Ville den blive god? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal snart til at have en ny cykel, så ville gerne have jeres mening om de her dele jeg har tænkt mig at købe?.
Tror i at det vil blive en lækker bike med de dele og tror i den kommer til at køre godt ?.
Identiti Dr.Jekyll stel i hvid.
Halo Combat for og bag i hvid.
Race Face Diabolus frempind.
Race Face Diabolus styr.
Sram x.9 skiftegreb 9sp 2006.
Sram x.9 super short cage R-mech psp 2007 bagskifter.
Shimano Saint kranksæt.
E-Thirteen supercharger bash ring.
Funn Soljam pedaler.
Funn launch pad saddel.
Felt carbon-AL6061 saddelpind.
Rock Shox Domain 302 U-Turn 2007 forgaffel.
God Jul Til Alle Her På Cykelgalleri
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Cykler: 2 Emner: 18 Svar: 34
og navne bliver Hayes DT HüGi foran og Hayes Elite bagpå
maj 2006
Jeg har allerede hjulene liggende her hjemme så gider ikke til at sætte nye nav på venter til de andre er smadret
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 2 Emner: 7 Svar: 68
- Magura Julie har sgu aldrig været de bedste bremser, så hvis du bygger en cyken, der bliver så dyr, så ville jeg sgu nok gå efter noget mere holdbart og kraftigere (evt et par mekaniske hayes eller avid på 8" skiver - fedt til street osv og forholdsvist billigt).
- Fed ide at køre med sram istedet for shimano, men hvis du skal køre street, hvorfor så ikke bare lave den singlespeed? kan jo gøres rigtigt billigt med et kit, og det er superfedt at køre med. Hvis du skal have gear bagpå, så vil jeg da helt klart anbefale dig at købe en chainguide. Den som jeg kører med (Blackspire NS-1) er på tilbud, halv pris, på crc lige nu! http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=69. Kommer til at koste 660 kr + fragt, men det er en rigtig fed kvalitets guide og det fungerer virklig perfekt. Så får du også en klinge og en bashring med, så du slipper for at købe en e-thirteen (fed med dyr..) Så jeg ville sgu anbefale dig enten chainguide eller singlespeed... God ide med short cage skifter foresten !
- Med hensyn til RaceFace Diabolus, så er det jo sindsygt fedt... Men det koster altså latterligt mange penge... Du kan sagtens finde noget til meget lavere pris, der er samme kvalitet (ser måske så bare ikke helt ligeså fedt ud). Men i hvert fald gå efter en kort klodsfrempind og et bredt oversize-styr.
- Carbon saddelpind hører helt ærligt ikke hjemme på en street / dirt bike... Så find dig noget andet der er billigere og måske lidt mere holdbart. Du behøver jo ikke tænke så meget på vægten, når det er sådan en slags cykel (kommer til at veje meget ligemeget hvad.)
- Saint krank er pisse fed, så hvis du har råd, så køb den!.. ellers er der også masser af andre billigere alternativer.
- En rockshox domain er nok lige i overkanten til den ramme. Ved ikke hvor meget vandring rammen er lavet til... men kan godt fortælle dig at 160 er for meget.. tvivler også på at du får brug for det... Hvis du gerne vil have en RockShox, så køb dig en pike! Sindsygt fed gaffel, som du kan bruge til street dirt og lidt af hvert! Er også til 20 mm gennemgående aksel og har op til 140 mm vandring. vildt fed gaffel ! (her er den: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=5503)
- DT Hügi nav er fedt (og fucking dyrt), men er du sikker på at det er til 20 mm aksel? du kan jo ikke bruge dem til den gaffel, hvis det er til QR.. bare lige læg mærke til det i hvert fald.
Helt sikkert en fed bike du har gang i, men vil du virklig bruge så mange penge på den? for den bliver ikke bililg.. Hvis du har råd, kunne det virklig være fedt, men ellers kan du sagtens bygge den billigere ved at udskifte lidt dele..
Håber det hjælper.. og held og lykke med det!
BENJI
maj 2006
Kan sku godt være at du har ret i at gaflen er lidt for voldsom men den kan jo indstilles fra 115-160mm vandring, og jeg regner jo met at den skal være på 115 når jeg kører street og ramper, men det er jo dejligt at kunne stille den om til mellem 150-160mm vandring hvis jeg nu skal ud i Rudeskov med vennerne og fyre den af, så er det dejligt med lang vandring :D.
Men jeg følger helt klart dit råd angående singlespeed.
Så mange tak for de gode råd Benji S.
GOD JUL TIL ALLE
feb 2006
Glæder mig i hvert fald til at se, hvordan den ender med at bilve. Du må lige lægge den herind, når den er færdig.
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Cykler: 3 Emner: 15 Svar: 158
feb 2006
Jeg har aldrig kørt på en bike som din, så skal ikke kunne udtale mig om, hvordan det er at køre på. Er ikke i tvivl om at det ser pisse fedt ud og sikkert også er fedt at køre med.. men til normal street, er det sgu ikke nødvendigt med mere end 100 mm - og hvis man så kører hårdt, ville jeg sige at 140 godt ville kunne gøre det... men det er selvfølgelig også altid en smagssag.
maj 2006
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Cykler: 2 Emner: 7 Svar: 77
nov 2006
Følger: 1 Svar: 1
Ville den blive god?