Bianchi Sempre B4P 2012 (SOLGT) Racer
4.296 visninger
|
Oprettet:
Bianchi Sempre B4P 2012 (SOLGT)
Type:
Racer
Stel:
# SEMPRE Carbon, BB30 system, med UTSS ( Ultra thin Seat Stay ) str. 59cm Matsort/Celeste 1120 gram
# Krank FSA Gossamer 50/34 BB30 Vægt på 875g inc BB
# Pedaler Crankbrothers Triple ti egg beater 172g sæt
( ja jeg cykler rigtig meget MTB så pedalerne er jo nok mest til MTB,
men som det er lige nu bruger jeg mine sko til bægge dele, senere kommer der
nok nogle andre pedaler på)
# Krank FSA Gossamer 50/34 BB30 Vægt på 875g inc BB
# Pedaler Crankbrothers Triple ti egg beater 172g sæt
( ja jeg cykler rigtig meget MTB så pedalerne er jo nok mest til MTB,
men som det er lige nu bruger jeg mine sko til bægge dele, senere kommer der
nok nogle andre pedaler på)
Forgaffel
# Bianchi FC09 Carbon
Bremser
# Planet X Ultra Light FORGED
• Material : Forged aluminium
• reach : 39-52mm
• Weight : 225 gram inc bolter og pads
• Material : Forged aluminium
• reach : 39-52mm
• Weight : 225 gram inc bolter og pads
Dæk
# MICHELIN PRO3 Race Service Course i celeste farve 400 gram sæt
continental Granprix
Eller SCHWALBE DURANO PLUS 840 gram sæt
# Schwalbe Extra light slanger 65 gram stk
continental Granprix
Eller SCHWALBE DURANO PLUS 840 gram sæt
# Schwalbe Extra light slanger 65 gram stk
Hjul
# MAVIC COSMIC CARBONE SLS
• Baghjul : 20 eger vægt 890g
• Forhjul : 16 eger vægt 730g
* samlet vægt 1620g
• Baghjul : 20 eger vægt 890g
• Forhjul : 16 eger vægt 730g
* samlet vægt 1620g
Gear
# SHIMANO Ultegra ST-6700 10 speed vægt 445g stk
• Bremse/skifter håndtag lavet i carbon
# Kassette CS-5700 serie 105 245 gram
# Bagskifter
• Model Number : RD-6700-SS
• Series ULTEGRA
• Cassette Compatibility 10-speed
• Maximum Sprocket 28T
• Minimum Sprocket 11T
• Maximum Front Difference 16T
• Total Capacity 33T
• Guide Pulley
• Tension Pulley
• Bracket Body Aluminum/Painted
• Bracket Pivot Seal
• Plate Body
• Plate Pivot Seal
• Outer Link Aluminum/Painted
• Inner Link Aluminum/Painted
• Link Pin Bushings fluorine coated(4)
• Outer Plate Aluminum/Anodized
• Inner Plate Aluminum/Anodized
• Average Weight 189g
# Frontskifter
• Dual SIS front index shifting
• SG-X chainrings compatible
• Wide outer and inner link
• Optimum spring tension
• Smooth shifting under heavy load at each rear position
• Capacity: 16T (FD-6700), 22T (FD-6703)
• Weight: 89g
• Top Gear Teeth 50-56T
• Maximum Capacity 16T
• Link Bushing
• Spring Cover
• Chain Stay Angle 61-66 degrees
• Mounting Clamp Band / Brazed-On
• Chain Line 43.5mm
• Band Mount 28.6/31.8/34.9 mm
• Band Material Aluminum/Painted
• Outer Link Aluminum/Painted
• Inner Link Aluminum/Painted
# Kæde SHIMANO Ultegra CN-6700
• Chain Type Super Narrow HG for 10-speed
• Cassette Compatibility 10-speed
• Pin Link Plate
• Roller Link Plate Grey
• Average Weight 272g (116 links)
• Bremse/skifter håndtag lavet i carbon
# Kassette CS-5700 serie 105 245 gram
# Bagskifter
• Model Number : RD-6700-SS
• Series ULTEGRA
• Cassette Compatibility 10-speed
• Maximum Sprocket 28T
• Minimum Sprocket 11T
• Maximum Front Difference 16T
• Total Capacity 33T
• Guide Pulley
• Tension Pulley
• Bracket Body Aluminum/Painted
• Bracket Pivot Seal
• Plate Body
• Plate Pivot Seal
• Outer Link Aluminum/Painted
• Inner Link Aluminum/Painted
• Link Pin Bushings fluorine coated(4)
• Outer Plate Aluminum/Anodized
• Inner Plate Aluminum/Anodized
• Average Weight 189g
# Frontskifter
• Dual SIS front index shifting
• SG-X chainrings compatible
• Wide outer and inner link
• Optimum spring tension
• Smooth shifting under heavy load at each rear position
• Capacity: 16T (FD-6700), 22T (FD-6703)
• Weight: 89g
• Top Gear Teeth 50-56T
• Maximum Capacity 16T
• Link Bushing
• Spring Cover
• Chain Stay Angle 61-66 degrees
• Mounting Clamp Band / Brazed-On
• Chain Line 43.5mm
• Band Mount 28.6/31.8/34.9 mm
• Band Material Aluminum/Painted
• Outer Link Aluminum/Painted
• Inner Link Aluminum/Painted
# Kæde SHIMANO Ultegra CN-6700
• Chain Type Super Narrow HG for 10-speed
• Cassette Compatibility 10-speed
• Pin Link Plate
• Roller Link Plate Grey
• Average Weight 272g (116 links)
Styr
# 3t ergonova pro handlebar Al 7075
• Diameter: 31,8 mm
• Vægt: 260g
• Farve: sort
# Frempind Deda Zero 1
• Diameter: 28,6 mm
• Styr: diameter 31,8 mm
• Hældning: 7 °
• Vægt: 123g
• Farve: Sort med, embossed 'D' logo. Flip flop graphics.
• Materiale 6061 light alloy, 3D forged
• original Bianchi styrbånd i celeste
• Diameter: 31,8 mm
• Vægt: 260g
• Farve: sort
# Frempind Deda Zero 1
• Diameter: 28,6 mm
• Styr: diameter 31,8 mm
• Hældning: 7 °
• Vægt: 123g
• Farve: Sort med, embossed 'D' logo. Flip flop graphics.
• Materiale 6061 light alloy, 3D forged
• original Bianchi styrbånd i celeste
Saddel
# saddel Selle San Marco Ponza Power Arrowhead 190 gram Sort/ celeste
# Specialized Romin evo 165 gram sort/hvid
# saddelpind Reparto Corse SP-976 Carbon fiber with logo reparto corse 315gram
# • SEATPOST CLAMP 20 gram
# Specialized Romin evo 165 gram sort/hvid
# saddelpind Reparto Corse SP-976 Carbon fiber with logo reparto corse 315gram
# • SEATPOST CLAMP 20 gram
Ekstraudstyr
# Original Bianchi saddeltaske i farve sort/celeste
# Jagwire stelbeskyttere i farve Celeste
# Elite Bianchi drikkedunker
# Garmin edge 800 med kardance og puls
# Jagwire stelbeskyttere i farve Celeste
# Elite Bianchi drikkedunker
# Garmin edge 800 med kardance og puls
Bemærkninger
JA dette er så min første Racercykel, jeg cykler rigtig meget MTB,
men har nu besluttet mig for at cykle lidt Race ved siden af.
Jeg har altid synes godt om BIANCHI cyklerne, hele cyklens historie,
måden stellet er designet på, og så deres farve, som nok er lidt af deres kendetegn.
Farven på Bianchi cykler er helt unik. Den kaldes celeste og er en slags turkis.
Farven er copyright-beskyttet og hedder Bianchi Green,
selvom den har skiftet nuancer ind i mellem i årenes løb.
Der går flere historier på baggrunden for farvens opståen.
Nogle siger, at den er inspireret af Milanos himmel, andre hævder,
at farven skulle være inspireret af en tidligere dronnings øjenfarve,
og at Edoardo Bianchi byggede en cykel til netop denne dronning
Bianchi er verdens ældste eksisterende cykelfabrikant.
Den blev grundlagt af Edoardo Bianchi i Milano i 1885
Så Historie på to hjul. Så enkelt kan man næsten beskrive Bianchis cykler.
Mange af cyklerne har historiske henvisninger der afslører et mærke
der har præget cykelsporten siden år 1885. Ja, 125 år på landevejene....
og sjovt nok med den samme lysegrønne farve.
Enten elsker man den eller også hader man den,
men det er helt sikkert en farve der altid vil blive husket.
Jeg valgte så at købe denne Bianchi.Sempre carbon.
Ordet Sempre betyder oversat fra italiensk
”Altid”, og det er netop, hvad der menes
med rammen. Hensigten er her at komme
med en ramme/cykel, som kan bruges til
hver en tid og af alle slags cyklister.
Fokusområder på denne ramme har været
kronrør og krankboksområde for bedste
stivhed og køregenskaber.
Oversize kædestræbere for bedste overførsel af kraft
og igen UTSS sædestræbere for forøget
komfort.
Selve rammen, har BB30
krankboks, er en full carbon monocoque
ramme. Der er igen tale om en high performance
cykel, hvor der er benyttet Nanoteknologi
i forbindelse med at styrke
ved kronrør og krankboksområde
vægten er 7,98 uden sadeltaske og drikkedunker
men har nu besluttet mig for at cykle lidt Race ved siden af.
Jeg har altid synes godt om BIANCHI cyklerne, hele cyklens historie,
måden stellet er designet på, og så deres farve, som nok er lidt af deres kendetegn.
Farven på Bianchi cykler er helt unik. Den kaldes celeste og er en slags turkis.
Farven er copyright-beskyttet og hedder Bianchi Green,
selvom den har skiftet nuancer ind i mellem i årenes løb.
Der går flere historier på baggrunden for farvens opståen.
Nogle siger, at den er inspireret af Milanos himmel, andre hævder,
at farven skulle være inspireret af en tidligere dronnings øjenfarve,
og at Edoardo Bianchi byggede en cykel til netop denne dronning
Bianchi er verdens ældste eksisterende cykelfabrikant.
Den blev grundlagt af Edoardo Bianchi i Milano i 1885
Så Historie på to hjul. Så enkelt kan man næsten beskrive Bianchis cykler.
Mange af cyklerne har historiske henvisninger der afslører et mærke
der har præget cykelsporten siden år 1885. Ja, 125 år på landevejene....
og sjovt nok med den samme lysegrønne farve.
Enten elsker man den eller også hader man den,
men det er helt sikkert en farve der altid vil blive husket.
Jeg valgte så at købe denne Bianchi.Sempre carbon.
Ordet Sempre betyder oversat fra italiensk
”Altid”, og det er netop, hvad der menes
med rammen. Hensigten er her at komme
med en ramme/cykel, som kan bruges til
hver en tid og af alle slags cyklister.
Fokusområder på denne ramme har været
kronrør og krankboksområde for bedste
stivhed og køregenskaber.
Oversize kædestræbere for bedste overførsel af kraft
og igen UTSS sædestræbere for forøget
komfort.
Selve rammen, har BB30
krankboks, er en full carbon monocoque
ramme. Der er igen tale om en high performance
cykel, hvor der er benyttet Nanoteknologi
i forbindelse med at styrke
ved kronrør og krankboksområde
vægten er 7,98 uden sadeltaske og drikkedunker
Bianchi Sempre B4P 2012 (SOLGT)
sep 2010
Følger: 17 Følgere: 6 Cykler: 5 Emner: 74 Svar: 418
X-Høj.
apr 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Cykler: 14 Emner: 42 Svar: 190
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Cykler: 5 Emner: 9 Svar: 57
Køre selv på en bianchi som dog bliver skiftet ud til foråret med en sempre pro 2013 model.
mar 2006
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 14 Svar: 134
Fin cykel
apr 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Cykler: 14 Emner: 42 Svar: 190
jun 2012
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 71 Svar: 224