De Rosa King RS [Tidl. cykel] Racer
4.832 visninger
|
Oprettet:
De Rosa King RS
Type:
Racer
Stel:
De Rosa King RS
Tre forskellige slags carbon er brugt for at øge stw med 25% i forhold til konkurrenterne (TI800, TI1000 og XN60)
Indvendig kabelføring.
Integreret saddelpind
FSA Orbit carbon headset (samme carbon vævning som kranksættet)
Størrelse 54
Tre forskellige slags carbon er brugt for at øge stw med 25% i forhold til konkurrenterne (TI800, TI1000 og XN60)
Indvendig kabelføring.
Integreret saddelpind
FSA Orbit carbon headset (samme carbon vævning som kranksættet)
Størrelse 54
Forgaffel
De Rosa's egen fuld carbon forgaffel (inkl. stilk)
Bremser
Campagnolo Record skeleton
Dæk
Continental GP4000s
Hjul
Zipp 404 clincher
Hvide 2013 decals
Sorte titanium/carbon quick release
Hvide 2013 decals
Sorte titanium/carbon quick release
Gear
Skiftegreb: Campagnolo Record 11 Ergopower
Bagskifter: Campagnolo Record 11 med keramiske Mortop pulley hjul
Forskifter: Campagnolo Record 11
Kranksæt: Campagnolo Record 11 BB30 med Campagnolos USB lejer
Kassette: Campagnolo Record 11, 11-23 de 3 største tandhjul er i titanium
Kæde: Campagnolo R11 kæde hvor jeg har monteret ”missing-link” for nemmere service
Klinger: Campagnolo Record 11 53/39
Kabler: Campagnolo
Bagskifter: Campagnolo Record 11 med keramiske Mortop pulley hjul
Forskifter: Campagnolo Record 11
Kranksæt: Campagnolo Record 11 BB30 med Campagnolos USB lejer
Kassette: Campagnolo Record 11, 11-23 de 3 største tandhjul er i titanium
Kæde: Campagnolo R11 kæde hvor jeg har monteret ”missing-link” for nemmere service
Klinger: Campagnolo Record 11 53/39
Kabler: Campagnolo
Styr
Frempind: 3T arx Team med titanium bolte
Styr: 3T Ergonova Team carbon
Styrbånd: Fizik microtex superlight
Saddelpind: Integreret i rammen
Styr: 3T Ergonova Team carbon
Styrbånd: Fizik microtex superlight
Saddelpind: Integreret i rammen
Saddel
Selle Italia SLR 135 gr med titanium rails
Ekstraudstyr
Speedplay Zero titanium
Elite carbon dunkholder (De Rosa edition) med sorte skruer
Elite De Rosa drikkedunke
Polar CS 500+ med kadence
Bikehand holder
Elite carbon dunkholder (De Rosa edition) med sorte skruer
Elite De Rosa drikkedunke
Polar CS 500+ med kadence
Bikehand holder
Bemærkninger
Jeg prøver igen med en ny racer, da min tidligere Cannondale Supersix desværre viste sig at være en smule for stor, hvilket betød at jeg ikke kunne køre lange ture uden at få ondt i ryg og lænd, men det er jo den risiko man løber ved at købe en cykel uden at have set eller prøvet den. Så jeg fik en meget kort sæson på den, og jeg nåede derfor ikke at køre ret meget på den. Den eneste ”nedgradering” jeg oplever ved De Rosa’en fremfor Cannondalen er skiftet fra Super Record til Record. Dog mærker jeg absolut ingen forskel på gearskift eller bremseevne, så en opgradering til Super Record er ikke noget der kommer til at ske, selvom en Super Record 80th anniversary er ret fin. :-)
Denne gang faldt valget på en De Rosa King RS fra 2012, primært fordi jeg altid har ønsket mig en De Rosa, og jeg er vild med de mange flotte detaljer der findes overalt på cyklen. Jeg har prøvet at fange nogle af detaljerne på billederne, men den skal næsten ses live før den kommer til sin ret!
Cyklen har kørt som reservecykel hos Christina Watches (se billede), og har samlet kørt ca. 500 km. på holdet, og er siden købt af privatperson (Dommer fra Vild med dans) som har kørt ca. 2000 km på den.
Inden jeg kørte første tur på den blev den skilt 100% ad, og det viste sig at være en god ide, ALLE lejer uden undtagelse var groet fast, rustet og smurt ind i sand, olie og snavs, ja faktisk var der stadig en smule vand i kranken, og headsettet var fugtigt. Så husk endelig ikke at bruge højtryksrenser på lejerne :-) Jeg valgte at montere keramiske pulleyhjul fra Hollandske Mortop, nye Campagnolo keramiske lejer i kranken, og et nyt FSA Orbit carbon headset og nu ruller cyklen som en drøm!
Klinger, kassette og kæde er blevet totalt affedtet i petroleum og smurt ind i teflon olie. Cyklen fik i samme omgang en komplet afrensning med citrus degreaser, en grundig vask og voks specielt til matte lakeringer. Nu står cyklen næsten som en sprit nyt med få brugsspor, så jeg er ved at være godt tilfreds.
Jeg har sat mit eget præg på cyklen og udskiftet de dele jeg ikke var helt tilfreds med, og jeg syntes efterhånden jeg er ved at være i mål med min drømmecykel, jeg har dog stadig et par ønsker:
3T Accelero 60 Team clincher (jeg bytter gerne med mine Zipp!)
CNC fræste bremser
Power cordz
Udskiftning af samtlige bolte til titanium
Schwalbe Ultremo ZX
3T styrbånd
Jeg kender desværre ikke vægten på den, men jeg er ret nysgerrig så jeg skal nok se om jeg kan skaffe en vægt :-)
Denne gang faldt valget på en De Rosa King RS fra 2012, primært fordi jeg altid har ønsket mig en De Rosa, og jeg er vild med de mange flotte detaljer der findes overalt på cyklen. Jeg har prøvet at fange nogle af detaljerne på billederne, men den skal næsten ses live før den kommer til sin ret!
Cyklen har kørt som reservecykel hos Christina Watches (se billede), og har samlet kørt ca. 500 km. på holdet, og er siden købt af privatperson (Dommer fra Vild med dans) som har kørt ca. 2000 km på den.
Inden jeg kørte første tur på den blev den skilt 100% ad, og det viste sig at være en god ide, ALLE lejer uden undtagelse var groet fast, rustet og smurt ind i sand, olie og snavs, ja faktisk var der stadig en smule vand i kranken, og headsettet var fugtigt. Så husk endelig ikke at bruge højtryksrenser på lejerne :-) Jeg valgte at montere keramiske pulleyhjul fra Hollandske Mortop, nye Campagnolo keramiske lejer i kranken, og et nyt FSA Orbit carbon headset og nu ruller cyklen som en drøm!
Klinger, kassette og kæde er blevet totalt affedtet i petroleum og smurt ind i teflon olie. Cyklen fik i samme omgang en komplet afrensning med citrus degreaser, en grundig vask og voks specielt til matte lakeringer. Nu står cyklen næsten som en sprit nyt med få brugsspor, så jeg er ved at være godt tilfreds.
Jeg har sat mit eget præg på cyklen og udskiftet de dele jeg ikke var helt tilfreds med, og jeg syntes efterhånden jeg er ved at være i mål med min drømmecykel, jeg har dog stadig et par ønsker:
3T Accelero 60 Team clincher (jeg bytter gerne med mine Zipp!)
CNC fræste bremser
Power cordz
Udskiftning af samtlige bolte til titanium
Schwalbe Ultremo ZX
3T styrbånd
Jeg kender desværre ikke vægten på den, men jeg er ret nysgerrig så jeg skal nok se om jeg kan skaffe en vægt :-)
De Rosa King RS
sep 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Cykler: 12 Emner: 187 Svar: 757
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 11 Cykler: 1 Emner: 43 Svar: 170
Simon
okt 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Cykler: 4 Emner: 10 Svar: 66
Kig gerne forbi min Giant hvis du lyster
sep 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Cykler: 12 Emner: 187 Svar: 757
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 19 Cykler: 5 Emner: 37 Svar: 241
sep 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Cykler: 12 Emner: 187 Svar: 757
jun 2013
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 6 Svar: 20