{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.620 visninger | Oprettet:

Nogge .
Nogge .
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9

Stelnummer på cykel passer ikke? {{forumTopicSubject}}

Hej, Jeg har kig på en cykel og har så aflæst nummeret der står på stellet og har ringet den lokale politistation men hun fandt ikke noget på det. Hun snakkede så om at det kunne være anderledes hvis cyklen er fra udlandet. Kan det passe at der er forskellige stelnumre end dem i dk?

Der står ikke andre numre på cyklen udover det nummer jeg har oplyst til politiet.

Hvis der er forskellige numre, er der så nogen der kender til en side eller lign hvor man kan tjekke om cyklen er stjålet eller ej?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stelnummer på cykel passer ikke?
  • #1   12. jan 2012 Ja der er forskel, men hvis den var stjålet tror jeg den ville stå i deres register alligevel, min ven har snakket med politiet da han fik en ramme hjem fra Englan og de sagde at det ikke var noget problem med anderledes stelnummer smiley

• Nogge .
    Nogge . Tilmeldt:
    jan 2012

#2   12. jan 2012 Ja det burde den være men ville bare lige være sikker. Det er trodsalt 10000 kr jeg skal give for cyklen og hvis politiet så tjekker en og den er bøffet så kommer der ting på straffeattesten og bødeoveni også ser man nok heller ikke cyklen igen. Men tak for det smiley Der var ikke noget på nummeret så det burde ikke være noget problem, men hellere være sikker istedet for at stå med skægget i postkassen en dag.

• #4   12. jan 2012 Et dansk stelnr, er opbygget, så man kan se hvem der har impoteret cyklen, og hvornår.
    http://da.wikipedia.org/wiki/Det_danske_stelnummersystem_for_cykler
    Er nummeret ikke opbygget på den måde, så er det et serie/produktionsnr (som også er unikt, og som burde kunne bruges)

• #5   12. jan 2012 Lige til info så kan man risikere at ens forsikrings selskab ikke vil betale erstatning hvis cyklen ikke har dansk stelnummer. Har desværre lige fundet ud af det da min forsikring ikke vil udbetale erstatning på min stjålne freeride.

• #6   12. jan 2012 Min carbon ramme er uden dansk stelnummer. Til gengæld har den et generelt serie nr og et specifikt ramme nr, det var nok for mit forsikringsselskab (Tryg)

• Nogge .
    Nogge . Tilmeldt:
    jan 2012

#7   12. jan 2012 Simon. Det er sku nok et serie nummer jeg har fundet for det står i bunden af rammen. Jeg må ud og kigge på den og se om det ikke er til at finde et stel nummer på den

• Nogge .
    Nogge . Tilmeldt:
    jan 2012

#8   12. jan 2012 Tak for hjælpen alle sammen:)

Kommentér på:
Stelnummer på cykel passer ikke?

Annonce