{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.385 visninger | Oprettet:

Ironman - TT cykel det værd? {{forumTopicSubject}}

Jeg står overfor at skal køre min første Ironman til August 2011.
Hver eneste uge går der uhyggeligt mange timer med træning. Men der går også rigtig meget tid med at tænke/købe udstyr.

Jeg har en Canyon Ultimate F10 Carbon racer fra 2010 som jeg har sat tri styr på og som jeg egentlig kører ret godt på.

Mit spørgsmål er hvor meget vil jeg få ud af at købe en TOP Triathlon/TT cykel.

Her tænker jeg målt i tid over 180km?

Og jeg tænker komfort over 180km mht at jeg skal ud på 42km løb bagefter.

Jeg hører gerne fra nogle der har prøvet at køre en IM på først en alm. top ramme racer og derefter at gøre det på en rigtig triathlon cykel.

Det skal siges at det økonomiske ikke er et vigtigt element. Jeg er kun interesseret i at høre om det er det værd i rent sportslige fordele.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ironman - TT cykel det værd?
  • #1   25. apr 2011 Hej Rasmus.
    Jeg er selv meget seriøs triathlet. Jeg træner dog "kun" olympisk og sprint, da jeg kun er 17 år. Men jeg har læst og hørt fra mange at hvis man kører på en TT-bike istedet for en alm. racer med tri-bøjler, skulle der være en del at hente. Nu ved jeg ikke hvor hurtig du regner med at gennemfører Ironmanen/cyklingen på? hvad forventer du?
    Fordelen ved TT-cyklen kontra alm. racer. er at TT-cyklen skåner dine ben MEGET mere, dvs. at dine ben er meget friskere til det afsluttende Marathon. Men hvad regner du med?

• #2   25. apr 2011 Google fungerer stadig, hvis du er i tvivl..

http://www.cyclingtipsblog.com/2010/04/biggest-bang-for-your-buck-in-time-trial-equipment/

• #3   25. apr 2011 Interessant link Christian. Tro mig, jeg bruger google meget. Kan du finde info på google med nogle der udtaler sig iforbindelse med at de har kørt IM på både Tricykel og racer så ser jeg gerne et link.

Nikolaj, ambitionen er at komme under 11 timer. Men det er utroligt svært at vurdere på for jeg har ikke løbet en hel marathon før, jeg løb 36km i sidste uge med et snit tempo på 4:42 så løbeformen er ok. Men cykling er min første sæson, jeg startede med lidt MTB i efteråret, supleret med spinning hele vinteren og så er jeg godt igang med cykeltræningen nu. Svømningen har jeg fået ok styr på.

Men jeg har på fornemmelsen at det er på cyklingen at jeg virkeligt kan forbedre mig, og vinde tid det er her jeg aldrig har trænet før. Og så er det her man på en IM skal bruge flest timer, så for mig er det vigtigt at jeg har den bedst mulige komfort og speed der. Derfor er jeg også meget interesseret i at høre meninger fra folk der har lavet en IM.

• #4   25. apr 2011 Man kan gennemføre en Ironman på de værste havelåger og de fedeste Cancellara Jets! En god grundregel er, at traditionelle racercykler fungerer optimalt i kuperet terreng, mens enkeltstartere fungerer bedst/hurtigst i fladt terreng.

Jeg vil dog ikke råde dig til at køre en ironman på andet end en tri cykel! Jeg har kørt ironman og kunne på igen måde forestille mig at køre et på en racer.

Men jeg syntes at evt skulle besøge en cykelforretning med speciale og viden om tri cykler. NB! En cykel behøver ikke koste flere bondegårde. En ny og ok cykel kan du få for mellem 10 og 20.000.

Velkommen til din største oplevelse - Ironman! smiley

• #5   25. apr 2011 Stil dit spørgsmål på Slowtwitch.com så får du nogle brugbare svar.

• #6   26. apr 2011 Jesper S: har du nogle gode triathlon forum hjemmesider? jeg bruger nemlig kun selv Multisports-forum.dk, dourun.dk også herinde. Men kunne godt bruge nogle lidt størrer forums...

• #7   26. apr 2011 Ja.. www.slowtwitch.com
    den bedste tri side der findes...

• Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   27. jun 2012 Hej alle

Vil godt lægge mig lidt halen på dette store spørgsmål omkring valg af cykel

Har kigget på denne model (link fjernet)

Er selv helt nybegynder og har valgt at træne op til en IM næste år i maj på lanzarote. Har en rigtig god grund form generalt og ikke mindst med løb. Har personligt coach på som har lagt plan for mig.

Hælder meget til at investere i en tri da jeg har læst danske og engelske forums hvor mange som her anbefaler tricykel for netop at spare benene og aerodynamikken på de lange strækninger. Så hvad ville i anbefale mig??

mvh

Thomas

Kommentér på:
Ironman - TT cykel det værd?

Annonce