{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

MTB Pedaler {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Lige et hurtigt spørgsmål. Jeg skal ha købt pedaler til min mtb, og kigger på disse 3:

Crack Brothers Eggbeater (Virker de til SPD?)

Shimano PD M505 SPD

Shimano PD M520

Er der nogle ulemper ved nogen af dem, eller er det bare at tage de billigste?

Tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB Pedaler
  • #1   23. aug 2013 Crankbrothers Eggbeater kan sidde på alle sko der er SPD kompatible.
    Det er ikke samme klampe.
    De er meget lettere end Shimano SPD pedaler.

Hvis du tænker at købe Crankbrothers, har jeg 2 sæt liggende.
    En 1'er og en 2'er,
    2'eren er klart bedst.
    De er til salg.

• #2   23. aug 2013 Hvad skal du ha for dem? Og er der pedaler med?:-)

• #3   23. aug 2013 Undskyld, klamper *

• #4   23. aug 2013 overvej look eller Time smiley

• Apollon
    Apollon Hjælpe-administrator

Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346
    #5   23. aug 2013 Jeg har for nydeligt købt
    Shimano PD M520

og er faktisk ret tilfrede med dem, især efter at de er blevet justeret så de passer til min køre stil smiley

og så er de billige 200,- ved bikebuster smiley

• #6   23. aug 2013 400,- for Crankbrother Eggbeater 2 (den med den sorte fjeder) og der er klamper med.
    300 for 1'eren også med klamper

• #7   23. aug 2013 Apollon: det var billigt, er der instep på begge sider eller kun den ene? Kan se der er en anden model derinde, PD M505, og der er der nemlig på begge sider smiley

• #8   23. aug 2013 Tak for tilbuddet BeOne777, jeg tror jeg springer fra intil videre smiley

• #9   23. aug 2013 Har du kørt med pedaler før i skoven? Hvis ikke, så køb nogle adapters, så du også kan bruge de alm. sko på den ene side. Jeg kører med Shimano 540 med adapters, bruger kun klik når jeg kører stille og roligt på asfalt. Er ikke rutineret nok til st bruge dem i skoven.

• #10   23. aug 2013 Time Attac, ingen over ingen i nærheden....

• #11   23. aug 2013 Hva med SHIMANO SPD Pedals PD-M424 LX
    Så kan de også bruges med alm sko.
    De er også til at betale for. 165kr og så er de helt nye og ubrugte

• #12   23. aug 2013 Det er måske et dumt spørgsmål, men kan man i princippet ikke bruge alle pedalerne med normale sko? Det er vel kun trædefladen der blir mindre, men de tager vel ingen skade ellers? smiley

• #13   23. aug 2013 Hvad fanden Michael G var du ikke ellers stor SPD fan engang? eller husker jeg forkert

• thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 81
    #14   23. aug 2013 Er gået fra spd til Time attac skifter aldrig igen.
    Super fede at "ramme" selv masser af mudder eller sne no problem.
    Kan kun anbefale Time

• #15   23. aug 2013 Du husker HELT forkert. Har haft 2 sæt time de sidste 10 år. Dem jeg havde på min nu stjålne cykel var ikke i nærheden af og være slidte.

Vil man have pedaler som er install-and-forget så er der time...

• #16   23. aug 2013 Jeg er helt ny med det her - hvis jeg køber Time, kan jeg så bruge mine sko dertil, det er Shimano sko og der står SPD på kassen.

• Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 166
    #17   23. aug 2013 De billige Shimano 520 spiller bare ... jeg har dem og så xtr version og der er nærmest ingen forskel ud over vægten. Shimano til 200 inkl klamper hos din cyelhandler og så er du igang smiley

• #18   23. aug 2013 Tak Peder! Lige et sidste hurtigt spørgsmål: er der instep på begge sider ved M520'erne? smiley

• #19   24. aug 2013 Jeg har gjort det samme som Peder P og kan bakke op omkring det han siger.
    Jeg kan sgu heller ikke mærke forskel ud over det som vægten siger smiley

På M520 er der klik / instep på begge sider af pedalen samt der er justering af hvor nemt du kan klikke ud og ind, hvilket er lækkert lige når man starter.
    Indstil dem til at være rimelig løse de første par gange der skal køres, og så finder du hurtigt ud af at det er irriterende at klikke ud i tide og utide og du kan spænde dem lidt efter lidt i takt med du bliver mere komfortabel med pedalerne smiley

• #20   24. aug 2013 Michaskats ... Ja OK så var det jo ikke dig som bare var vild med spd smiley
    Look quartz er helt det samme monter og glem smiley

• Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 166
    #21   24. aug 2013 Instep på begge sider OG de er uafhængige af hinanden, så hvis du ødelægger den ene side så har du den anden. Modsat egg beaters.
    520 er nemme at servicere, skru ud, fedt, skru i og når de bliver slidt kan man stramme dem. Jeg skal aldrig have andre.

Downside: ingen bling og de ruster lidt med tiden.

• #22   24. aug 2013 Sabine, ja time kan du også bruge dine sko til.

Alle mtb klamper og sko kan bruges sammen. Det er kun for men på selve klampens udformning der varierer.

• #23   24. aug 2013 Tusind tak for hjælpen allesammen, jeg er blevet meget klogere nu! Jeg bestiller 520, de lyder til at være rigtig gode og så er de tilmed noget af det billigste jeg kan finde smiley

• #24   24. aug 2013 Ellers overvej lige 540, de har samme udformning, men med bedre lejer, som XT. Også har de ikke den lakering i midten, som 520'eren. Som nok kommer til at se grim ud efter et par ture...

• #26   28. aug 2013 Mikkel S, det var dog vildt. 150-200km i skov om ugen er meget, især når du vejer 136kg. Du må slide en del udstyr.
    Men godt gået.

Kommentér på:
MTB Pedaler

Annonce