{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Specialized Tarmac Sl2 Racer

2.274 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen cykel er oprettet og stemt ind. Opret din egen cykel

christian w
Mand | 35 år | Oprettet: 14. maj 2010


Specialized Tarmac Sl2

Type:
Racer
Stel:
Specialized FACT 8r carbon

Tarmac Sl2
Forgaffel
Specialized FACT carbon full monocoque
Bremser
For: Sram Red

Bag: Sram Red

Sram bremse klodser
Dæk
For: Vittoria Rubino Pro III Dæk Lime-Sort 700x23C

Bag: Vittoria Rubino Pro III Dæk Lime-Sort 700x23C
Hjul
Løbshjul: Mavic cosmic carbon, skal snart have et sæt Zipp 404.

Træning: Fsa Bd-400
Gear
Komplet Sram Red gruppe.

Sram Red skiftegreb

Sram Red 11-23 kasette

Sram Red kranksæt med ceramiske lejer. 172mm pedalarme

Sram Red bagskifter

Sram Red kæde
Styr
Ritchey carbon styr

Ritchey carbon frempind
Saddel
Specialized toupe saddel

Specialized carbon saddel pind

Ekstraudstyr
Garmin 310xt ur

Garmin Kadance måler

Speedplay pedaler

2Stk Elite flaskeholder
Bemærkninger
Køre super godt
Kommentér på:
Specialized Tarmac Sl2
  •   20. aug 2011 ...
    En expander kan IKKE give nogen form for støtte. Kan ikke og vil aldrig kunne, uanset hvor man placere den.


  •   20. aug 2011
    Jeg har haft skygklapper for øjnene,og kun tænk på expanderen. Top capen støtter indvendigt.
    Men,hvis man ikke føler sig sikker.Kan man stadig bruge en længere bolt og have en expander i samme højde som frempinden og derved støtte stilken indvendigt.
    Personligt ville jeg ikke gøre noget,før jeg har fundet den rette afstand.
    Fordi jeg lever livet på kanten.


  •   20. aug 2011 ...
    @Hansi
    Det har INTET at gøre med om expanderen kommer ned i niveau med frempinden. Det er den alligevel ikke i forvejen. Men den indsats som monteres inde i stilken understøtter pt. kun spacerne.

    Expanderen har heller ikke noget at gøre med understøttelsen af frempinden at gøre. Den er kun til for "pre-load" så gaffel, headset og ramme bliver samlet, uden der er slør i nogle af delene. Det er kun topcap'en som bliver monteret i toppen inde i stilken som understøtter frempinden.

    Du har aldrig ved selvsyn set en stilk revne pga. 5cm spacere, fair nok... Jeg har aldrig ved selvsyn set noget dø i et biluheld fordi de ikke kørte med sikkerhedssele. Men derfor køre jeg stadig med sikkerhedssele. Så man skal se en given hændelse ved selvsyn, før det kan ske?? Det er dit argument??

    Men ja, jeg gider ikke bruge mere tid på dette.


  •   20. aug 2011 Det er ikke nok
    Uh,den gamle havelåge er jeg glad for.Den byggede jeg på mit sidste skoleophold.
    Jeg må indrømme jeg tager det ikke altid så alvorligt hvad de skriver i deres manualer.Der står typisk også at man kan dø hvis man ikke spænder hjulene fast.Har aldrig set en stilk der er revnet pga.5 cm. spacere.
    Så jeg vil igen sige til dig Christian,kør du trygt videre,indtil du har fundet den rettet højde.
    Hvis du ikke føler dig sikker,så kan du bruge en længere bolt,så den ekspanderende del kommer ned i højde med frempinden.

    kenneth og jakob,spild ikke tiden på mig,jeg er fortabt.


  •   20. aug 2011 ...
    @Hansi

    Du kan jo prøve at læse i den manual der følger med en Tarmac SL2 ramme. Dette er kopieret direkte fra manualen omkring forgaflen:

    "WARNING! Do not permanently place stem spacers above the stem (Fig. 3). Placing spacers above the stem defeats the purpose of the
    expander plug’s ability to support the steerer tube and stem."

    Dette er kopieret fra Cannondale's manual til deres carbonrammer med full-carbon forgafler:

    "DO NOT INSTALL HEADSET SPACERS ON TOP OF THE STEM.
    Installing spacers above the stem will raise the TOP CAP inside
    the steerer removing necessary support for the steerer tube
    wall. When stem bolts are tightened. the steerer tube can be
    damaged."

    Dette er kopieret fra Canyon danske manual:

    "Det er kun muligt at fjerne mellemringe, hvis gaffelskaftet afkortes." Ergo, der må ikke placeres placere (mellemringe) over frempinden.

    Men Kenneth A og jeg tager nok fejl (hvis du ikke selv forstod det, så var dette sarkastisk ment). Så anbefal du bare stadig folk at køre videre på den måde (dette var også sarkastisk ment). Hermed er det ikke sagt at der sker noget, men risikoen forøges væsentligt.


  •   20. aug 2011 kenneth
    Det har jeg aldrig set,jeg har set et stort rødt minus til starnut i carbon stilk.Iøvrigt er nogle af dem man sætter i carbon stilk kun ca.15 mm høje,det er begrænset med støtte de giver.Hvis stilken revner eller flækker,så har man kvajet sig på anden hvis.


  •   20. aug 2011 ??
    Kenneth og jakob,hvor har i denne viden fra?

    Christian kør du trygt videre med stilken som den er,indtil du har fundet den rette højde til dig.For det er pænest,når den er afkortet.


  •   19. aug 2011 ...
    Håber virkelig ikke du køre på den med så meget af stilken som der stikker op over frempinden på billedet.

    Hvis det er en carbon-stilk, er der INTET som understøtter stilken indvendigt og du risikere at kvase stilken når frempinden bliver fastspændt... Med carbon-stilke må der ikke være spacere over frempinden. Til nøds kan man køre med en på 5mm, hvis det er for at finde den præcise højde, man ønsker.

    Men fed cykle!!!


  •   19. aug 2011 Flot Bike
    Men stilken..altså smiley
    Det ser dumt ud med så meget overlæg.
    En enkelt ring kunne gå, men ikke 3-4.

    Hvad er totalvægten?


Annonce