Toyota 17" MTB "Tuner" - 2006 Mountain
799 visninger
|
Oprettet:
Toyota 17" MTB "Tuner" - 2006
Type:
Mountain
Stel:
17" aluminium 3S Design (Specific Sizing Specs).
Importeret i 2006 ifølge stelnummeret.
Importeret i 2006 ifølge stelnummeret.
Forgaffel
RST Capa T6
Headset fra TH Industries (for Cane Creek)
VP Components top cap (taget fra min racercykel)
Headset fra TH Industries (for Cane Creek)
VP Components top cap (taget fra min racercykel)
Bremser
ø 160 mm skivebremser (boltmonteret)
Promax mekaniske bremsekalibre (IS-montering)
Promax mekaniske bremsekalibre (IS-montering)
Dæk
Bike Attitude (Cheng Shin) Kevlar Long Life 26 x 1.80
Hjul
Jalco DM27 - 26" aluminium
Gear
3 x 7:
Shimano Tourney FC-TX71 (18-42)
SunRace MFM30 13-28 skruekrans
Ukendt kæde
Ukendt krank (firkantet)
Forskrifter: Shimano
Bagskifter: Shimano
Skiftegreb:
Shimano MicroSHIFT foran
SRAM X-7 Intense
Pedaler:
VP Components VP-893N
Shimano Tourney FC-TX71 (18-42)
SunRace MFM30 13-28 skruekrans
Ukendt kæde
Ukendt krank (firkantet)
Forskrifter: Shimano
Bagskifter: Shimano
Skiftegreb:
Shimano MicroSHIFT foran
SRAM X-7 Intense
Pedaler:
VP Components VP-893N
Styr
Originalt barstyr - 56 cm
Original frempind
Bike Attitude håndtag
Original frempind
Bike Attitude håndtag
Saddel
Velo
Kalin sadelpind
Oprindeligt leveret med Selle SMP sadel
Kalin sadelpind
Oprindeligt leveret med Selle SMP sadel
Ekstraudstyr
Specialized flaskeholder
Lavprofil ringeklokke
Refleks foran
Bike Attitude støtteben
Kabelgummi
Røde bremseskruer
VP Components pedaler
Lavprofil ringeklokke
Refleks foran
Bike Attitude støtteben
Kabelgummi
Røde bremseskruer
VP Components pedaler
Bemærkninger
Jeg har et godt stykke tid gået og kigget lidt efter en af disse gamle limited edition Toyota cykler. Der blev oprindeligt solgt via forhandlerne som merchandise - og med årene er jeg blevet lidt af en Toyota fanatiker så da jeg fik chancen for at få sådan en har billigt så var det bare at slå til!
Der skal dog påregnes en god sum tid og penge før den er 110% LEAN, men det skal nok få an.
Jeg vidste på forhånd at sadlen skulle skiftes så den skyndte jeg mig at købe så den var klar til montering, og jeg kunne også se at kablerne havde gnavet i lakken, så jeg har også købt nogle små gummipølsebrød som skulle beskytte mod dette - nu skal jeg blot have fundet ud af om den røde farve er 3P1 eller 3R3 som er en af dem jeg mener det kan være.
Derudover er den store klinge meget slidt faktisk er der en tand det næsten er helt væk, og desværre kan man ikke bare skifte klingen. Skruekransen er også blevet skiftet engang - i alt fald disse der nu en SunRace på og en SRAM gearvælger, så hvis jeg nu skifter hele transmissionen så skal det nok blive godt. Planen er dog stadig at holde 3x7.
Håndtagene står også for udskridning da de er gnavet lidt ind i styret - her bliver der dog lidt af et crazy og dyrt valg jeg har taget! Jeg overvejer desuden om jeg skal have monteret horn ligesom min gamle Taarnby mountainbike havde.
Fordækket har fået en revne og det er en god undskyldning til at skifte dækkene ud, som jeg faktisk tror er de originale fra 2006 - her vælger jeg også at skifte slanger da mindst en af dem er blevet skiftet og ventilerne er forskellige: mit valg er at skifte den begge til autoventiler (det er jo et bilmærke!).
Alt i alt kommer jeg nok til at gange min oprindelige købspris op et par gange før jeg er tilfreds, men så regner jeg også med at have en cykel der holder en del år i og med at rammen det ud til stadig at være rigtig fin på trods af at den er næsten 20 år.
Stelnummeret på denne her er meget lavt - så en af de første 25 der er blevet lavet og solgt af denne. Nyprisen var omkring 4.500,-
Der skal dog påregnes en god sum tid og penge før den er 110% LEAN, men det skal nok få an.
Jeg vidste på forhånd at sadlen skulle skiftes så den skyndte jeg mig at købe så den var klar til montering, og jeg kunne også se at kablerne havde gnavet i lakken, så jeg har også købt nogle små gummipølsebrød som skulle beskytte mod dette - nu skal jeg blot have fundet ud af om den røde farve er 3P1 eller 3R3 som er en af dem jeg mener det kan være.
Derudover er den store klinge meget slidt faktisk er der en tand det næsten er helt væk, og desværre kan man ikke bare skifte klingen. Skruekransen er også blevet skiftet engang - i alt fald disse der nu en SunRace på og en SRAM gearvælger, så hvis jeg nu skifter hele transmissionen så skal det nok blive godt. Planen er dog stadig at holde 3x7.
Håndtagene står også for udskridning da de er gnavet lidt ind i styret - her bliver der dog lidt af et crazy og dyrt valg jeg har taget! Jeg overvejer desuden om jeg skal have monteret horn ligesom min gamle Taarnby mountainbike havde.
Fordækket har fået en revne og det er en god undskyldning til at skifte dækkene ud, som jeg faktisk tror er de originale fra 2006 - her vælger jeg også at skifte slanger da mindst en af dem er blevet skiftet og ventilerne er forskellige: mit valg er at skifte den begge til autoventiler (det er jo et bilmærke!).
Alt i alt kommer jeg nok til at gange min oprindelige købspris op et par gange før jeg er tilfreds, men så regner jeg også med at have en cykel der holder en del år i og med at rammen det ud til stadig at være rigtig fin på trods af at den er næsten 20 år.
Stelnummeret på denne her er meget lavt - så en af de første 25 der er blevet lavet og solgt af denne. Nyprisen var omkring 4.500,-
Toyota 17" MTB "Tuner" - 2006
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 19 Cykler: 5 Svar: 54
maj 2014
Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 1 Svar: 15
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 19 Cykler: 5 Svar: 54
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 15 Cykler: 6
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 19 Cykler: 5 Svar: 54