Forsikring går i hårdknude. {{forumTopicSubject}}
Har fået et problem med min nye cykel og dennes forsikring.
Syntes de er lidt urimelig ang de krav de stiller til låse der skal bruges ved aflåsning:
Cyklen skal, når den efterlades uden for forsvarligt
aflåst bygning, være forsynet og aflåst med to låse
godkendt af Dansk Varefakta Nævn. Den ene lås
skal være en kædelås på mindst 10 mm og den
anden lås skal være en bøjlelås på mindst 14 mm.
Kan godt gå med til den ekstra lås, men kan simpelt hen ikke se hvorfor jeg skal slæbe rundt på en stor kædelås og ikke bare en anden godkendt nr2 lås ( U lås osv)
Så håber nogen kan bidrage med hvad de bruger til at dække deres cykler:
1. Hvilken forsikring har i ?
2. Hvad er reglerne for låse ?
3. Hvad giver i præmie ?
På forhånd tak MH
apr 2011
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 2 Svar: 32
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 3 Emner: 13 Svar: 21
feb 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Cykler: 1 Emner: 9 Svar: 138
jeg har IF med udvidet dækning og 1000kr i selvrisiko,dvs jeg får dækket hele cyklens nypris minus de 1000kr.
de kræver bare en godkendt lås ala basta osv
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 3 Emner: 13 Svar: 21
Marc, det om sindsyge er jeg helt endnu med dig om
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Cykler: 7 Emner: 18 Svar: 244
Fik nappet min cykel her for 2 uger siden, hvor der var påmonteret godkendt lås og wirelås fra føtex. Den fik lov til og holde uden for i ikke mindre end 2 uger før den blev nappet. PS. Århus er ikke et sikkert sted for cykler der er dyere end normalt.
Jeg har anmeldt det til forsikringen, og deres svar var : Vi har ekstra ordinært meget og se til pt. Derfor bliver sags behandlingere 2 ugere længere end beregnet. Hvor sagsbehandling vist er 1mdr. i normale tilfælde.
Det betyder jeg ikke har en MTB til over 1mdr. Her hvor det er godt vejr!
Nevermind.
Det din forsikring kræver er voldsomt, idet der er sku da ingen der slæber rundt på en stor bøjlelås samt stor kædelås som vejer 1½ kg.
nov 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 8 Svar: 32
Det korte af det lange - jeg kan klart anbefale TJM forsikring, hvis du har mulighed for at få dem. Selvrisikoen på 0kr er også rar
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Cykler: 7 Emner: 18 Svar: 244
Jeg tror jeg tager en snak med min forsikrings mand om noget rabat så der kan blive råd til aflåst kælder rum. Selvom chancen er lille
Forsikring går i hårdknude.