{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.937 visninger | Oprettet:

MTB Pedaler ? Hvilke og hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hey CG.
Jeg har en MTB som jeg har trænet lidt på i Blåbjerg Plantage.
Jeg har dog problemer med at holde fødderne på pedalerne og mener det er på tide at få nogle klik pedaler med sko smiley

Der findes et hav af pedaler og klik systemer.
Hvad er den store forskel på alle disse, hvilke er bedst til hvad og hvorfor ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB Pedaler ? Hvilke og hvorfor?
  • #1   30. jan 2011 Altså jeg har prøvet 2 forskellige, Crank Brothers og Shimano SPD og vil KLART anbefale Crank Brothers, fordi du kan klikke ind i pedalen fra alle sidder, der samler sig ikke muder i den, og så vejer den heller ikke så meget.
    Jeg vil ikke anbefale Shimano SPD'en da den er svær at klikke i når der er meget mudder og specielt når der er sne og så vejer de også en del.
    Mvh Dillan

• #2   30. jan 2011 jeg er vanvittigt glad for mine eggbeater (crank brothers)

de samler overhovedet ikke mudder, og den alm. eggbeater har 4 sider hvorfra du kan klikke i, så du ikke skal "lede" efter pedalen.

De er nemme og komme ud af, men alligevel holder de dig godt fast.
    den bedste pedal jeg har prøvet. og jeg har efterhånden både prøvet alm shimano SPD, time osv.

• #3   30. jan 2011 men forresten, lad nu værre med at gå efter vægt, gå efter holdbar hed.

jeg kan ikke tage det seriøst når folk vil spare 20 gram på pedalerne, når cyklen alligevel tager 200 gram på i mudder.. smiley

• #4   30. jan 2011 Dav,

er gået væk fra CB, og givet dem til knægte,
    jeg kunne slet ikke klikke ind i dem... foden kørt rundt, uden der skete en meter
    nu burger jeg LOOK graphite, og inde CB, Time!
    det er nok en smagsag smiley
    men kender en del, der er gået væk fra CB og over på nogen med lidt mere styr på hvor man klikker i.

og ja de dyre CB er lette
    men LOOKen vejer 120g så det er nok til at leve med

(link fjernet)

Peter

• #5   30. jan 2011 husk at skal det være crankbrothers så skal det være af modellen candy da det er meget dejligt med en større trædeflade + at den ikke gnaver op i sålen og ødelægger dine sko men ellers dejlige pedaler

• #6   30. jan 2011 Time's pedaler spiller altså 100% - nu har jeg køre med mine ATAC XE i 3 år og lejerne har aldrig kørt bedre, og når man har kørt med dem et stykke tid er det ingen problem at klikke i..

Det kan godt være at CB er nemme at klikke i - men man skal sørge for at holde øje med service og smøring af lejer..

+1 på Time

• #7   30. jan 2011 Sådan en Crank Brothers Candy. Kan man køre på sådan en med Alm. sko også til de korte ture til fodbold ? smiley

• #8   30. jan 2011 ja candy kan man godt køre med frem og tilbage jeg bruger af og til mine cykler ned i klubben og hjem ca 4 km og på arbejde og hjem ca 8 km dog er det ikke så behageligt vis skoen her en tynd bund

• #9   30. jan 2011 Hopper lige med her smiley
    Leder efter dem på nettet og der er en model der hedder Candy C den virker mindre... er det korrekt?

• #10   30. jan 2011 jeg har et par candy 2 som jeg fik i julegave og du kan sagtens køre til og fra fodbold uden du skal have klik sko på , det har jeg ihvertfald gjort smiley

• #11   30. jan 2011 har prøvet shimano og Crank brothers og vil helt klart anbefale crankbrothers ! køre med egg beater og de for nice nemme af klikke i samler intet mudder og så ser de nice ud smiley har kørt at candy skulle være mere stive og der er en smule mere trædeflade .. såå smiley

• #12   30. jan 2011 Self. skal man gå efter vægten også, det er mega vigtigt...

• #13   30. jan 2011 Time er det eneste rigitge. Lejerne bliver bare ved med at køre. Nemme at klikke i, da de er selvrensende for mudder. Lidt tungere end
    "LORTE EGGBEATER" men det er super kvalitet. Time's topmodel me titan og carbon koster heller ikke nær så meget som eggbeaters topmodel.

Time er vejen frem !

• #14   30. jan 2011 hvorfor siger du at eggbeater er lort Mrs. fini

• #16   31. jan 2011 Time Attac. eneste du behøver...

Det er en pedal du montere og så skal du ikke tænke på den del i flere år. Vedligholdes er minimal.

• #17   31. jan 2011 et andet CB problem der fik mig til at skifte er, at et slag på undersiden af en egg b. udløser skoen, fordi den er opbygget som den er.
    en Time, LOOK, har ikke samme probem.

• #18   31. jan 2011 Peter K.
    Har du evt. Link til den du benytter ?

• #19   31. jan 2011 Hej Martin,

jep:

(link fjernet)

(link fjernet)

Peter

• #20   31. jan 2011 Peter K
    Kan man bruge de look med alm. sko, (bare lige en tur til købmanden)

• #21   31. jan 2011 ja og nej...

det kan du sagtens. det kan du i bund og grund også med alle andre pedaler. spørgsmålet er bare hvor behageligt det er...

Men jo det kan du sagtens... (også fint med time)

• #22   31. jan 2011 Hey,

Ja det kan man godt... hvis der ikke er for langt smiley
    nej, det er ok som Michael også skriver!

og meget bedre end dem med click på den ene side og alm. på den anden... de virker SLET ikke!!! den forkerte side er altid den der er på smiley

Peter

Kommentér på:
MTB Pedaler ? Hvilke og hvorfor?

Annonce