{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Spinning {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg snakkede lige med træneren fra mit spinningshold idag, han sagde at spinning overhovedet ikke giver noget. Det eneste det gør, er at man taber sig og holder formen. Jeg tror sådan set meget på ham, da han er blevet nr 2. til VM i Ironman. Og har cykler 512 km i Norges bjerge 18 timer i træk, han har to racercykler til samlet færdig 230.000. Så han ved meget. Men, kan det passe at spinning overhovedet ikke giver noget? jeg havde tænkt mig at jeg ville gå til det for at blive endnu bedre klar til den nye sæson smiley

På forhånd tak for hjælpen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spinning
  • #1   7. jan 2010 Giver noget.. Jamen det giver dig jo en bedre form. Men selvfølgelig hjælper det ikke på teknik osv.

• #3   7. jan 2010 Ja, giver noget. Altså at man bliver bedre forberedt til den nye sæson. Fx, hvis jeg nu sidste vinter ikke trænede i alle de her vintermåneder kunne jeg måske kører 25 km med 32 i timer. Nu, hvis jeg så træner spinning 2 gange om ugen i 3 måneder, vil i så ikke mene at jeg burde kunne holde længere i samme tempo?

• #4   7. jan 2010 du får jo en hvis form.
    men du bliver god til det du træner til.
    hvis du vil være god til at spinne, altså korte eksplosive træk, så er det jo det du skal træne.
    men vil du kunne køre 4 timer med 40 kmt, er det jo det du skal træne efter.

det er klart bedre at spinne, end ikke at lave noget i den mørke tid.
    og du vil ha en bedre form, end hvis du ikke lavede noget.

• #5   7. jan 2010 Det kommer an på hvilken type spinning det er. Jeg er selv spinning instruktør og jeg kan sagtens få lige så meget ud af en spinning lektion som en hård tur på landevejen!

• #6   7. jan 2010 Christian G: Nu skal jeg lige være helt med. Hvad mener du med "det kommer an på hvilken type spinning der er?"

• #7   7. jan 2010 hej

Det giver helt sikkert noget jeg køre selv som instruktør og kan sagtens mærke forskellen man kan jo selv vælge hvilket hold man vil køre på og hvor meget man vil have ud af du bygger muskler op og din udholdenhed bliver helt klart også bedre

• #9   8. jan 2010 Tak Jesper M.
    Jonatan C: Det er også det jeg går efter, men bare mere god belastning og mange omdrejninger. Men kører med ret meget spænding smiley

• #10   8. jan 2010 Nikolaj B

Det er lidt nemmere at "gemme" sig i spinning, dvs. køre i med lavere belastning en instruktør siger, men så snyder du kun dig selv og en god instruktør vil i så fald opdage det

Det jeg mener med "type" er, fx- jeg har et hold på 1 1/2 - 2 timer. Alm hold er måske 45 min. Mine intervaller er typisk også længere og hårdere en normalt

• #11   8. jan 2010 okay, men man får altså en del ud af det, hvis man vel at mærke går til den smiley

• #12   8. jan 2010 ja

Kommentér på:
Spinning

Annonce