{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

Hvad ville den komme til at veje? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Nu spørger jeg sådan lidt, bare lige for at få en indblik i hvor meget carbon egentlig kan reducere vægten på en racercykel.

Jeg har en Scott Speedster S20, som vejer 8,90kg standart. Jeg har fundet nogle dele rundt omkring på nettet, fordi jeg vil opgradere min cykel ind imellem, når jeg får råd.

Jeg har kigget på følgende ting, som forhåbentlig kommer på én dag:

2x (link fjernet)

1x (link fjernet)

1x (link fjernet)

1x (link fjernet)

1x http://www.cykelgear.dk/index.php?main_page=product_info&cPath=66_154_153&products_id=1119

Jeg har ingen anelse om hvad den kommende vægt ville blive, så hvis der er nogle kloge hoveder der har et bud, så vil jeg meget gerne have det.

Jeg håber nogle vil hjælpe til.

Lige til information. Så er det eneste carbon på min cykel lige pt saddelpind og forgaffel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville den komme til at veje?
  • #1   5. aug 2009 Okay, 1 kg lyder også af meget. Men det kan vel også mærkes når jeg cykler, når den er 1 kg lettere? Lige mht til zipp fælgende. Så er den jo lidt svær, for jeg vil gerne både have, at de ikke er ret modtagelige overfor vind, men samtidig skal de heller ikke veje en alt for meget. Men ved ikke hvor stor forskellen er med vinden på 303 og 404 smiley

  • #2   5. aug 2009 ja, det er mange penge hvis det kun er 1 kg. Du sparer... Har ikke lige set på din cykel, men hvad med au opgradere dæk sammen med hjul? . Jeg sparer 1 kg. Når jeg går fra trænings hjul til løbshjul og dæk og slanger... smiley

  • #3   6. aug 2009 Alexander,

    Hvis jeg køber zipp 404 eller 303 også vælger nogle gode dæk, så mener du, at jeg ville kunne spare et kg's penge?



  • #4   6. aug 2009 Hvis du vil købe hjulsæt og kranksæt fra nyt så er du oppe i nærheden af 20.000kr....

    Var det så ikke en ide og spare sammen til en ny cykel?

    ps.. det er en lidt forskruet holdning at carbon er det letteste. Så i stedet for at skrive og spørge hvor meget carbon kan reducere vægten på din cykel, bør du nok bare skrive. Hvor meget kan lettere og bedre dele reducere min vægt =)


  • #5   6. aug 2009 bare den krank du ville købe koster mere end min mtb o.O

  • #6   6. aug 2009 Micheal,

    Jeg har ikke planlagt at skifte ny cykel! smiley
    Men som Alexander siger, ville et fælgskift til zipp, og dæk, så kan jeg lige prøve ud med det.


  • #7   6. aug 2009 ved ikke om du til spare 1 kg, det kommer jo bo på hvad du kører med lige nu....

  • #8   6. aug 2009 Jeg kører ligenu med Shimano WH R10 Black 20 Front / 24 Rear. Men jeg vil godt starte ud med at købe fælge og dæk, hvis det gør at jeg kan kører hurtigere / holde farten bedre, og samtidig gør cyklen bare lidt lettere.

  • #9   6. aug 2009 Altså du kan spare alene 500g på hjul hvis du køber nogle mavic feks og nej det behøver ikke være carbon....

    Og holde fart bedre... tror bare du skal træne så du kommer i bedre form smiley


  • #10   6. aug 2009 Micheal,

    Jeg har hævet min gennemmsnitsfart fra 28,8 til 29,4 på en uge smiley Så det går da frem ad!


  • #11   6. aug 2009 ikke for at ødelægge din forstilling om at du kommer i form for det gør man jo =)

    Men det kan skylde 117 ting at du havde højre snit fart ind tidligere...

    form
    hvad lavet du dagen før
    vind/vejr
    Mere opsat på at slå snit farten fortidligere.

    Gå igang med at køre intervaller og puls træning så vil du kunne bedre se en ændring. Formen ses bedst i hvordan din puls er når du cykler =)


  • #12   6. aug 2009 Micheal,

    Jeg ved godt, der kan være mange ting der spiller ind når man gerne vil slå en tid eller lign! smiley Jeg vil ikke sige jeg er i kanon god form. Men jeg er godt på vej op i hvert fald. Men træner 4-5 om ugen, men overvejer at kører lidt længere end jeg gør. For kører pt 20km på 100% kræft. Og 30km på 80% kræft.

    Men hvor meget kan et par gode fælge spille ind, i hvor hurtigt man kommer til at kører i forhold til før? Snakker vi 2% bedre eller måske op til 5-10%? Og skal jeg gå efter høje eller lave fælge? Jeg er kanon på bakker, men vil gerne kører lidt hurtigere på ige veje! smiley


  • #13   6. aug 2009 fart tror jeg ikke på du kan lægge mærke så meget til.

    Der hvor man kan mærke forskel på et hjulsæt på 2kg og et på 1kg når man accelere, og så vil du måske kunne køre 60km hvor du har brugt den samme energi til at køre 50km(måske et overdrevet eksempel)


  • #14   6. aug 2009 Eksemplet er fint! smiley
    Så vil jeg anskaffe mig nogle fælge, når jeg får råd.


  • #15   6. aug 2009 slet ikk for at ødelægge din drøm.. men tror det bedre kan svare sig for dig at købe ny cykel..det er opgraderinger til hvad 20-30.000 for at spare et kg.. et lettere stel og nogen komponenter som ikke er helt så dyre ville du få helt lige så meget glæde ud af..

    og det er ikke udstyret der gør du kan køre hurtigt.. det er med til at gøre det lettere for dig.. men din grundform som skal være iorden !! og spise rigtig osv inden du skal ud og køre


  • #18   6. aug 2009 Hør her mester.. Nu sælger du din racer, og tager på en endags tur til københavn og køber dig sådan en låge her, når du får råd.
    http://www.byman.dk/website3/product/show/2397
    - Så skal du kun købe ekstra hjul og så du godt kørende.. smiley


  • #20   6. aug 2009 Simon P, der står at den er solgt? smiley

Kommentér på:
Hvad ville den komme til at veje?

Annonce