{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

Fully til XC {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe været på udkik efter en mere race-orienteret fully, jeg er blevet bidt af at køre fully og vil derfor forsøge mig med at købe en ny..
Jeg har prøvet Giant Anthem og syntes rigtig godt om dens geometri og den virker super hurtig i skoven, jeg har også set lidt på Scott Spark, men har aldig prøvet sådan en.
Er der nogle som vil anbefale en fullsuspension i prisklassen 15-25.000 tusinde kr. grunden til det store interval er at jeg er villig til at spare de ekstra penge op for at få den helt rigtige cykel, jeg kan godt lidt at opgradere og derfor er det vigtigt at der er fremtid i stellet.. Angående materiale er jeg knap så kræsen, men det kunne da være sjovt at prøve noget carbon.. Håber i vil hjælpe..

Mvh Frederik..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fully til XC
  • #1   15. feb 2009 Hej Frederik,

Du kan købe en Pronghorn extrem fed xc monster dog ikke i alu så må du ofre lidt mere. men jeg kan anbefale en Pronghorn

• #2   15. feb 2009 (link fjernet) med XT og det hele den koster omkring de 25k

• #3   15. feb 2009 Jeg vil anbefale en Giant.
    Du kunne kigge brugt og købe Andrea' ramme eller Kasper Anthem x

• #4   15. feb 2009 Prøv at tjekke canyon.com de har altså nogle vilde priser, og flotte bikes.

Jeg har prøvet en scott spark i sommers, og den virker sku ret fed, kunne virkeligt godt se potentiale i at man kunne lave lockout til bagdæmperen via remoten, hvis man kører xc. Det var en carbon spark iøvrigt.

• #5   15. feb 2009 kig evt på min smiley ?

• #6   15. feb 2009 Mht pronghorn, så ønsker jeg dem alt held med deres bikes. Men jeg ville ikke røre ved dem før der kom uvildige og længere varende anmeldelser af deres bikes og rammer, feks via mtbr.com. Og deres A.L.P.S. system er jo bare et marketingsord for endnu et forsøg på at gøre sit eget firmas affjedringssystem unikt. Som sagt, jeg vil ikke afvise at det er et godt produkt, jeg ville bare vente med at kaste så mange penge efter noget der ikke er anerkendt endnu.

• #7   15. feb 2009 Pronghorn har sværdt ved at få folk på deres cykler netop derfor W. Men når de endelig prøver bare en lille tur på dem køber de dem med det samme.. altså til messer! lige meget om de har penge nok, de smider alle der store og kendte mærker væk fra dem,
    Men man kan evt. prøve en test cykel før man køber en Pronghorn!

• #8   15. feb 2009 de* og du kan hændvende dig til mig hvis du vil prøve en... også jer andre self smiley

• #9   15. feb 2009 Jeg ville meget gerne prøve en fully fra pronghorn, det skulle dog forgå i skoven hvor den kunne få tæsk i en 3 timer. Jeg er bosat på jyllands vestkyst, så skriv hvis det kan arrangeres. Det er naturligvis ikke købs betinget, jeg vil bare gerne prøve en.

• #10   15. feb 2009 Hej Frederik
    nu når vi snakker oppe i den prisklasse kunne det også være en mulighed med en Lapierre 510
    http://www.evanscycles.com/products/lapierre/x-control-510-2009-mountain-bike-ec017811
    eller en Giant der har bedre end den du har været ude og prøve til demo dagen nu her... evt Giant Anthem x1..
    http://www.giant-bicycles.com/da-dk/bikes/mountain/2920/33788/
    selv havde jeg nok valgt Giant da jeg synes det er nogen helt fantastiske cykler

• #11   15. feb 2009 du kan evt. købe min... har sendt en pb.

• #12   15. feb 2009 haii frederik jeg kan helt klart anbefale canyons lux mr model,, den holder for groft til xc,, og så er den carbon, så vægten er helt nede

• #13   15. feb 2009 Hej alle
    Tusind tak for de konstruktive svar, med hensyn til Pronghorn er jeg nok lidt skeptisk - jeg syntes det super at danske firmaer forsøger sig på cykelmarkedet, men deres fully-rammer er jo ret nye og derfor kunne man tro at de ikke var helt på højde med udviklingen (Undskyld hvis dette er forkert antaget), jeg har selv prøvet en 08 model og dette var ikke en super cykel, i forhold til dens pris på over 20 kilo..
    Canyon har jeg også holdt lidt øje med, og de får jo rimelig gode anmeldelser, men jeg kan godt lide den personlige kontakt med en cykelhandler og mulighed for en prøvekørsel (Men sikkert super cykler), og derfor bliver det nok ikke sådan en.
    Jeg er stadig fan at Giant's cykler, de virker voldsomt hurtige i skoven og deres alurammer virker som noget der er værd at arbejde med, med hensyn til løbende opgradering - derfor er en en Anthem x1 ikke udelukket.
    Min cykelhandler er Specialized-forhandler, så har også en lille smugle kik på en Epic Expert Carbon som står til ca. 30 - men ved ikke om man skal spare det sidste op..
    Det skal lige siges at jeg først skal handle i maj da Skat har lidt penge til mig..

Mvh Frederik..

• #14   15. feb 2009 Hej frederik
    Hvis du er interesseret i en Giant fully. Så er min Anthem Advanced til salg. Tjek evt min profil. Du kan bare skrive hvis der er nogen spørgsmål.
    Har selv prøvet Scott Spark, Specialiced Epic og Selvfølgelig Giant Anthem. Er klart mest til Giant og Specialized. Hvis du vælger Spec. Skal du gå efter en 09 model, da den kører langt bedre end den gamle model. Den gamle slider også bagdæmperen rimelig hurtigt pga den skæve placering/montering.

• #15   16. feb 2009 Affjeringen er alt afgørende på en fully og Giant har de seneste år for alvor bevidst deres væd.. Den nye Anthem X vinder den ene test efter den anden grundet affjedringen, pris og geometri. Det er altså en fully i særklasse..

• #16   16. feb 2009 Man kan få en epic expert 08 (alu) til ca 12k ligenu på udsalg. Skrriv pd hvis det har interesse.

• #17   16. feb 2009 @tim p

Kan du fortælle mig hvor du har den "info" omkring at epic rammens assymetri skulle være et problem? Gerne kilde med link tak.

• #18   16. feb 2009 W .

Tim har egen forretning..? Måske taler han bare af effaring som fagmand?!

• #19   16. feb 2009 Lad nu bare tim svare ik? Og fordi man har egen forrretning er man vel ikke alt vidende, du skulle høre hvad folk med egen cykel-forretning siger her i byen, det er ikke lige skarpt det hele... Tim fortæller om det der lyder som en defekt på en epic, jeg vil bare gerne høre hans kilde, så påstanden kan få mere troværdighed, jeg siger ikke at tim er gal på den, det handler bare om dokumentation.

Vi har snakket om det her før andreas, det her med rygter samt objektiv kontra subjektiv. Hvis du tager alle folks ord for gpde varer, fint med mig, det gør jeg bare ikke, og hans titel som cykelmand statuerer ikke en omnipotent-viden, som den tilsyneladende gør hos dig. (Har du ellers en god ferie?)

• #20   16. feb 2009 Har ikke egen forretning, men arbejder som mekaniker i en. Problemet er at dæmperen sidder skråt på de gamle epic. Det gør at der er et skævt slid på bagdæmperen. Som resultere i en utæt bagdæmper. Specialized laver det på garantien. Men der er jo en grund til dæmperen er flyttet på de nye modeller.
    Men ingen tvivl om at Epic modellerne er rigtig fede cykler, som kører rigtig godt.

• #21   16. feb 2009 Der er ca 200 (!!) epic anmeldelser lige her, fra brugere (ikke blade eller internet sider som sidder i lommerne på annoncørerne), men altså, folk som dig og mig der her cyklen og kører på dem.

http://www.mtbr.com/mfr/specialized/xc-suspensio/MPL_12754_1526crx.aspx

Jeg har ikke læst dem alle, men der er MEGA ros over hele feltet til epic. Havde det været et udbredt problem, og noget som mange havde døjet med, vil jeg mene at det havde materialiseret sig i form af dårlige karakterer. Tjek selv.

Når det så er sagt, så ville jeg også hellere have 09 modellen, men det er ligesåmeget fordi ny teknologi tiltaler mig og fanger min interesse.

Kommentér på:
Fully til XC

Annonce