{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

SCO Post Cykel - 1973 Touring

11.883 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen cykel er oprettet og stemt ind. Opret din egen cykel

Mr. Yuri
Mand | 39 år | Oprettet: 27. jul 2009


SCO Post Cykel - 1973

Type:
Touring
Stel:
Tungt jernstel
Forgaffel
Ja den er vel som på de fleste andre cykler fra 1970erne
Bremser
Front: Tomlebremser fra tyske Sachs - greb aktiveret
Hæk: Navbremser - Pedal aktiveret

* Montagen til forbremegrebet knækkede under en tur, så har sat en konsol fra en Yamaha FS-1 på midlertidigt. Det originale Magura greb har jeg liggende endnu *
Dæk
Front: 24 x 1,75 / 2 Nokian Pacer XC
Hæk: 26 x 1,75 / 1,9 Nokia Pacer XC
Hjul
Egerfælge - har ikke kigget efter mærket. Tror forfælgen er "ny"
Gear
3 Topedogear fra Spectro (Sachs)
Styr
Lille easyriderstyr - ø22mm.

Sorte gummi håndtag

Gul ringklokke

Greb til løft af sidehjulene

Gear-konsol

Bremse-greb fra Yamaha FS-1 (4 Gear) - Original Magura haves men skal finde en ny montage-ring
Saddel
Sort lædersadel med nitter - fra 1970erne eller 1980erne (muligvis replika) - Affjedret med stålfjedre under "dugen"

Brevetto "Ursuss" sadel pindsløsner - løsnes via pal.
Ekstraudstyr
Gammel posttaske til bagagebæreren
30 cm "blæksprutte" i kraftig kvalitet til at løfte parkeringshjulene (midlertidig løsning)
Bemærkninger
Andet "udstyr":
Dynamo-lygte til 6V 3W pærer

Lad på og afmonteres via 2 x 2 bolte ("plade" på størelse med en ramme dåseøl/-vand - der er plads til 3 rammer uden at styret bliver for højt)

Originale SCO mærker

SKF lejer

Smørenipler

Basta Click og Magnum spiral låse

Fin gammel postcykel produceret i 1973 af danske SCO (Smith & Co.) fra Odense. BMÆRK: det er en ÆGTE SCO - ikke en af de nye øst-kopier der købes i butikkerne i dag.
Jeg fik den af en kontakt i Rigspolitet efter min cykel blev stjålet, siden da har den fulgt mig rundt omkring.
Bruger cyklen meget - især når jeg skal købe ind eller transportere meget. Idéel til indkøb til fødselsage eller når der skal købes nyt kattesand og kattemad (har tre katte så køber altid stort ind). Nogen dage bruger jeg den til arbejde: andre dage tager jeg den "cykel" med motor.

Cyklen kører nu udemærket (på trods af at det er mig der kører den), men planen er at den bliver restaureret i løbet af i år eller næste år.
Cyklen bliver lakeret i samme postfarve og får også de to grønne ringe der indikere den er "kasseret". Derudover bliver ringklokken malet i samme farve - eller jeg ser om jeg kan finde en "ny" gammel klokke.
Bagskærm bliver skiftet (eller lavet), der kommer evt. nye stivere, tandhjul og kæde (bagtandhjulet blev dog skiftet i 2008).
Baglygte skiftes ud, dynomoen bliver lavet, bagagebærer skiftes, sidehjulene laves, ny Basta-lås, nye dæk og slanger - muligvis nye fælge, nye stafferinger
... kort sagt kommer den til at stå som næsten ny om et år eller to.

Denne cykel vil jeg aldrig skille mig af med! If you want it you'll have to take it: From my cold, dead hands!


Hvorfor en gammel havelåge?
Ja det kan man jo godt spørge: jeg har en stor interesse for gammelt lort: Jeg elsker veteranbiler, veteranmotorcykler, veteranknallerter og ja: veterancykler. Jeg bruger mange tusinde kroner hver måned på at sætte gamle knallerter, motorcykler og cykler i stand.
Min primære interesse ligger blandt de danske mærker (der har været over 70 danske motorcykelmærker - og mindst lige så mange knallert og cykelmærker).
Jeg har også en personlig interesse for mærket DBS (Den Beste Sykel), da min grandonkel har importeret og solgt dette mærke fra sin forretning "Bistrup Importen".
Kommentér på:
SCO Post Cykel - 1973
Annonce