Ny cykel. DK eller CRC {{forumTopicSubject}}
Jeg starter lige med at undskylde, for jeg ved godt det er et emne der har været oppe mange gange, men jeg ville nu lige prøve også.
I forbindelse med at min kærestes cykel blev stjålet, skal hun selvfølgelig have en ny. Heldigvis var hendes LaPierre god nok til at hun fik smag for en god cykel, og dårlig nok til at hun let kunne mærke forskellen op til min Cube.
Nu er chancen der for at få noget bedre, og jeg ligger vægten på forgaflen. Et skifte fra Suntour til en RS Tora burde være noget man kan mærke.
Så jeg søgte rundt på nettet for at finde en billig men fin cykel med en sådan gaffel, og selvfølgelig OK udstyr resten af vejen rundt.
Jeg fandt den her Giant XTR 2 '08 til 5999,- og set på dens udstyr ligner det da en ret god cykel.
Så kom jeg i tanke om CRC og derinde kan man jo rent faktisk på en Cube LTD Pro '09 til lige over 6k, og vi er begge ret glade for cube. Eller... jeg er helt pjattet med dem, og det er nok til at min kæreste også synes om dem.
Men jeg må så nok indrømme jeg ikke helt ved hvordan jeg har det med at skulle bestille en hel cykel fra England. Nu er det ikke fordi jeg plejer at få brug for service hos cykelhandleren. Jeg tror det eneste jeg ikke selv kan finde ud af at skifte er kassetten, men jeg kan godt lide trygheden.
Og hvor meget skal man rent faktisk selv samle når man får sådan en papkasse ind af døren. Er det mere end en almindelig cykel entutiast kan klare?
På firhånd mange tak.
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 18 Cykler: 7 Emner: 47 Svar: 1.073
Først hiver du pappet af, så skal du sætte styr, forhjul og pedaler på selv.. greb, bremsegreb og gearskiftere sidder allerede på styret, så den skal bare monteres på gaflen
og så skal styrhøjde og sædehøjde selvfølgelig justeres ind så det passer damen
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 26 Cykler: 1 Emner: 31 Svar: 407
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 18 Cykler: 7 Emner: 47 Svar: 1.073
feb 2007
Følger: 85 Følgere: 87 Cykler: 17 Emner: 66 Svar: 564
Jeg vil til hver en tid vælge en cykel fra CRC, da man kan få sig en nyere model til samme pris som en ældre (NY) model herhjemme. Udover det har min kammi, købt sådan en Cube til sin kæreste og den kommer med de varmeste anbefalinger og min kæreste skal også have en, så snart hun har sparet sammen til en
Så KØB ved CRC efter min mening!
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 19 Svar: 180
Vinkel, Det eneste af det du skriver jeg studser over er højdejustering af styr. Hvordan foregår det? Er der spacere med til at løfte det?
Og så har jeg kun en svensknøgle og den er nok for tyk til at sætte pedaler på, men så kan jeg få købt mig nogle rigtige nøgler 8)
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 14
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Cykler: 1 Emner: 61 Svar: 272
Ny cykel. DK eller CRC