Bianchi liquigas Racer
2.894 visninger
|
Oprettet:
Bianchi liquigas
Type:
Racer
Stel:
Alu, str. 55
Forgaffel
carbon ben, med alu stilk... lidt tung men meget flot..
Bremser
ultegra 10speed, med ultegra sti greb.
Dæk
vittoria, blå... havde ikke andet da de skulle skiftes ud de gamle..
Hjul
shimano r500, gode træningshjul
Gear
komplet ultegra 10speed, bortset fra nav..
Styr
ITM oversize.
Saddel
Fizik gammel men god, Easton sadelpind, også gammel.
Ekstraudstyr
comp, med puls måler..
X-lite TI. hurtigspænd til hjul.
X-lite TI. hurtigspænd til hjul.
Bemærkninger
bruger den som trænings og vinter cykel..
Bianchi liquigas
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 5 Svar: 5
Rigtig nice Bianchi du har der..Kan rigtigt godt lide farverne..
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 2 Emner: 8 Svar: 18
gav lige en høj ... den er da fed den der racer .. tjek evt mine
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Svar: 5
Men i den sidste ende, så er din bike vist ikke noget og råbe hurra for...
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Svar: 5
men et super fedt styr og sætte på..
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Svar: 5
Nej det er vi vist ikke ;0)
jan 2007
Følger: 58 Følgere: 58 Cykler: 26 Emner: 29 Svar: 285
Du har helt ret, de vil sikkert sidde det samme sted, og skulle vel i teorien kunne bruges ens.
Men... Det ser total ulirens ud med horn på et riser !!! ;0)
Prøv en gang at billed-google 'MTB XC'. Her vil du se at de fleste XC proff'er foretrækker flatbar, og at det kun er på flatbar du finder horn...
Googler du derimod 'MTB DH' vil du se masser af riser styr, men ingen riser med horn....
- bare lige en sjov observation.....
Nå, pyt... Smag og behag er jo forskelligt og det skal der være plads til!
Tak for snakken. Det er fedt altid fedt at skrive med nogle der har samme interesse og bruger tid på at sætte sig ind i tingene.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Svar: 5
Nu var det jo også hvad jeg ville gøre...
Fordi der er mange der køre med det er det jo ikke ensbetydigt med at det er det bedste, heller ikke selvom proff. kører med det, det er jo som jeg skriv op til den enkelte rytter, hvad han best kan lide??
Og ikke hvad alle de andre kører med....
Sider hornene anderledes på et riser styr en på et flat bar??
De sidder forhåbentlig samme sted på begge styr? ellers er der da noget galt i den måde du montere dine horn.
Og hvis de sider samme sted, kan de vel også bruges ens?
jan 2007
Følger: 58 Følgere: 58 Cykler: 26 Emner: 29 Svar: 285
Du ændrer kørestillingen ved brug af horn, således at du også kan bruge armenes muskler til at vrikke cyklen og derved opnå et hårdere tråd.
Samme effekt som når en sprinter står op og og vrikker cyklen i en spurt.
Om du skulle have lyst til at sætte horm på dit riser, er jo op til dig selv. Men prøv lige engang at kigge rundt på dette cykelgalleri efter seriøse MTB'er, og så vil du hurtigt se at der ikke er horn på riser styrene.
De oprindelige MTB'ere var ombyggede amerikanske 'klunker-cykler' og de var ene og alene DH'ere og havde som regel riser.
Senere sparede man på vægten og lavede flatbars da det blev populært at bygge mere alsidige XC'ere der også kunne klatre.
Man beholdt dog riserstyrene på DH og jump cyklerne, for dets opbygning gør det stærkere mod horisontalt stødbelastning.
Disse cykeltyper har også behov for de bedre manøvreringsmuligheder der ligger i et riser.
Flatbaren er derimod mere rolig at køre med og er derfor serdeles velegnet til cross kørsel, derfor sidder det på mange XC'ere.
Jeg har kørt MTB siden starten af 90'erne og har arbejdet mange år som cykelmekaniker i flere forskellige forretninger, og haft forbindelse til mange forskellige MTB ryttere, proff'er såvel som motionister. Overstående argumenter bygges ud fra de erfaringer dette har givet mig....
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Svar: 5
Den kommet da ikke til og veje mere af at der kommer et low rise styr på?
Hvem siger der ikke kan side horn på et lowrise styr?
Du bestemmer jo selv hvordan du vil bygge din bike op, du bad om min mening, og den fik du, men der er altså ikke noget om at man ikke kan sætte horn på et riser styr, og at det høre kun høre hjemme på et flat bar, det vil jo ikke ændre noget på cyklens geometri?? Styret vil blive i samme højde som nu, du vil bare have betydelige bedre køregenskaber, og vil stadig kunne klatre op af bakkerne.
Som jeg jo skriver, så vil "styr" højden jo blive den samme, når nu du fjerner de spacere du har under frempinden, så den vil stadig være den samme cykel og køre op ad på, bare bedre når det går lige ud, og ned..
jan 2007
Følger: 58 Følgere: 58 Cykler: 26 Emner: 29 Svar: 285
Hej igen,
jeg tror ikke helt du forstår hvad jeg mener....
Som sagt er min XC'er en ren HT'er, dvs lav i vægt og bygget til en del klatring.
Til klatring er det en fordel med horn/bar ends hvilket KUN hører til på flat bar styr.
Det vil se tåbeligt ud med horn på et riser... Synes du ikke?
Jeg kan se på din profil at du har været med til noget DH, og der ville jeg nok også bruge et riser.
Men prøv en gang at vende cyklen og køre 'up hill', så vil du blive træt af det livlige riser styr, og få dig et flatbar med horn i stedet....
jan 2007
Følger: 58 Følgere: 58 Cykler: 26 Emner: 29 Svar: 285
Hej Linda,
Tak for din kommentar til min XC'er.
Som du nok kan se er den bygget op som en ren HT'er, derfor er den med flatbar.
Havde jeg bygget en DH eller DJ havde jeg nok valgt riser.
jan 2007
Følger: 58 Følgere: 58 Cykler: 26 Emner: 29 Svar: 285
Fin vinterlåde du holder dig.
Det bliver spændende at se din Paris....
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Svar: 5
Går og venter på min Paris ramme skal komme..
Er desvære kun til mænd der kan løfte over 140 i bænkpress..
mar 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Cykler: 4 Emner: 17 Svar: 72
fin racer høj herfra, tjek evt min cykel