Vægt eller Profil på Fælge (Racer) {{forumTopicSubject}}
Er der nogen her som er kloge på jul.
Jeg har fet fingrerne i 3 stk Carbon hjul-sæt, men ved ikke hvilke jeg skal beholde.
Det står mellem 2 af sættene.
Hvis vi bortser fra udseende hvad skal man så gå efter.
Jeg skal bruge dem til en håndfuld 10 km enkeltstart samt nogle 90-150km løb med mere eller mindre kuperet rute (i sverige).
Og evt nogle parløb.
Det ene sæt vejer 1220g (shimano body) og har en 38,5 mm profil.
Det andet sæt vejer 1490g men har en 50mm profil.
Begge sæt kan klare en rytter på 85 kg, hvilke er stort set hvad jeg vejer (Skal ned 3-4 kg inden maj)
Hvad skal jeg gå efter - en af de 2 eller et helt 3.e?
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 51 Cykler: 6 Emner: 66 Svar: 1.709
jun 2007
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 14 Cykler: 18 Emner: 23 Svar: 64
Begge sæt jeg kigger på er til Llukkede ringe. Jeg har adgang til en ex. mekaniker fra landsholdes som er Svensk (hvis ikke nordisk) mester i lukkede ringe, og får også en helt fint pris.
Fælgende skal jeg give DKK: 5950 Det gæder det samme for alle 3 sæt.
De 2 jeg taler om er:
Abrosio XUL og FastForeward H5R
Jeg syntes selv at FF er mest lirede, men skulle mene at Ambrosio fælgende er bedre.
jun 2007
Hvad jeg har kunne finde om Ambrosio er at det er håndbyggede italienske hjul, mens FF jo er håndbyggede fra Holland.
Umidelbart synes jeg bedst om FFWD, men den lettere 38mm er måske bedre, hvis du kører i kuperet terræn. Nu ved jeg ikke hvor seriøst du kører, men måske du bare skulle tage det sæt du føler mest for
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 14 Cykler: 18 Emner: 23 Svar: 64
Jeg er 40 i år og kører ikke "seriøst" set ud fra et konkorrence perspektiv. Der er en håndfuld Motionsløb, som Vättern rundt 300, nogle 80-150 km motionsløb som jeg gerne vil følge med i nogle af de hurtigere grupper.
Så vil jeg køre nogle løb for min klub i sverige. Men det er nogle 10 km tempo tøb. Der er 9 hvert år i regionen og klubben tjener point for at man stiller op og for placeringer. Der har jeg heller ikke niogle ambitioner som sejr, men køre så hurtigt det for mig kan lade sig gøre.
Stigninger på de motionsløb jeg taler om ligge rpå 1000-2500 højdemeter, så det er jo ikke bjergkørsel.
Så jeg tror pt jeg læner mig op af FF sættet
Vægt eller Profil på Fælge (Racer)