{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

Forskel på dyre og billigere forgafler {{forumTopicSubject}}

Har for nyligt købt mig en Cannondale One Twenty 3, og der sidder en Rock Shox Recon Silver TK på, og den virker skam helt fint.

Men overvejer at prøve en lidt dyrer Rock Shox forgaffel, men inden jeg går ud og bruger 3000kr eller mere, så har jeg lige nogle spørgsmål jeg skal have svar på.

Vil jeg kunne mærke forskel ?
Vil mine kører-enskaber blive bedre med en dyrer forgaffel ?
Eller er det kun holdbarheden som bliver forbedret ?

Har overvejet denne forgaffel:
Rock Shox Sektor RL Dual PCF.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=71184

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af rullegardin, plisségardin, hattehylde og spejl 800 kr.
  • At smitte gaskomfuret til genbrug. Tager den ned fra 5. sal. 500 kr.
  • Fylde 4 huller i væg 400 kr.
  • Ophæng af TV, samle skabe mm. I morgen ! 2.500 kr.
  • Skift af pære på parkeringslys Ford ka 400 kr.
  • Ingen strøm i lejlighed 3.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel på dyre og billigere forgafler
  • #3   3. jun 2012 Jeg kører hovedsageligt rundt i de danske skove, men vil også gerne til udlandet.
    Jeg kører XC, men vil gerne have en affjedring som også kan klare et par små hop eller to ^^

Ja, er godt klar over det er en med 150mm vandring jeg har kigget på, det var nu også mere for at høre om der var nogle fordele i at investere i en lidt dyre forgaffel, eller om lidt så godt bare kan køre med den jeg har nu, til den en dag ikke kan mere ?

Men kan man ikke sætte en forgaffel på min cykel med en 150mm vandring ?

• #4   3. jun 2012 Det kan du sagtens men hvis den er lavet til 120 mm er det en dårlig idé

• #5   3. jun 2012 Kronrøret er lavet til den vandring som den gaffel du har på nu har, så hvis du smækker en 150´er på så kommer der meget større vrid i kronrøret, som det måske ikke kan holde til:/ måske holder det måske ikke...

• #6   3. jun 2012 Okay, jamen så holder jeg mig til en forgaffel på 120mm vandring.

Så har de jo denne her:
    (link fjernet)

Den har 1.5inch kronrør som jeg skal bruge, og er ret sikker på at jeg bruger noget i retningen af 15mm aksel, eller dropout, ikke helt sikker på hvad man kalder det.

Vil den passe ?

• Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 61
    #7   3. jun 2012 hvis det er den på cannondales hjemmeside
    (link fjernet)

så skal du have en gaffel med 20mm aksel (går ud fra du vil bruge samme hjulsæt)

og den gaffel du linker til er tapered. hvis din gaffel er 1.5" hele vejen op til frempinden, skal du til at skifte toppen af dit styrfitting, samt din frempind, for at det hele passer.

• Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 61
    #8   3. jun 2012 men du må tage handskerne på og måle dig til hvad du har for at være sikker. svært at skubbe dig i den rigtige retning uden at kunne se ordenligt på tingene

• #9   3. jun 2012 Ja, du har ret.
    Det er en 20mm aksel, og det er en 1,5'' kronrør.

Kommentér på:
Forskel på dyre og billigere forgafler

Annonce