Første MTB ! {{forumTopicSubject}}
Hej Cykelgalleri folket !
Jeg skal have mig min første MTB, og da jeg ikke ved om det er noget for mig bliver det en billig en. Jeg ved at det nok skærer i ørene på mange af jer, men jeg har tænkt mig at købe en fra Harald Nyborg til omkring et par tusinde.
Og bare rolig, hvis det er noget for mig, så køber jeg selvfølgelig noget ordentligt senere
De har to i Harald Nyborg jeg vakler lidt imellem.
Denne : http://www.harald-nyborg.dk/p6428/busetto-grande-29-27-gear
Og denne: (link fjernet)
(Størrelsen skal i ikke lige tage jer af)
Det jeg godt kan lide ved den første er at man kan låse forgaflen til når man skal køre på vej eksempelvis. Også har den skivebremser, men ved ikke hvor vigtigt/godt det er ?
Ved nummer to, kan jeg godt lide dens affjedring i stellet, men dette kan måske også være noget skrammel der bare går i stykker efter et ugers brug?
Cyklen skal ikke udelukkende bruges til tærren kørsel, men nok mest vejkørsel, med lidt tærrenkørsel engang imellem.
Hvad ville være det bedste valg imellem disse to?
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 27 Svar: 335
Du får intet glæde af at den anden er en fully. Til den pris er du bedst tjent med så lidt afjerdering som muligt, da det er så dårligt at det ikke hjælper dig.
okt 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 674
Den anden: nope, ikke om jeg så fik penge for det ville jeg cykle på den i skoven!
Jeg er ked af at sige det, men hvis du ikke er villig til at ofre mere end 3000 så allier dig med en cykelkyndig ven, en god portion tålmodighed og dba!
dec 2012
Følger: 29 Følgere: 34 Cykler: 10 Emner: 4 Svar: 807
Noget af det vigtigste du skal kigge efter, når du kigger på så billige og, undskyld jeg siger det, dårlige cykler, er at en del af dem faktisk ikke er lavet til at køre i skoven. Kig derfor efter advarsler mod skovkørsel på stellets klistermærker og i manualen hvis du ender op med at købe en Harald Nyborg cykel..
jul 2008
Har brugt under 1 min på dba.
Ved ikke om den passer I størelse. Men klart et bedre bud end det du kigger på.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
Kan du kort forklare mig hvad fordelen er ved skive bremser?
dec 2012
Følger: 29 Følgere: 34 Cykler: 10 Emner: 4 Svar: 807
Køb enten brugt eller køb et kvalitetsmærke i stedet for at spare lidt penge, som du alligevel ender op med at bruge på reparationer af cyklen.
jul 2008
Skiver bremser bedre, men kan være lidt mere bøvlet at juster på. Normalt skal du ikke gøre noget det første ½ til hele år. De finds både med kabel træk og med bremsevæske. dem med væske er klart de bedste. Der kan løbende være en del justering I dem med kabel.
Fælg bremse I denne prisklasse bremser ikke meget I vådt føre, men det er nemt at justere dem da det bare er et kabel og lidt fjedre.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
Du får intet ud af den butik af værdi.
Kig hellere efter noget brugt på www.dba.dk
Den Jakob s linker til er Super
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 34
http://www.dba.dk/canyon-grand-canyon-hardtail/id-1006850809/?utm_source=funktionsmail&utm_medium=email&utm_term=listing2&utm_campaign=AnnonceAgent&utm_content=AnnonceAgentStatus
jan 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 99 Svar: 489
okt 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Cykler: 13 Emner: 174 Svar: 894
sep 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 213
Plus 100000000% bedre service/vejledning end Harald N
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 327
Så køb en Harald Nyborg det god træning
mar 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
Tommy L - Hvordan kan jeg egentlig finde ud af dette? Jeg går ud fra det er noget man kan regne sig frem til på en måde ?
sep 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 213
Geometrien er ikke altid ens på stel, kan godt være en jungle at finde rundt i.
http://www.bikesize.dk/mountainbike-mtb-cykler.php
Kan bruges, men kun som vejledende.
Netop derfor en forhandler er nyttig da de kan hjælpe så du får den rigtige størrelse.
Skulle jo gerne passe og blive en god oplevelse
apr 2013
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 250
jan 2010
Følger: 24 Følgere: 25 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 125
Første MTB !