{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Første MTB {{forumTopicSubject}}

Hej Cykelgallere!

Før I hater på dette opslag vil jeg lige fortælle at jeg har gjort mig flere dages research før jeg overvejede at lave denne tråd. Jeg er derfor også klar over at der forelægger diverse tråde som omhandler samme problemstilling, som I derfor nok ville henvise mig til.

Jeg synes bare ikke fagligheden i disse har været særlig brugbar for mig smiley

Jeg har efter en længere årrække valgt at pensionere min kære Batavus cykel, som pålideligt har transporteret mig gennem det meste.

Nu er jeg kommet dertil hvor jeg overvejer en cykel af lidt kraftigere statur, som ud over alm. bykørsel vil kunne bruges til noget offroad i weekenderne og på de ellers frie og solbeskinnede eftermiddage.
Derfor faldt valget af typen for min næste cykel ret hurtigt på en MTB.

Jeg har gennem min research på div. forums, suget til mig af folks erfaringer og meninger med og omkring de forskellige mærker og typer der findes i MTB-verdenen.

I dag var jeg så på en ekspeditionstur rundt i byen, for at se hvad de forskellige forhandlere har at byde på.
Det lykkedes mig, på baggrund af den viden jeg efterhånden har læst mig til, at få en prøvetur på en CUBE Ltd Race 2011, som sjovt nok er en model fra sidste år.

Jeg spørger så jer, eftersom dette bliver min første investering i en "rigtig" MTB, om denne cykel vil være for overkvalificeret, eller om jeg gør klogt i at vælge denne gode middelklasse MTB fremfor en af de noget billigere modeller?

Er der evt. andre modeller I kan anbefale mig at prøve i ca. samme prisleje, og evt. argumentere for hvorfor?

Håber I bære over med ovenstående roman smiley
På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Setting up ceiling lamps 1.200 kr.
  • Montage af skabslåber, opsætning af lamper, billeder, knagerække, hylde 1.249 kr.
  • Tilslutning af nyt komfur 1.250 kr.
  • Housecleaning work 300 kr.
  • Advarselslampe bil 205 kr.
  • Samle møbler/skrivebord, vitrineskab, sengebord, skuffemøbel 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første MTB
  • #1   13. mar 2012 Her er forresten lige et link til den cykel jeg prøvekørte:

(link fjernet)

• #2   13. mar 2012 Hej Daniel

En Trek 6300 er et fint bud til en "jomfru" MTB. Det er en cykel med fint gear og støddæmper, stel og bremser er også af god kvalitet. Den fås med mange slags hjul, men det må du snakke med forhandleren om. Jeg har selv en Trek 6300, dog er jeg ikke ny inden for cykel verden og slet ikke MTB verden, har kørt en del på en anden "skod" cykel indtil jeg fik min Trek. Trekken er også fin til de ting som du skal bruge den til, du skal dog nok have nogle "half n half" hjul som er både til skov og landevej, de er fine at køre med når man gøre begge dele. Trekken koster i omegnen af 8000kr.

Hilsen Chris

PS. Pøj pøj med det:)

• #3   13. mar 2012 @Chris

En Trek 6300 koster ikke 8000, men 6800 kr

• #4   13. mar 2012 @Casper

Hvor henne? Hos Fricykler koster den, som Chris nævner det, rigtigt nok 7999,-

• #5   14. mar 2012 Hvis det er planen at bruge cyklen til hverdag ville jeg fravælge en mtb, med mindre du har et sted at låse den inde alle steder den skal holde, mtb'er forsvinder skræmmende hurtigt, har selv mistet et par stykker efterhånden, så min står låst inde i kælderrummet og kommer kun ud når jeg skal i skoven!

• #6   14. mar 2012 Casper:

Jeg ved ikke hvor du finder den til 6800.-, men jeg vil gerne vide det, ellers føler jeg mig da snydt at jeg har betalt 8000;)

• #7   14. mar 2012 det er en ganske fornuftig cykel du har kig på der - den er en tand over "begynder cykel" og mere end rigligt udstyret til at blive brugt, hårdt endag, i skoven

men....... (der er altid et men ik')
    hvis du først og fremmest skal bruge den til alm transport, solskins ture mm ville jeg tage en tur rundt til de lokale butikker igen og spørger efter et godt tilbud på en 29'er - hvorfor? fordi de større hjul på en 29'er giver mere momentum og når du ruller gennem by så vel som skov + at de stører dæk giver et stører "fodaftryk" og derved bedere greb og stabilitet når du vover dig uden for alfarvej
    ulempen er så at 29" mtb'er i øjeblikket er meget pupulære og det kan være sværer at finde et godt tilbud å¨en 29'er end på en 26'er

men ellers, så ja, cuben du linker til er så absulut et godt bud på en første "rigtig" MTB

• #8   14. mar 2012 Hej igen!

Jeg var endnu engang på farten i dag for at kigge på div. modeller at holde op imod den Cube Ltd (se evt. følgende link) jeg fik en tur på i går.

Cube Ltd Race: (link fjernet)

I dag faldt blikket så vha. fagmændenes ekspertise på disse modeller:

TREK 6700 DISC E: (link fjernet)

Giant Talon Ltd: http://www.billigcykel.dk/shop/giant-talon-ltd-2369p.html

Merida TFS 900-Disc: http://www.cykelsportnord.dk/shop/merida-tfs-900-disc-6814p.html#.T2DRSxEaN0o

Som jeg kan forstå det er det små marginaler der adskiller disse cykler fra hinanden. Men hvilken ville I vælge og hvorfor?

• #9   14. mar 2012 tjek denne. rigtig god/billig mtb. (til dine behov)

http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a45704/zr-team-7-0.html

• peter s
    peter s Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #10   14. mar 2012 Håber det er okay at jeg også lige hopper på banen i din tråd.

Søger nemlig lige præcis det samme som dig og din indledning kunne ligeså godt ha været min.

Jeg har selv undersøgt de sidste par uger og har indsnævret feltet til disse tre.

Jeg var ude og testkøre denne i dag og fik super god betjening og han anbefalede mig denne cannondale til mine behov som tilsvarer dine.
    Syns at den kørte rigtig fint og de store hjul er bare lækre. Syns dog gearne var lidt sløve og hakkende i det, men er det bare sådan i den prisklasse eller??
    (link fjernet)

De andre to her, regner jeg med at få prøvkørt henover weekenden, men hvilke har i gode erfaringer med og er der en som skiller sig ud på udstyr osv, som i ville vælge frem for en af de andre??

http://www.heino-cykler.dk/Cykler/Hardtail+Mountainbikes+-+29er/Focus/Focus+-+2012+-+Black+Forest+2.0+-+29+tommer+-+Mountainbike.html

(link fjernet)

Daniel J: Håber os du kan bruge mine links til nogle gode ideerm syns ihvertfald selv det er nogle fine cykler.

Kommentér på:
Første MTB

Annonce