{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

MTB - oftere eller hårdere og længere ? {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg kunne godt tænke mig at skrue en tand op for min MTB træning for at blive bedre og hurtigere i skoven - er 41 år 93 kg, cyklet et års tid med 2-3 ture om ugen) men er ikke lige klar over hvordan jeg bedst gør det, for lårene har jo stadig brug for at komme sig (er stadig nød til at være helt frisk hvis jeg skal kunne hænge på de hurtige drenge om søndagen)

Min træning som den ser ud i øjeblikket :

Man : fri
Tirs : 1-2 timer , klub træning med lygter
Ons : fri
Tors : 2 timer med interval el bakke træning
Fre : fri
Lør : fri
Søn : 2,5-3,5 time , klub træning som virkelig trækker søm ud for mit eget vedkommende smiley

Glæder mig til at høre jeres forslag smiley

Go' weekend - Brian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MTB - oftere eller hårdere og længere ?
  • #1   14. okt 2011 Du kunne overveje at lægge nogle løbeture ind, bare nogle kortere distancer, fx. 3km mandag, 5km onsdag og en lidt længere 8-12km fredag, så burde du være frisk til om søndagen. Løb har den fordel, at du virkelig lærer at disponere dine energi-ressourcer, så du ikke starter for hurtigt, eller går død halvvejs smiley

• #2   14. okt 2011 Morten B @ tak for dit forslag, løb er desværre udelukket da jeg har problemer med mine hæle

• #3   14. okt 2011 Jeg syns dit program ser meget fornuftigt ud. Om du vil cykle mere, så ville jeg nok køre en rolig tur på ca 2 timer om lørdag også. (Jeg går ud fra at du har et normalt arb, så det bliver svært, at træne mere mit om ugen pga mørke)

Min egen vintertræning ser sådan ud:

Okt-Des
    Man-Fre: Cykel til/fra arb. 20 km pr dag.
    Lørdag: 3 timer MTB intervaltræning.
    Søndag: 3 timer Racer (landevej) roligt med nogle enkelte bakkespurter.

Det skal så siges, at min vintertræning kun er for at holde formen ved lige.. Jeg satser mest på Licens (landevej) og om sommeren kører jeg gennemsnit 15-20 timer om ugen.

• #4   14. okt 2011 hej Brian

prøv dette link

(link fjernet)

Kommentér på:
MTB - oftere eller hårdere og længere ?

Annonce