1.566 visninger
|
Oprettet:
Forskel på dyre og billigere forgafler {{forumTopicSubject}}
Har for nyligt købt mig en Cannondale One Twenty 3, og der sidder en Rock Shox Recon Silver TK på, og den virker skam helt fint.
Men overvejer at prøve en lidt dyrer Rock Shox forgaffel, men inden jeg går ud og bruger 3000kr eller mere, så har jeg lige nogle spørgsmål jeg skal have svar på.
Vil jeg kunne mærke forskel ?
Vil mine kører-enskaber blive bedre med en dyrer forgaffel ?
Eller er det kun holdbarheden som bliver forbedret ?
Har overvejet denne forgaffel:
Rock Shox Sektor RL Dual PCF.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=71184
På forhånd tak.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 2 Svar: 3
Jeg kører XC, men vil gerne have en affjedring som også kan klare et par små hop eller to ^^
Ja, er godt klar over det er en med 150mm vandring jeg har kigget på, det var nu også mere for at høre om der var nogle fordele i at investere i en lidt dyre forgaffel, eller om lidt så godt bare kan køre med den jeg har nu, til den en dag ikke kan mere ?
Men kan man ikke sætte en forgaffel på min cykel med en 150mm vandring ?
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
apr 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Cykler: 6 Emner: 136 Svar: 1.275
apr 2012
Så har de jo denne her:
(link fjernet)
Den har 1.5inch kronrør som jeg skal bruge, og er ret sikker på at jeg bruger noget i retningen af 15mm aksel, eller dropout, ikke helt sikker på hvad man kalder det.
Vil den passe ?
mar 2009
Følger: 1 Svar: 61
(link fjernet)
så skal du have en gaffel med 20mm aksel (går ud fra du vil bruge samme hjulsæt)
og den gaffel du linker til er tapered. hvis din gaffel er 1.5" hele vejen op til frempinden, skal du til at skifte toppen af dit styrfitting, samt din frempind, for at det hele passer.
mar 2009
Følger: 1 Svar: 61
apr 2012
Det er en 20mm aksel, og det er en 1,5'' kronrør.
Forskel på dyre og billigere forgafler