{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

tyveri af cykel via cykelgalleri.? {{forumTopicSubject}}

Jeg læste en debat her inde, omkring cykeltyveri og det var pga. cg
Link: http://cykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=20518
Kan det virkelig passe at tyvene finder en her inde på cykelgear, og derefter henter cyklen hos dig?
Skal man til at slette sin cykel herinde pga. sådanne nogle idioter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tyveri af cykel via cykelgalleri.?
  • #1   7. mar 2011 Undgå at skriv telefon nummer til nogle man ikke kender (fx i marked)

    medmindre man har et taletidskort


  • #3   7. mar 2011 I har alle fat i noget, men undskyld tror i ikke vi skal undgå at gå hen at blive alt for paranoide?



  • #5   7. mar 2011 Bare fordi man er paranoid, kan der jo sagtens være folk efter én.. smiley

  • #6   7. mar 2011 haha Henrik det er sandt, men det er jo også for nogen en psykisk lidelse som ikke er til at spøge med (;
    Men behøves jo ikke "fremskynde" paranoia, så hellere undgå det og endnu bedre med hjælp fra "det store fællesskab" så man forebygger det.

    Jeg synes det er fint at tage sådan noget som det med tyveri via CG op på forum hvor folk har mulighed for at give deres mening til kende og så kan "skaberen" af denne tråd jo gøre noget ved "dét" eller tænke over hvad der er blevet sagt (:


  • #9   8. mar 2011 sørg for ikke have et genkendeligt navn i jeres profil hvis i er nervøse. (JA jeg ved godt jeg er nem og finde på krak, men egentlig er jeg bedøvende ligeglad, jeg har kun min Bad Boy stående oppe i min lejlighed, resten står på en anden. adresse.) smiley

    og selvfølgelig ikke skriv jeres nummer til frit skue, i jeres annoncer. smiley


  • #10   8. mar 2011 Men kryll, det har jo intet med CG at gøre?


    Det er 2 personer der har lavet en aftale og så bliver sælger røvrendt.

    Personen i den anden tråd som tror han er blevet sporet via CG med ip osv er bare en tand for paranoid. Du kan ikke få den slags information fra en anden bruger.

    Eneste måde du kan finde frem til anden er navn og telefon nummer.

    Og jeg tror thomas s giver ret hits på krak så du skal ikke være bekymret


  • #12   8. mar 2011 Ahh, det skrev du jo intet om Kryll smiley

    Du kan lave samme historie med alle andre sites også. Der var det jo brugeren der selv gav informationen ud.

    Brugeren i den anden tråd hævder at informationen er blevet hacket her på CG. En rimlig alvorlig anklage vil jeg mene, og en der ikke har noget hold i.


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 36
    #13   8. mar 2011 Kære Michael G.

    Eller skulle jeg måske skriver Kære "doktor" Michael G.

    Jeg tillader mig hermed at svare på dit indlæg i denne tråd, da jeg kan se, at du henviser til min tråd omkring cykeltyverier ( også selv om det er med en meget stor risiko for at blive kaldt paranoid igen).

    Det er trist, at du vælger at læse mit indlæg som fanden læser biblen,men for god ordens skyld vil jeg lige rette dig, når du vælger at smide rundt med diagnoser og gøre mig til psykisk syg fordi jeg er bekymer for mine cykler.

    Jeg skriver på indet tidspunkt I mit indlæg at jeg er blevet sporet via min IP adresse…! Nej, men jeg lufter flere muligheder og tanker og intet andet….!!!! ( personligt for at få input og stof til reflektion over mine oplevelser.) At du så vælger at konkludere som du gør må stå helt for din egen regning…!

    Jeg citerer.:

    “Hvordan de har fået fat i min adresse er mig en gåde men en ting er helt sikker,- det er ikke fra mig og tænker at det må være igennem CG… billeder - IP adresse mm.……???? men jeg han se at der står ens IP adresse og den kan da søges meget nemt.....såååååå

    Ved det faktisk ikke, men det er surt, at man ikke tør have sine cykler på her uden, at man er nødsaget til at frygte for, at de bliver stjålet….. og nu heller ikke tør have dem i egen stue ja eget hjem mere..... “ citat slut.

    Og for god orden skyld,- NEJ jeg er ikke paranoid, men bekymret og det er bestemt ikke det samme Michael G.

    http://www.psykisksaarbar.dk/ps/subpage104.aspx

    Livet har lært mig at man skal tænke før man taler og for den sags skyld også inden man skriver… Og generelt tror jeg også , at det kan være kolgt at tænke sig godt om inden man hænger diagnoser på folk, man ikke kender, ej heller har mødt. Bare en tanke. ( det kan du så vælge at bruge eller ej.)

    Og sjovt nok kan jeg se at der er flere som jeg har valgt at flytte deres cykler til et andet sted end der hvor de bor… er de så også paranoide….????? For så har du da snart sygliggjort en stor del mennesker her inde…. Men igen dette er også bare en tanke I mit ellers stille sind.

    Mvh.

    Martin


  • #14   8. mar 2011 Hej Martin

    Nu var det Thomas der startede med at henvise til din tråd, ikke mig.

    Når det er sagt. så kan vi godt tag den igen. Ja du kan se din IP adresse(jeg kan også se min 77.243.35.226) Adresser kan spores via ip adresser så langt er vi også enige...

    Men hvor har han fået din IP fra?? og nu skal du ikke skrive at det er en der har sendt en PM som har skaffet din IP adresse, det kan ikke lade sig gøre her...

    ja vi er sgu da alle mere eller mindre paranoide omkring vores cykler.... Men man skal også lige tænke logisk en gang i mellem.


  • #16   8. mar 2011 tvivler på at cykel tyve gider hacke en hjemmeside for at finde en cykel som de måske kan sælge for eks. 30 kilo... det er trods alt tyvegods... har er hørt om metoder som er meget nemmere for dem og som sikkert også er mere brugt...

  • #17   8. mar 2011 De kommer bare hvis de tror de kan få den med smiley

  • #18   9. mar 2011 Forsikring, forsikring, forsikring...

    Hvis man har noget man er pisse glad for, så sørger man også for at sikre sig mod al uheld og ugerninger! Ergo forsikre man sig ud af ens bekymringer og selvfølgelig smækker man ikke personlige oplysninger ud til alle og enhver...
    Min cykel står i lejligheden og er dækket af min indboforsikring. Det samme burde være tilfældet hos alle andre der er rigtig glade for deres cykler.

    / A


  • #19   9. mar 2011 Kan kun give Andreas K ret... Hvis man er glad for sin cykel så forsikre man sig ud af det.... med den rigtige forsikring så får man en cykel magen til..

    /Thomas


  • #20   9. mar 2011 Det klart man skal forsikre sig ud af det. Men sidste år fik jeg ødelagt en halv sæson fordi nogle klaphatte brød ind i mit hjem. Og man blir jo ikke yngre så en halv sæson betyder sgu meget for mig. Desuden kan man ikke lade være med at blive paranoid når fremmede folk har været inde og krænke ens fristed

Kommentér på:
tyveri af cykel via cykelgalleri.?

Annonce