{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.803 visninger | Oprettet:

Forsikring hvad gør i??? {{forumTopicSubject}}

Hej CG.
Jeg er den Lykkelige ejer af en Rivette H6 som jeg har købt brugt for et par år tilbage. Jeg har ikke noget forhandler købs bevis, men har jo stel nummeret,billeder af cyklen og ved hvilke komponenter der sidder på cyklen.

Mit problem går på at en "top" cykel jo ikke er en køb-kør og smid væk cykel, det er jo en cykel som man løbende holder kørende med nye dele, som man i nogen tilfælde også opgradere lidt på.
Forsikrings selvskaberne går jo ind og kigger på produktions datoen for cyklen (stellet) og så nedskriver de med X-antal tusind pr. år. Men er det rimeligt når man har en cykel som står total i orden og stortset som en ny?
Det eneste jeg kan gøre er at sammensætte priser på alle dele fra nettet, så løber min cykel jo op i 35000kr, som jeg godt ved at den slet ikke er værd, men jeg har jo krav på at få en tilsvarende cykel ik?

Hvad gør i andre? jeg er forsikret vel lærerstandens, men det bliver jeg nok ikke ved med hvis de ikke kan komme op med noget bedre for mig.

Men hvad gør i? kan man gøre noget?
håber i kan hjælpe med venlig hilsen John Byg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring hvad gør i???
  • #1   15. feb 2011 Min er forsikret hos LB op til 43.000 med begrænset kasko og 900 kroner i selvrisiko. Hvis jeg f.eks. styrter pga. andres fejl, taber cyklen fra bilen eller lignende. Ja så erstatter LB.

    Jeg kan ikke huske hvor meget det koster, for det er ikke mig der betaler smiley


  • #2   15. feb 2011 Og de erstatter til tilsvarende.

  • #3   15. feb 2011 Jeg har min Parlee i cykelforsikringsklubben CFC Danmark.
    Jeg har udvidet cykel dækning på min Pinarello Treviso gennem IDA (tryg) og så skal jeg have forsikret min S-works Transition somehow...


  • #4   15. feb 2011 Hej John,

    Jeg kan godt forstå at du gerne vil have den forsikret. Det er ikke så svært som det umiddelbart fremstår, men til gengæld kan det gå hen og blive dyrt. Jeg er selv i gang med at få min downhill mountainbike forsikret og det er en bekostelig affære!

    for 500 kr. kan jeg få min cykel forsikret for 12.500 kr.
    for 1.500 kr. kan cyklen forsikres for 25.000 kr.

    Begge muligheder var ikke tilfredsstillende da min cykel har en nypris på ca. 60.000 kr. - så nu har jeg gang i en længere korrespondance med mit forsikrings selskab (privat sikring).

    Mht. nye dele og værdiansættelse i tilfælde af tyveri eller lign, så er det vigtigt at du altid har opdateret billeder af din cykel, samt kvitteringer på de nye dele du har sat på cyklen så det kan dokumenteres. Hvis du gør det burde du være nogenlunde sikker...
    - Men der er ikke andet for at ringe til forsikringsselskabet og høre dem, hvad de vil gå med til. Jeg forventer at smide omkring 2-3.000 kr. for min forsikring. Så det er ikke billigt.

    / Andreas


  • #5   15. feb 2011 TRYG MAX LEVIG smiley De forsikre alt har min (MTB) forsikret til en værdi af 50.000 og gir 998 årligt med en selvrisiko på 2000.. så er den dækket styrt , Tyveri fra løst bygning / bil osv osv .. dækker dog ikke ved styrt til "løb" men under træning

  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 36
    #6   15. feb 2011 Hej CG :o)
    Mine cykler er forsikret igennem Danske Forsikring ( en del af Top Danmark gruppen.)
    Og jeg betaler ca. 1900,- pr. År som dækker mine cykler…. 100% uden selvrisiko. ( vil lige nævne at vi har alle vores forsikringer privat og i firmaret der.)
    Jeg har en MTB S-Works til ca…. +65.000,- og to stk. S-Works Tarmac SL3 til ca. +68.000,- og de er fuldt dækket ind, også hvis jeg køre ind i en bil eller et træ i skoven, tro måske det er fordi jeg ikke har Licens men er ikke sikker….. måske andre kan svare på det…????
    Jeg har faktisk så sent som i dag været i kontakt med Danske Forsikring for at høre om min S-Works Roubaix SL3 Di2 til ca. +73.000,- som bliver den næste cykel som lander her, er dækket ind også lige for at høre om prisen vil stige for mig pr. år…. Svaret var at prisen er den samme som nu…. ( de har deres ejet rum i lejligheden hvor de står låst inde, og måske derfor er spc. svære at få fat i.)
    Vil lige give et eksempel på hvordan vores forsikring virker for os…. Forsikringen fik jeg lavet for ca. 1 år siden og den er lavet spc. Til mine egne cykler pga. Deres høje pris. Og her i vinter fik min kone påkørt sin Nihola Cykel som var sprit ny af en løbsk sneplov som faktisk totalskadet cyklen…!!! og da vores snerydning firma havde solgt aftalen ud i 3 led fik vi pludselig problemer, for hvem af de 3 skulle betale for vores Nihola og alle fik travlt med at vasket ansvaret af deres hænder, Danske Forsikring har nu løst problemet for os og har betalt for en ny cyklen og har selv taget slagsmålet med vores snerydningsfirma…. Det kalde jeg god service… :o) ….. ( den var tidligere dækket af vores normale indbo forsikring men den er også dækket af den cykelforsikring som er tegnet på de dyre cykler… fedt.)
    Mvh. Martin



  • #7   16. feb 2011 Tak for alle jeres Indput, jeg må ha fat i Lærerstandens og ruske dem lidt, for hende jeg snakkede med sidst vidste absolut intet om det. Endnu en gang tak!

Kommentér på:
Forsikring hvad gør i???

Annonce