Trek OCLV 9900 Pro Team Edt. Mountain
2.756 visninger
|
Oprettet:
Trek OCLV 9900 Pro Team Edt.
Type:
Mountain
Stel:
Trek 9900 OCLV Pro Team Edt. 1998 (Oclv Carbon) 17" (custom mål i overrør, skrårør).
Forgaffel
DT Swiss XCR 100RL 2010/2011, remote lock, 100mm vandring, 1 1/8".
Ny serviceret og tunet ind med anden olie og mængde (smooth).
Headset: TUNE BOBO 1 1/8" (let, lavt og fucking smooth).
Ny serviceret og tunet ind med anden olie og mængde (smooth).
Headset: TUNE BOBO 1 1/8" (let, lavt og fucking smooth).
Bremser
MachineTech ZeroFlex V bremsegreb. (pewter) bremse har mange justerings mulighedder så udveksling altid vil passe til ens ønsker. ( Cnc arbejde når det er bedst og nærmest umuligt at få fat i ).
Bagbremse er de tilhørende MachineTech ZeroFlex V-Bremse monteret med Swissstop Ceramic bremseklods (optimal på den rigtige fælg).
Forbremse Avid BB7 da jeg så kan beholde ens bremsegreb til begge ender, skive 160mm.
Kabler: GoreRide On sealed, kabler er noget man ikke går på kompromis med og med de rigtige kan man endda få en mekanisk skivebremse til at være lige så kontant samt kontrollerbar som en hydraulisk af fornuftig kvalitet.
Bagbremse er de tilhørende MachineTech ZeroFlex V-Bremse monteret med Swissstop Ceramic bremseklods (optimal på den rigtige fælg).
Forbremse Avid BB7 da jeg så kan beholde ens bremsegreb til begge ender, skive 160mm.
Kabler: GoreRide On sealed, kabler er noget man ikke går på kompromis med og med de rigtige kan man endda få en mekanisk skivebremse til at være lige så kontant samt kontrollerbar som en hydraulisk af fornuftig kvalitet.
Dæk
Schwalbe Rocket Ron Evolution, 2.25 foran og 2.10 bag.
Hjul er sat op som tubeless med Stans No Tubes.
Hjul er sat op som tubeless med Stans No Tubes.
Hjul
Forhjul: DT Swiss 190 Ceramic CenterLock nav, 28Huls, fælg er DT Swiss XCR 330Carbon.
Baghjul: DT Swiss 190Ceramic CL nav, 32Huls, fælg er DT Swiss XR 445 Ceramic (bedste løsning pga V-Bremse bag).
Begge hjul er strikket op med DT Revolution 1.8mm eger og nippler er DT Swiss Pro Lock Hexagonal Aluminium.
Begge nav er monteret med DT Swiss BoltThru aksel.
Hjulsættet er bygget af undertegnede, så ved man hvad man har og hvad man får :-)
Baghjul: DT Swiss 190Ceramic CL nav, 32Huls, fælg er DT Swiss XR 445 Ceramic (bedste løsning pga V-Bremse bag).
Begge hjul er strikket op med DT Revolution 1.8mm eger og nippler er DT Swiss Pro Lock Hexagonal Aluminium.
Begge nav er monteret med DT Swiss BoltThru aksel.
Hjulsættet er bygget af undertegnede, så ved man hvad man har og hvad man får :-)
Gear
Skiftegreb: Shimano SL-M780 2x10sp..
Forskifter: Shimano XTR FD-M985 E-Type2 .
Bagskifter: Shimano XTR RD-M985 Shadow Plus.
Kassette: Shimano XT 10-speed CS-M771 11-36.
Kæde: Shimano XTR CN M980 10-speed 116 Links .
Kabler: GoreRide On sealed.
Garniture: Race Face Turbine 26-38T (2013 model) Bad Ass Black.
Krankboks: Race Face Turbine X-Type 68/73mm.
Forskifter: Shimano XTR FD-M985 E-Type2 .
Bagskifter: Shimano XTR RD-M985 Shadow Plus.
Kassette: Shimano XT 10-speed CS-M771 11-36.
Kæde: Shimano XTR CN M980 10-speed 116 Links .
Kabler: GoreRide On sealed.
Garniture: Race Face Turbine 26-38T (2013 model) Bad Ass Black.
Krankboks: Race Face Turbine X-Type 68/73mm.
Styr
Styr: Race Face NEXT SL (OS) 1/4" Rise 725mm.
Frempind: Race Face Turbine 80mm (OC). 1 1/8".
Greb: Fi'zi:k X-Country Lock-On (forbavsende gode).
Frempind: Race Face Turbine 80mm (OC). 1 1/8".
Greb: Fi'zi:k X-Country Lock-On (forbavsende gode).
Saddel
Saddel: SDG Formula FXR TI.
Saddelpind: Race Face NEXT Carbon 400mm 27.2mm.
Saddelpind: Race Face NEXT Carbon 400mm 27.2mm.
Ekstraudstyr
Pedaler: Look Quartz (kan vel ikke kalde dem ekstraudstyr)
Specialized pumpe pakket i min Osprey Raptor 100 rygsæk.
Garmin EDGE 500 med aktiv GPS, Kadence, Puls og Hastighed.
Vægt: Lettere end de fleste så let nok ;-)
Diamanter i benene men de er ikke på udsalg lige nu ;-)
Specialized pumpe pakket i min Osprey Raptor 100 rygsæk.
Garmin EDGE 500 med aktiv GPS, Kadence, Puls og Hastighed.
Vægt: Lettere end de fleste så let nok ;-)
Diamanter i benene men de er ikke på udsalg lige nu ;-)
Bemærkninger
Har lavet lidt modernisering af cyklen og af den simple grund at den ramme bare er helt unik at køre på og de nye maskiner bare får lov til at stå med støv på såån da hehe.
Overvejer kraftigt at lave lidt paintbrush på fælge (mærker så da matcher stellets farver), underben nederst så de også matcher stellets farver. (Der er opdateret mærker på forgaffel, nav for og bag samt fælge har fået custom mærker, kan ses i fotoalbum og vil komme i profil her når billeder er taget ude og ikke er helt så overbelyst)
Alle de originale XTR M950 dele samt de andre Custom cnc dele er gemt så de kan monteres tidskorrekt når og hvis cykel skal på pension, lige nu er det funktion som vægter.
Grund til at denne cykel er oprettet er at der er masser af det nye men ikke meget med en historie bag og der er en ramme fra 90´rne jo en forandring :-)
Billeder blev taget lidt hurtigt i forkerte omgivelser men kamera kommer snart med i skoven så de kan blive noget bedre i de rette omgivelser :-)
Overvejer kraftigt at lave lidt paintbrush på fælge (mærker så da matcher stellets farver), underben nederst så de også matcher stellets farver. (Der er opdateret mærker på forgaffel, nav for og bag samt fælge har fået custom mærker, kan ses i fotoalbum og vil komme i profil her når billeder er taget ude og ikke er helt så overbelyst)
Alle de originale XTR M950 dele samt de andre Custom cnc dele er gemt så de kan monteres tidskorrekt når og hvis cykel skal på pension, lige nu er det funktion som vægter.
Grund til at denne cykel er oprettet er at der er masser af det nye men ikke meget med en historie bag og der er en ramme fra 90´rne jo en forandring :-)
Billeder blev taget lidt hurtigt i forkerte omgivelser men kamera kommer snart med i skoven så de kan blive noget bedre i de rette omgivelser :-)
Trek OCLV 9900 Pro Team Edt.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Det skyldes at der ikke er mulighed for at sætte det på, det er en retro ramme fra før disc tiden (1997) men jeg er har bare en lang historie sammen med den så den bliver holdt i live og stadig kræser for den.
Har faktisk opdateret flere dele på den som vil blive rettet når der er lavet friske billeder.
Der er bla blevet skiftet styr til det nye RaceFace NEXT 725mm og saddelpind er også opdateret til en RaceFace Next, mærker på fælge og nav er lavet om så de matcher stel og forgaffel er også blevet ændret så farver passer til stel.
Når det bliver tid til at hænge den op på væggen så kommer de oprindelige dele på igen så den står som da jeg kørte løb på den dengang men lige nu er funktion vigtigere end nostalgi
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 2 Emner: 10 Svar: 73
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 5 Emner: 73 Svar: 410
Jeg syntes meget større tilfræshed nå det er en man selv har designet, og er som man selv ønsker den skal være. Og så har din Nabo ikke den samme ;o)
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Det er også kommet nyt XTR for og bagskifter på samt kranksæt er skiftet, det er kun gjort for at flytte de dele der sad på den over på en prototype fullsuspension ramme jeg selv designede og byggede tilbage i 98 (kommer måske også på siden) syntes der mangler cykler med sjæl og historie.
De nye cykler er der jo ingen grund til at vise her på siden for dem er siden alligevel fyldt af og så vil jeg gerne have dem i fred.
Nye billeder er på vej, skal bare huske at få kamera med i skoven så det sker i rigtige omgivelser.
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 5 Emner: 73 Svar: 410
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
En sadel skal da ikke ligge den skal bruges
Prøvede de tidlige udgaver af Evolution udgaven..phuu ikke noget for min røv (den jeg har på nu er slem nok) men flot og let er den sådan en Evolution.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Har du erfaring med de BB7 bremser ?
Har læst masser af test og de har generelt været ret positive men jeg har hørt rygter om at den nye 2012 BB7 skulle ha fået en væsentlig ændring inde i så ydelse skulle blive endnu bedre med de rigtige kabler.
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 47 Cykler: 8 Emner: 3 Svar: 5
og en BB7 forbemse kan du vægt tune med titanskruer til mount og i selve kaliberen. Den er skruet sammen med store stål skruer. Smide en flydene hope skive på og nogle BBB klodser.. så får du en ond bremse.. Lækker bike..
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Simon det er heller ikke en som man lige kan få længere, da jeg købte den var den også "limited" dyr og svær at få fat i men den giver lige en smule mere komfort end dem helt uden polster, vægt ca 165gr.men hey den lever endnu
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Tak Thomas der er også passet på den men den er altid blevet brugt hårdt men kun til løb, havde en lignende til træning så det er grunden til stand
Du har ret i det med farven men er man slidt i skoven og en evt pause er slut så skal man lige holde øje om der er andre hvide eller blå cykler, skulle jo nødig snuppe den forkerte
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Cykler: 6 Svar: 148
De lakeringer på de gamle Trek carbon rammer er smarte, man vender den bare, når man er træt af farven.
Sjældent at se sådan en ramme og udstyr, i så god stand.