{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Colnago Extreme C Racer

29.443 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen cykel er oprettet og stemt ind. Opret din egen cykel

Chr de T
Mand | 53 år | Oprettet: 4. jan 2007


Colnago Extreme C

Type:
Racer
Stel:
Colnago Extreme C
Forgaffel
Colnago Carbon 75
Bremser
Camillo's Zero Gravity Limited Edition klør i rød
Sram RED greb
Dæk
Tüfo Elite JET <160g Tubular

Vittoria Corsa CX Clincher
Hjul
Zipp 182 / AC Micro 58 nav m. Ceramic Speed lejer
Gigantex Tubular 24/20 fælge
KCNC 11-25 alu kassette

Mavic Ksyrium SL m. Shimano DuraAce 12-25 kassette
Gear
Sram RED forgear
Sram RED baggear
Sram RED skiftegreb
THM Clavicula Compact kranksæt med keramiske lejer og Fibre-Lyte carbon 34/50 klinger
KMC X10SL Gold kæde
Styr
Pro Evo Stealth styr
- Costum lakeret i Colnago'ens farver
Saddel
Selle Italia SLR Gel Flow sadel
Colnago Carbon sadelpind
Ekstraudstyr
Look Keo Carbon Titanium pedaler
PowerCordz inderkabler
Nokon yderkabler
Garmin 605 computer
Bemærkninger
For første gang har jeg lavet en cykel 100% efter ønske.
Der er ikke spurgt efter pris, vægt eller andre hindrende ting for at få drømmeraceren.

Alt er valgt efter hvad jeg selv synes er lækkert, nogle steder skal det være let, nogle steder komfortabelt og nogle steder stift.

Colnago Extreme C rammen er valgt efter dens kombination af stivhed, komfort og lækkert håndbygget italiensk kram.
Rammens geometri tiltaler mig meget, den er knap så livlig og agressiv som min Scott Addict. Til gengælde er den så også lidt tungere, helt præcist vejer den 1090g og forgaflen 390g.
En 52 cm sloop er det der passer mig. Jeg fik den bygget på bestilling, da den ikke er i deres program mere, og jeg måtte derfor vente over fire måneder inden den kom. Men den var KLART værd at vente på!!! Sikke en finish! Både carbonsammensætningen og lakeringen.

Man siger at alle proffessionelle der stopper karieren og selv skal til at vælge cykel, køber en Colnago. Jeg har aldrig været prof, men aldersmessigt er jeg så vidt nu (o;
Colnago bliver af mange anset som cyklernes Farrari eller Rolls Royse og jeg kan faktisk godt se hvorfor nu...

SRAM Red blev valg på designet. Jeg har kørt med Dura Ace, Record og Red, og jeg vil ikke mene at den ene gruppe er bedre end den anden, når vi taler mekanik omkring geardelene.

THM Clavicula kranksættet er en lille eksotisk tilføjelse, som jeg bare måtte have med. Der er ikke mange kranksæt der er stivere og slet ikke lettere, samtidig er designet specielt.
Clavicula har ingen svagheder, kun dets Q-faktor er blevet omdiskuteret. På Colnagoen er vi nede på end Q-faktor på 148, så i dette tilfælde er det ikke kritisk. Der er naturligvis keramiske lejer i boksen.

Bremsekløerne blev Cammillio's Zero Gravity Limeted Edition i rød. Deres bremseeffekt er helt indiskutabelt. Onde tunger siger at letvægtbremser er gået på kompromis med bremseevnen. Det kan der være måske være noget om, men ikke i dette tilfælde.
Selv Zero Gravity's 168g's alu/titaniums klør er testet til at bremse bedre end både Dura Ace og Record, i både vådt og tørt føre, med både alu og carbon fælge. Og den valgte model er endda en forstærket udgave.
God bremseevne, lav vægt og lækkert design (o;

PowerCordz inderkabler fordi de er stærke, lette og glider fantastisk.

Nokon yderkabler er valg for designet. Det er det eneste sted jeg endnu ikke ved om jeg har valgt rigtigt. Hvis de ikke opfylder mine krav, bliver de byttet ud med Jagwire 'guldkabler'.

PRO Evo Stealth styret er valgt på dets stivhed, kombineret med god komfort. Og derud over kan jeg godt lide integrerede styr.
At få indlakeret styret i rammens farver blev jeg inspireret til på en 'cykelbygger hjemmeside'. Designet overvejede jeg i et par dage, og fik så Evil P til at udføre opgaven med airbrushen. Jeg er ret godt tilfreds med resultatet.

Sadelpinden er Colnago's egen. Jeg mener det er Selkof der laver den. Den er selvfølgelig valg på at den passer perfekt ind i conceptet.

Sadlen blev valgt efter komfort. Da jeg så havde et udvalg af komfortable sadler, gik jeg efter vægt og design.
Derfor blev det en Selle Italie SLR Gel Flow sadel. Hvis den er god nok til proffer der sidder 8 timer i sadlen om dagen, så er den sikkert også god nok til mig.
Til vægt-liring har jeg en Cusomlakeret Full Carbon sadel på kun 99g og en New Ultimate sadelpind.

Hjulene er valgt ud fra stivhed, vægt og lejer. Og så et det skal være nogen jeg selv kan reparere. Der for har jeg fået bygget et hjulsæt med specifikationer der opfylder disse krav. Ringene blev Tüfo Elite JET <160 for vægtens skyld.
Dertil kommer et sæt Mavic Ksyrium SL med Vittoria Evo Corsa'er på til træning.
Look Keo Carbon pedaler med titanium aksler. Look Keo, fordi det har jeg på alle mine cykler og så var det jo oplagt at vælge deres toppedal til denne cykel. De vejer kun 95g pr pedal, så det bliver ikke meget lettere, hvis det skal være kmpremisløst.

Samlet har jeg fået er rigtig lækker racer der er komfortabel, stiv og let og så er designet jo en fed bonus at få med oveni.

Vægten er i kamklar tilstand 5,7 kg i letteste opsætning.
Kommentér på:
Colnago Extreme C
Annonce