{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.612 visninger | Oprettet:

Køb af stel uden brand. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Overvejer og købe 2 MTB rammer til damen og jeg i udlandet.

Rammerne leveres uden stelnummer og produktions nummer.
Er det bare og få lavet et stelnummer ved politiet, eller skal deres være et bevis på rammen for og registere sådan en i systemet. Skal lige siges det er carbon rammer.

Hvordan vuderes cyklerne af forsikringerne, når det er cykler man selv har bygget.
Overvejer at bygge begge rammer med komplet XT gruppe, men idet jeg har sådan et sæt til gode ved en ven, så kommer der ingen kvittering med på det.

Kan man få en forhandler til og give en vudering på en cykel, som forsikringen så kan bruge.?

Hvad har i gjort i samme sitiuation?

Nu kommer der sikkert en masse som skriver ; Ring til forsikringen ; Tag kontakt til forsikring mm.

- Det er gjort, jeg afventer svar. Men det kunne være rart og vide hvad netop jeres forsikring selvskab siger, eller hvis i selv er inde i forsikringes verdenen. Ens mor eller far eller måske en helt 3. person.

På forhånd tak.

Mvh René

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af stel uden brand.
  • #1   9. jun 2011 Jeg laver en liste med ALLE dele, både dem jeg har kvitteringer på og dem jeg ikke har, så gennemgår jeg cyklen med en lokal cykel forhandler, for slid og årgange osv. (koster det samme som værksteds timer) så laver han en liste med en vurderet pris, dele og låse bevis. Det gælder så det for en ny kvittering for din cykel.

- jeg laver selv en liste inden og tager kvitteringer med, det tager en del tid fra værksteds regningen. Har også en enkelt gang bare fået min egen liste godkendt, med stempel, underskrift, samt på skrevet låsebevis.

Det er det der kræves af mit forsikringsselskab.

mvh Henrik

• #2   9. jun 2011 Hej Henrik. Tak for flot beskrivelse.

Hvilken forsikringsselskab bruger du?

Det er 2 identiske cykler der bliver købt, altså en 20" og en 16" til kæresten.

Det er sådanne ting jeg gerne vil have på plads inden jeg bestiller.

Fik selv stjålet min cube i sidste måned, så nu er det desværre slut med og have cykler stående udendørs.

• #3   11. jun 2011 Det var så lidt =)

Jeg har IDA forsikring...

Ved ikke hvad du skal gøre når de ikke har stel nummer, men hvis du har kvitteringer på dine stel kan du nok godt få en cykelsmed til at lave dig et stel nummer...

Jeg har ikke fået stjålet noget siden jeg har fået en Abus bordo 6500 lås...

Kommentér på:
Køb af stel uden brand.

Annonce