) og smækker en seddel på bordet med dele jeg skal bruge, nummer og kontakt ved distributør. Det kunne fandme ikke være nemmere.
    Jeg betaler 100 kroner i depositum (deres politik) og gør det selvfølgelig. Siger til ekspedienten at han nok bør bestille snarest, da de kun har 1 tilbage af den ene af delene.
    Alligevel bliver jeg ringet op 3 dage senere, at de ikke kan skaffe delene! De var udsolgte!!
    WHAAAAT....
    Han havde ventet med at ringe til dagen efter og så var delene solgt til anden side.

    Men jeg skulle da være meget velkommen til at komme ned og finde noget for mit depositum sagde han så!

    Tak, men jeg nøjes sgu med at få pengene retur Æsel.


  • #24   18. apr 2013 Well kriger, nu har du jo ikke nævnt forretningen du var inde i. MEN det kan jo tænkes at han havde rigeligt og lave den dag som var planlagt inden du kom.



  • #25   18. apr 2013 He he, tro mig, de havde ikke travlt i hvert fald. Og han skulle da nok også bestille det med det samme ifølge eget udsagn.

    Jeg tror bare han, som de vel altid gør i butikkerne, ville samle bestillinger så de kunne spare fragt eller sådan noget.


  • #26   18. apr 2013 ^^ Det er også fair nok hvis cykelhandlerne har så travlt at de ikke lige kan finde tid til at ringe for en betalende kunde, så skal folk herinde bare ikke klage over at folk køber på nettet smiley

    Når man ikke engang får service i de fysiske butikker så kan det sku være ét fedt hvor man køber sine dele..


  • #27   21. maj 2013 Hmmm.. nu følte jeg mig efter i dag, nødsaget til lige at skrive i denne tråd igen....

    under træning i forgårds, røg der en eger i mit baghjul, og fælgen blev ganske skæv.
    jeg måtte opgive videre kørsel, af hensyn til mit stel, som hjulet ramte imod!


    Temmelig ophidset, og ireteret var jeg, da cyklen netop blev leveret med hjul, fra en Focus Variado 2.0 istedet for dem der sad på en 1.0
    Dette fordi de skulle være stærkere, og kunne klare min vægt. (138 på købstidspunktet).
    nu kører jeg ikke rent slowmotion, og kører også ret hurtigt igennem sving (ligger generelt fra 26-29 i snit på mine ture) OG det er hårdt for hjulene. MEN det var dem de garanterede kunne holde!
    det kunne de så ikke. derfor var jeg også vred og meget ireteret, da jeg i dag, ringede til værkstedet. DOG ikke noget jeg lod skinne igennem, da de skulle have chancen, for at reagerer på en måde, der gjorde mig glad. men efter historierne herinde, frygtede jeg det værdste!

    Blev min frygt lige gjort til skamme eller hvad?
    reaktionen var klar. det var da de helt forkerte hjul..... det beklagede han (de havde strammet dem op 2 gange, hvor baghjulet, var blevet ekset).
    der skulle andre stærkere hjul til. ingen diskussion. det foreslog han selv FØR jeg nåede overhovedet at sige det. men kom ud med cyklen, s ser vi på det. (de har vildt travlt)

    jeg kommer så ud 20 minutter senere med cyklen, og bliver super modtaget.
    der beklages at man sagde det kunne holde, og går igang med at finde rette tumper frem. Shimano kranken har man ikke hjemme, den kommer i morgen.
    får også masser af info, om at det ikke kan undgås at hjulet bliver en smule tungere osv.
    I sandhed en super oplevelse. og for at toppe det. jeg er meget presset (isæt psykisk) omkring Sjælsø rundt, og har noget fællestræning på Torsdag med mine venner. og var bange for at misse det. MEN de lover den klar i morgen eftermiddag, selv om nogen stumper først kan være der i morgen!


    Resultat:
    Jeg kommer ud med en super positiv oplevelse af håndteringen af min krise, følte at de lyttede og aggerede efter mit indput, og havde en løsning, som efter sigende er et MEGET bedre hjulsæt, håndbygget til mig. (nu har jeg ikke kørt med det endnu) og med meget bedre komponenter.


    så positivt igen.


  • #28   21. maj 2013 Er du så ikke den eneste tilfredse kunde der skriver herinde?

    Nu er det ikke så meget værkstedet vi andre klager over, derude.
    Men mere på salgssiden, hvor man bliver mødt af arrogante sælgere der ved bedre end dig om hvad du skal ha' af cykel og hvilke dele der bør være på.

    Jeg kom for at smide 50K for en Kuota Kom, og ville ha' den designet med nogle ønske features, men det ønske kunne ikke opfyldes, selvom varerne var i hus.

    Jeg endte med at købe S-Works Tarmac SL4 et andet sted.
    Den fik jeg som jeg ville ha' uden diskussion.


  • #29   21. maj 2013 Så har du ikke læst tråden igennem. Jeg er også ganske tilfreds med behandling hos Heino...

  • #30   21. maj 2013 tror ikke jeg er den eneste tilfredse. MEN da jeg fik meget positiv oplevelse, kom jeg til at tænke på tråden her.. OG derfor ville jeg dele den.

    Man kan jo argumenterer at det er sælgeren der arogant, sagde hjulene kan holde....
    MEN jeg vil se det som en fejl, de gør godt igen.

    Det er ikke for at anfægte andres oplevelser. KUN for at fortælle min oplevelse!


Kommentér på:
Heino cykler

Annonce