Giant et godt køb? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen,
Jeg er komplet grøn indenfor det at skulle købe en cykel.
Jeg har indtil nu kørt på en mbk men kunne godt tænke mig at skifte denne ud til fordel for noget lidt "sjovere".
Jeg har derfor kig på denne cykel
http://www.giant-bicycles.com/da-DK/bikes/model/roam.xr.2/8197/45349/
Syntes den ser super fed ud og dækker mine behov ganske godt!
Jeg bor i Kbh så cykler derfor mest i byen men tager alligevel nogle ture i skoven engang imellem, derfor er jeg ret vild med ideen i denne cykel, hvor de har blandet en mtb med en citybike.
MEN er der ifølge jer et bedre alternativ og er den pengene værd?
Og sidst men ikke mindst er det en cykel der kræver meget vedligeholdelse eller er den simpel at holde med lidt almindelig smørelse?
Sorry de mange spørgsmål men vil være sikker i min sag inden jeg bare køber.
sep 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Cykler: 12 Emner: 187 Svar: 757
Det er sikkert en fin cykel, men mit bud vil klart være at du sparer lidt mere op og køber en cykel til skov, og en til byen. Den cykel vil ikke holde længe i skoven, og især ikke når dit niveau stiger bare lidt, så vil du køre den for hårdt, i forhold til hvad den er lavet til. Den slags cykler der er, tiltænkt at køre en tur på en grus sti eller lign, ikke decideret mountainbike kørsel.
mht. vedligeholdelse er der klart mere på en cykel med udvendige gear, end med indvendige, men hvis du ikke er bange for at justere lidt selv (se youtube for mange gode guider) så kan du sagtens købe en med uvendige gear
hvad er dit max budget?
jul 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Tak for en konstruktivt svar.
Altså jeg kommer aldrig til at køre hård skovkørsel, det bliver hovedsageligt bare på grusstier og måske til nøde af mindre skovstier.
Ja tænkte nok der var lidt mere at se til med de udvendige gear men det må jeg jo bare lære så!
Hva med de forskellige dele er de holdbare nok?
Og hva med skivebremser, dette taler folk jo både for og imod.
Mit budget ligger nok på maks en 8-9000,-
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 179
Med hensyn til cyklen så har gaflen det med at fryse fast efter 6 mdr. til et år.
bremserne er heller ikk noget du kommer til at blive glad for (intet at gøre med at det er skivebremser men at det er lorte kvalitet). i det hele taget er der ikk meget ved den cykel....
hvad ligger dit budget på?
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 179
jul 2010
Syntes bare både jeg hører for og imod med skivebremser og ikke kun til mtb også til citybikes.
Vil jo helst undgå en "ægte" mtb da jeg syntes de er så pokkers upraktiske til pendling over større afstande i byen.
Hmm var da trist at høre mht kvaliteten!
Jeg ser helt sikkert helst at cyklen er ny til de penge, da jeg ingen forstand har på at kigge på en brugt cykel og vil helst ha reklamationsretten med i købet.
jul 2010
(link fjernet)
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 55
apr 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Cykler: 6 Emner: 136 Svar: 1.275
dec 2007
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 6 Svar: 20
Fik du købt cyklen elelr valgte du en anden?
jeg har selv lige købt denne cykkel, med selv samme behov som dig.
Jeg skal pendle ca. 50 Km hver dag, så en MTB vilel være for træg at bruge, men samtidig så har jeg nemlig også behov for at kunne køre lidt på små stier i skoven (ikke i skov terræn) bare sådan i alm. lidt grus og små jord/grus stier.
Jeg synes også det er en super fed cykkel, mit eneste minus ved den er at jeg synes ikek rigtig skive bremserne var særlig effektive når du virkelig har brug for at stoppe.
Men jeg vejer også godt til, så måske har det lidt at gøre med vægten på de 110 Kg. de skal stoppe
Men fik du købt den eller hvad gjorde du ?
apr 2007
dec 2007
Var nede i butikken i går og fik at vide det bare var fordi de ikke var kørt til endnu, de skulel lige slides til og indtil da, så vil en justering ikke hjælpe meget.
Jeg kunne trykke så hårdt jeg kunne på forbremsen uden at den blokerede eller sendte mig ud over styret, men den bremsede da ok.
Så en justering synes jeg heller ikke rigtig ville give mening, eftersom jeg trykkede så hårdt jeg turde uden at knække grebene
Klodserne så ud til at ligge lige med rotoren så de træder på med og på hele fladen.
Hvordan kan de justeres i så fald til at virke bedre i styrke?
Er det mon ikke bare en tilkøring, der skal til?
dec 2007
apr 2007
dec 2007
Jeg har godt set et par fif med at fra forhnadler siden der er ret stor frigang på bremserne, men kan man mon justere det på en Gaint Roam XR2 med Giant greb ?
apr 2007
Giant et godt køb?