{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.761 visninger | Oprettet:

For hård træning -> opkast {{forumTopicSubject}}

haii cg
jeg henvender mig til folk der har viden omkring det at træne for hårdt. Oplevede i dag da jeg var ude at blive svimmel og hvid i hovedet (ifølge min trænings body) hvorefter jeg kastede op. Det var kun ren vand der kom. kørte ned til den nærmete købmand og fik et par bananer og så ellers bare videre på turen.

Men det går mit spørgsmål på: Har jeg kørt den for langt ud, eller er det ok at trække den der ud til hvor man kaster op en gang imellem.

Emnet har sikkert været oppe før, men kan ikke finde det
på forhånd mange tak cg's eksperter på emnet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For hård træning -> opkast
  • #1   19. maj 2009 Jeg har aldrig selv kunne træne mig selv helt derud!

    Jeg ser det på flere måder:
    Det er godt at kunne træne sig selv så hårdt - for det gør at du kan presse dig selv hel ekstremt, du skal bare lære at kende din egen grænse så du stopper inden du knækker dig eller besvimer!

    Men da det er en refleks kroppen har fordi den har været FOR presset, mener jeg at det er usundt. I forhold til videre træning vil jeg MENE at det er usmart at træne videre efter opkastning, da opkastning trækker meget energi ud af kroppen.
    Lidt ligesom at træne når man er syg, det bliver man ikke rask af - tvært imod!

    Til sidst vil jeg lige komme med en enkelt kommentar.
    Det kunne lyde som om du har drukket lige rigeligt nok, siden det kun er vand du har kastet op.
    Jeg har set det før, en fyr blev presset af en af mine veninder til en holdtræning. Han havde hældt vand indenbords - og da han så blev presset, kastede han det som lignede 3 liter vand op - det hele lå på gulvet, så det var rimelig synligt for alle os andre hvor dygtig han havde været smiley
    Efter træningen snakkede jeg med ham - og han sagde at han ikke forstod det, for SÅ presset var han heller ikke, men at han havde drukket en del vand da det var varmt udenfor.

    Hvis du skal træne dig selv så hårdt - så husk for guds skyld at sige det til den eller dem du træner med, så de er klar over at du kører til du segner! Bare så de er advaret så de ikke får et chok smiley


  • #2   19. maj 2009 man skal også passe på med at drikke for meget vand.

    Det lyder som om at i begge tilfælde har salt balancen været helt i hegnet.

    Drikker man for meget vand uden sukker eller salt så blir balancen af salt i kroppen helt forkert og kan resultere i opkast og værre.


  • #3   19. maj 2009 Jeg har været ude at træne med en 'D' rytter engang efter en hår'' træning kom der også bare vand op. Jeg tror at det var morgenmaden der ikke var god nok.. Men er ikke sikker :s


  • #4   19. maj 2009 Normalt skyldes kvalme og opkastning forkert væske indtagelse, enten for meget eller for lidt, eller forkert salt/sukker balancen. Har selv kørt over grænsen, nogle gange.

    Det er kroppens måde at sige stop på, ret fysisk sker der ikke nogle skade i korter tid. Det er selvfølgelig ikke noget du skal begynde at træne til du brækker dig. Da du vil bruge lang tid på at restitutionere bagefter og du har øet risiko for at overtræne...
    . Hvi sikke du har et puls ur ville det være en super indvistring, har du en ekstra mulighed til at holde krontrol med din krop.


  • #5   19. maj 2009 tak for svarene,, tror du har fat i noget bo med at det måske kan skyldes sukker balancen da to bananer gjorde virkede godt oven på det.
    havde ikke prøvet det før, så ville lige tjekke om det var skadligt for kroppen, som jeg så kan hører det lidt er..

    og det med pulsur, det er en super ting at kører med overvejer at købe et nyt et end det der er i polar cs200 jeg kører med. et ur med træningszoner kunne gøre godt..


  • #6   19. maj 2009 Mikkel S.
    du er "bare" gået sukker kold. ikke andet. og lige præcis det med at blive askegrå i hovdet og knække sig, er lige præcis de tegn der kommer, når man går sukker kold.
    det skal du ikke ta for noget. andet au selvfølge skal lære af det. og huske at indtage noget "sukker" inden, under og efter turen. bananer, druer osv af den slags er super godt.
    jeg spiser selv druer, og drikker en sodavand lige inden jeg køre.
    men du kan også have en pakke druesukker med. billig og nem energi.


  • #7   20. maj 2009 Sodavand lige inden du cykler ville jeg ikke anbefale! Så heller efter træning hvis det endeligt skal være.
    Prøv en Light cohokolade mælk inden for en time efter endt træning.


  • #8   20. maj 2009 Bo S.
    hvorfor?
    skal jo bare ha nogen hurtige cal, nem sukker.


  • #9   20. maj 2009 Der er kulsyre i sodavand - det ser jeg ikke som værende noget særlig positivt - "derude ."

  • #10   20. maj 2009 Smølfen. det går lige i blodet :o) nej det er nok meget individuelt.
    men efter hvad jeg kan finde ud af, så er der ikke noget dårligt ved det, andet an det selvfølgelig bruser lidt. ;o)
    men kom gerne med et link til noget, hvor på der står hvad der sker af dårlige ting. jeg vil gerne vide det hvis der er sådan nemlig. for så vil jeg da overveje at droppe sodavanden inde, og skifte over til juice.


  • Mikkel B
    Mikkel B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #11   28. jun 2009 Har set og hørt gode resultater på salttabelletter- kender ikke navnet på dem- men de blev solgt til det seneste mtb-stævne jeg var til. Jeg mener det var et lille firma ved navn Ultrasport der solgte dem.
    Er der nogen af jer der kender til dem?
    Hørte kun godt om dem til stævnet, men prøvede dem ikke selv.
    Mener at de kun skulle bruges ved kørsel >90 minutter.
    Skriv gerne om oplevelser.


Kommentér på:
For hård træning -> opkast

Annonce