{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Hvor meget vand / energi ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er på vej mod de 100km og igår kom jeg så op på 70 km hvilket gik ret godt. Men efter jeg kom hjem blev jeg noget ør i hovedet og der gik nogle timer før jeg var frisk igen. Tror det er pga vand/energi.
Hvor meget har i med når i kører? Er der en tommelfingerregel med hvor meget vand man ca skal indtage?

Jeg havde fået en let morgenmad af 5 stykker knækbrød og lidt mælk. Da jeg kørte en time senere drak jeg 0,5 liter vand inden jeg kørte og på selve turen fik jeg 2,4 l og så sådan en bounty med 3 i. Fik så også 0,5 l da jeg kom hjem og et par stykker knækbrød.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget vand / energi ?
  • #2   19. maj 2013 Der skal da noget haregryn - Groft brød - bananer/ frugt osv inden man kører så langt, evt hav en bar eller 2 med til turen.

• #3   19. maj 2013 Sukker kold! Du indtager ok med væske, men der er ikke nok krudt i det morgenmad. Gel eller et par bar med i lommen så er du kørende.

• #4   19. maj 2013 Jeg sidder lige nu og skal ud kl. 9 med drengene.

Jeg spiser en god option garveren, drikker moderat vand og tager to dunke med 0,75L med på turen.

Vi skal køre 125 idag og så drikke jeg et glas eller to med saftevand når jeg kommer hjem og forhåbenligt hvis vejret er til det, enakter på terrassen.

• #5   19. maj 2013 Er bare ikke rigtigt sulten om morgenen og det skal heller ikke forståes som om at der ikke var noget på dem. Der var jo smør og pålæg på selv om det ikke er nok.

Har sat og kikket lidt på energibar i dag og de er da ret dyre. 10-16 kr pr stk. Det er vel bare sukker man skal have så man kunne vel bare købe snickers eller bountybarer i fakta til 6 kr ?

I dag har jeg fået noget mere morgenmad og vist jeg vil ud at køre i eftermiddag tager jeg nok en smoothie med banan, jordbær, havregryn og mælk inden jeg kører. Men tror nu bare det bliver en lille tur i dag på 20-40km.

Det var så heller ikke planen at jeg ville køre 70km i går. Turen jeg havde sat var ca 40 men da det gik godt og lysten var der så fortsatte jeg.

• #6   19. maj 2013 Hvis det er snickers du vil ha. De er faktisk goe da der både er protein og sukker i så er det 1 1/2 bar = 75g pr time. Sådan ca. Men altid ha en ekstre med smiley

• #7   19. maj 2013 Jeg gør slet ikke så meget ud af det. Hvis vi køre langt har jeg musli bar fra Aldi og en banan med. Hvis jeg virkelig skal flotte mig er det to kryderboller med smær og chokolade.

To dunke og så afsted. Jeg drikker 0,75L på 50 km ca.

• #8   19. maj 2013 Tror jeg vil købe nogle muslibar og have med. Har også kikket lidt på gel og alt muligt men så render det da snart op. Er der ingen af jer der bare kører med saftevand i en af dunkene?

• #9   19. maj 2013 Jo det kan jeg godt finde på. Men syntes det er meget vand drivendene og så bliver jeg helt fedtet om munden.

• #10   19. maj 2013 Jeg bruger selv High5 produkter og deres sportbar er ok, køber en kasse med 25 stk, så spare man en del, køber på www.probikekit.com - der spare man hel del.

• thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 81
    #11   19. maj 2013 Har det samme problem når det bliver varmt.
    Bruger elektrolytter/ magnesium brustabletter ingen cal. " High5"
    Virker super fint, hvis man sveder meget.
    Energibar de billige fra rema eller fakta er der rigeligt med energi i til
    De fleste.

• #12   19. maj 2013 De der high5 bar kodter da 16kr stk. Købte nogle musli bar i fakta med 6 stk i en kasse til 12kr. 88kcal pr bar.

• #13   20. maj 2013 Det slet ikke fordi jeg vil trække dig fra at bruge trylle produkter. Jeg har selv da jeg startet engang været helt væk i nettet og klar til at købe rum mad og tryllebar.

Men idag kan jeg køre uden og når jeg sidste år kørte Århus-Kbh eller sener i år skal køre Sjælland rundt, starter jeg med havregryn om morgenen, to dunke vand og så får jeg vand i deporterne, det kan dog være jeg tager noget af deres gratis pulver og blander en ske i en dunk med vand for at undgå kramper på de10 timers kørsel og så to bananer i baglommen.

En af dem som kørte Sjælland rundt sidste år og skal det igen i år med os.
    Stopper i depotet, tager kop kaffe og ryger en smøg, så køre vi igen.

Når jeg af en med motionist eller kollega jeg som jeg også køre arrangementer med, bliver tilbyder en high5 bar eller andet, så tager jeg imod den.
    Men selv har jeg også bare de der musli bar fra ALDI med 6 stk for ingen penge.

Kommentér på:
Hvor meget vand / energi ?

Annonce