{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

Hardtail til 7000,- {{forumTopicSubject}}

Hey CG

Jeg fik min cykel stjaalet for nogle maaneder siden. Det var jeg paent traet af... smiley men samtidig gav det jo anledning til at anskaffe en ny hvilket i bagklogskabens lys jo nok ikke er saa slemt.

Jeg har derfor kigget lidt rundt og jeg maa inroemme jeg ikke er en haj naar det kommer til cykelgrej. Jeg kender maerkerne men aner intet naar det kommer til at skulle udnaevne den bedre del.

Jeg har som naevnt 7000,- og ikke mere til at koebe cykel for. De eneste krav jeg har er at det selvfoelgelig skal vaere en hardtail og at jeg gerne vil have hydr. skivebremser. Jeg er enda aaben for let brugte cykler.

Jeg har kigget paa Trek, Cube, Scott og Giant. Disse 4 specifikt.
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)

Cyklen jeg koeber skal ud over at vaere MTB ogsaa bruges som hverdagscykel, altsaa til og fra skole, og generelt transportmiddel. Jeg vil derfor gerne have en cykel der er laekker at koere paa og ikke fokuseret for meget paa at lide for hastigheden.

Saa spoergsmaalene lyder:
Hvilken ville i vaelge hvis i ville have mest for pengene?
Skal man vente til 2010 modellerne kommer paa markedet?

Pt. haelder jeg mest til trek'en da jeg synes de har et udmaerket rygte og saa ser de jo heller ikke hel dum ud efter min mening smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hardtail til 7000,-
  • #1   1. jul 2009 Giant'en er bedst... Der er lang tid til at 2010 kommer på markedet og i denne prisklasse kommer der ikke til at ske andet end andre farver, så synes ikke du skal vente hvis du har brug for den nu.

  • #2   1. jul 2009 Jeg lave en top 2 på giant og scott.

  • #3   1. jul 2009 FHM
    Han stiller to spørgsmål, jeg svarer ud fra mine effaringer. Så er den vel ikke længere.


  • #4   1. jul 2009 Andreas, kan du begrunde hvorfor du synes den er bedst? smiley

  • #5   1. jul 2009 I maa selvfoelgelig ogsaa gerne dele andre forslag hvis i kender en cykel i prisklassen i mener er bedre smiley

  • #6   1. jul 2009 Giant Eller Scott. Giant får du mest for pengene syntes jeg.

  • #7   1. jul 2009 Jeg kan se Scott'en og Giant'en skilder sig ud i denne konkurrence

    jeg har fundet en anden Giant her: (link fjernet)
    godt nok en 08'er men ser ud til i mine oejne at have bedre komponenter? er den et bedre valg?


  • #8   1. jul 2009 er der ikke en hardtail her på sitet som er 7000 værd? under noget marked eller noget..!?

  • #9   1. jul 2009 enten ikke god nok eller ogsaa er saelger for optimistisk efter min vudering pt.

  • #10   2. jul 2009 Det kommer jo også an på om der skal være noget 'stil' over cyklen - eller du er fuldstændig ligeglad og bare vil have en lækker tur smiley
    hvis du er ligeglad med hvordan den ser ud skulle du købe Giant


  • #11   2. jul 2009 Hvorfor er det i siger de er grimme? Det er de altså ikke?! De er ikke et design-mesterværk, enig, men har samlet en del af dem og de har super lækker finish og nydeligt desgin i virkeligheden. Ligner ikke en børnecykel til forveksling som visse Treks...

    Lige meget hvilken entry-level Giant hardtail du vælger, er jeg sikker på det er en fabelagtig cykel til prisen. Super gode stel med genial geometri og altid en masse gode dele.

    De Giant's du har fundet er VÆSENTLIGT bedre sat sammen end de andre cykler du har fundet frem.. Og sådan er det bare..


  • #12   2. jul 2009 Du kunne jo prøve cyklen før du udtaler dig nærmere.

  • #13   2. jul 2009 til 7.000 kan du også retfærdigvis gå op i en Trek 6500 der lige er en spids bedre end 6300.

  • #14   3. jul 2009 Cykler ser forskellig ud, når man ser dem på billeder og i real life. tænk over det. Min MTB er efter min mening ret fed i design i real life, men da jeg så den på nettet skyndte jeg mig at lukke vinduet og kigge på en masse andre "fotogene" cykler.

    LAD VÆRE MED AT BEDØMME UD FRA BILLEDERNE. SÅ ER MAN DA EN SPADE, HVIS MAN GØR DET.!


  • #15   4. jul 2009 Næh, overhovedet ikke. Havde bare ikke tænkt mig at bruge tid på at svare.

    Jeg mener ikke du har en forkert opfattelse, du har din egen og det har jeg. Du beder mig om at fortælle hvorfor jeg synes bedst om Giant, hvilket jeg gør. Hvor efter du vælger at skyde med løst krudt igen. Ved ikke lige hvor fanden du vil hen, my bad.


  • #16   4. jul 2009 må indrømme at jeg syntes det er kedelige cykler... trek opfordrer godt nok til man selv bygger videre på dem men syntes de ser så standard ud at det ikke kan skjules de kun bliver solgt for at tjene penge til fabrikken... :S

    men jeg er også sindsyg kræsen!


  • #17   4. jul 2009 nu skal du se hardtails til 7000 min dreng..

    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=38979

    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=33041
    (godt nok lidt over pris men også en del ondere end fuckin giant og latterlige scott)

    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=29116
    (udmærker sig ved crimetemaet som du kan bygge videre på, har som standard knojern, skydevåben og crimeacosiationer skrevet overalt på stel og dele)

    kan være de bliver solgt uden gear men til gengæld men en del dyere forgaffel og et gear koster en plov!


  • #18   4. jul 2009 freddy K: JEg tror nu ikke det er den type cykler han er på udkig efter. Dem du linker til ligner nu noget ala freeride.

    Men det kan jo godt være han vil have sådan noget?


  • #19   4. jul 2009 lol da!!!
    jeg ville dælme da ikke køre freeride på de cykler jeg nævner da jeg har mit liv lidt for kært til det, de cykler jeg nævner er all mountain cykler/dirt jumpere alt afhængig af hvordan man sætter dem op...


  • #20   4. jul 2009 Hvis vi kun kigger på dele er den Giant XTC 1 '08 den bedste. Både forgaffel og gear.

    Omvendt hvis vi nu holder os til dem du linker til, så vil jeg helt klart sige at du bør smide 400 ekstra og tage en Cube LTD Comp med skiver. Den er også på rask's hjemmeside.

    For at beskrive de cykler du linker til.

    Trek'en har en ok gaffel, men lidt kedelige gear. Trek skriver ikke på deres side hvilken legering aluminium stellet er lavet af, så det er nok en 6000'er og det betyder at det er mindre stift og tungere end en cykel med 7000 stel som Scott'en og Cube'en. Bremserne er ok.

    Scott'en har et stærkt stel og en rigtig god forgaffel. Desværre har den bare rigtigt kedelige bremser, og et kedeligt gear system. Den ser godt ud så man kunne beholde ramme og forgaffel, og lege med gear og bremser.

    Cube'en er magen til den min kæreste har, og er som sådan en rigtig fin cykel. Den har også et 7000 serie stel og er meget stærk, men forgaflen halter en smule ift. scott'en. Den har bedre gear end nogle af de andre og har også meget bedre bremser. Cube'en ser selvfølgelig også vanvittig godt ud, og det tæller da også lidt 8)

    Giant'en falder slet ikke i min smag. Den er ikke særlig køn og den har også nogle mangler. Den har et 6000 serie stel og den er ret tung at have med at gøre. Forgaflen er den bedste af dem du først linker til, men den for minus karakter for bremserne. Baggearskifter er XT shadow som på cube'en og det er godt.
    Samlet synes jeg der er flere minusser end plusser ved gianten.

    Og her er Jokeren!

    Cube LTD Comp. Den har det stærke stel. Den har Rock Shox Tora samtidigt med den har de gode gear og bremser.
    Den koster 400,- over dit budget, men hvis du nu går ned til Rask og siger du kun har 7000 så er det nok ikke det største problem i verden smiley



  • #21   4. jul 2009 Okay Bjarke det var da godt nok en forenkling af stelegenskaber der vil noget. Hold da magle. Hvornår er en talkode blevet en rettesnor for hvor godt eller dårligt et stel er. Det er det samme som, at sige en bil med 400 heste er bedre end en med 300.

  • #22   4. jul 2009 Ja det er en voldsom forenkling, men jeg var ikke lige i humør til at skrive en afhandling der ville være Wikipedia værdig, så den kan du få her, da der heldigvis nogen der har gjort det for mig.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium_alloy


  • #23   4. jul 2009 fuck nu wikipedia, du kunne jo ha skrevet lortet selv!!

    har du en producentbeskrivelse som underbygger det?? har ikke hørt om det før da jeg ser styrke som et helt del større problem på en mtb end vægt..


  • #24   4. jul 2009 Du har ret Bjarke. Trek'en har Alpha Black. Black er em 6000 legering.

    Rent faktisk har Rask 6300's stroe bror 6500, som stadig med disk fås til under 7.000. Men igen med Alpha Black.


  • #25   4. jul 2009 kommer til at tænke på en ting...

    jeg går da ikke udfra at stelprodcenten oplyser den præcise legering for materialet deres stel er lavet af, ville det i så fald ikke være rimelig nemt for en kinafabrik at lave en kopi og sælge billigere??



  • #26   4. jul 2009 Bjarke du glemmer bare svejseteknologi, butting, hydroforming og andre teknologier der bliver brugt i forbindelse med cykelstel. Teknologier der betyder langt mere end aluminiumets typenummer.

  • #27   5. jul 2009 Beklager jeg ikke lige har vaeret der til at give input, har vaeret vaek i weekenden. Foerst og fremmest vil jeg takke for jeres mange indslag. Rart at se interesse.

    Jeg maa sige jeg ikke er kommet meget taettere paa et valg desvaerre. Jeg har soegt og soegt paa nettet efter mere og mere info om alle cyklerne. Hvor der er tilbud... skal man koebe i tyskland?, hvor kan jeg gaa paa kompromis?, skal jeg overhovedet gaa paa kompromis?, ville det vare dumt at koebe for dyrt i tilfaelde af tyveri OSV OSV OSV...

    Jeg har saagar vaeret i markedet og kigge paa den her http://www.cykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=11082
    og den her http://www.cykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=11007

    Naeste skridt maa simpelthen vaere at tage ud og se paa dem. Jeg vil gerne have garantien med saa jeg har derfor besluttet at koebe hos forhandler. Cube's kan man jo faa over det hele, scott har jeg ogsaa set forskellige steder, samme med trek, men hvor finder jeg Giants hos forhandlere? har kun set dem som internetkoeb.

    Bikebusters stelguide foreslaar en 22" cykel. (jeg er 190 og har en skridthoejde paa 93-95) 20" kan derfor maaske gaa.
    Men hvad skal jeg kigge efter naa jeg sidder paa cyklen? Bikebuster foreslaar:
    » Når man sidder naturligt på cyklen skal man kunne se fornavet bagved styret. Ellers er cyklen for kort.
    » Når pedalarmen står vandret fremad, skal pedalakslen være lodret under knæets forkant. Midten af fodens trædepude skal være lodret over pedalakslen.

    Lige til freddy. Det er nogen anderledes cykler du linker til maa man sige. smiley Jeg tror en dirtjumper ikke helt er det jeg leder efter naar man taenker paa at jeg skal bruge den som transportmiddel. Desuden vil jeg gerne have garantien med og det faar man jo ikke ved koeb fra UK.


  • #28   5. jul 2009 Jeg glemte lige at sige jeg bor i Aarhus.

    Og saa vil jeg da ogsaa lige hoere om i har nogle forhandlere i kan anbefale?


  • #29   5. jul 2009 De har Giant cykler hos ROWI der ligger i Frederiksgade. Der kan du se nogle modeller. De plejer at have et godt udvalg af dem.

    De to cykler du har kigget på i galleriet ville jeg nok ikke umiddelbart anbefale dig.
    Trance er en voldsomt fed cykel, men den er absolut ikke egnet som et hverdagstransportmiddel. Den er _kun_ egnet til at køre ned af bakker ned, og hældningen skal helst være over 45 grader smiley

    Nishikien er underlegen i forhold til alle de andre du har kigge på, så den skal du kun kigge efter for at spare lidt penge.


  • #30   5. jul 2009 Jamen det lyder som om jeg skal have en ny cykel saa. smiley

  • Brian B
    Brian B Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Svar: 17
    #31   28. okt 2011 Slut med cykel tyveri, der er nu kommet en cykel tracker som kan gemmes i cyklens stel.

    (link fjernet)

    smiley


Kommentér på:
Hardtail til 7000,-

Annonce