Valg af ny forgaffel mtb {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg er helt ny inden for mtb og startede ud med at købe en Scott aspect 730, som jeg er glad for, dog synes jeg forgaffelen er for ringe, den sveder lidt når jeg har kørt på sporet i Hinnerup, jeg føler ikke rigtigt rebounden ændre sig ret meget når jeg justere den. Det skal siges jeg kører Road race og godt ved lidt om hvordan affrejding fungere, dog måske ikke lige 100% hvordan det skal sættes op i forhold til mtb. Jeg går derfor at overvejer at købe en bedre Fox eller rock shox forgaffel dog er jeg rimeligt på bar bund i hvad jeg skal kigge efter, cyklen bruges for sjovt som motion og det plan skal det holdes på, er ikke interesseret i at ofre en masse penge på noget der totalt overkill dog vil jeg have noget som fungere til mit behov kan en eller flere venlige sjæle måske komme med et forslag til noget forgaffel der passer på min cykel ?
Hilsen Casper
sep 2009
Følger: 1 Følgere: 21 Cykler: 2 Emner: 16 Svar: 213
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 888
Du skulle have købt en Scale eller Spark før det kan svare sig at opgradere..
Men det er jo heldigvis ikke for sent. Aspekt modellerne er ikke skovegnede i længden.
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Cykler: 3 Emner: 18 Svar: 798
Alternativt er jo at finde noget brugt som er til at betale.
Er man på "budget" kørsel, så kan man finde gode brugte dele i tyskland, da markedet dernede er noget større - her i dk er der kun enkelte til salg, og så er priserne kun en anelse under hvad det har kostet for ny.
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Cykler: 3 Emner: 18 Svar: 798
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 888
De fleste har været den tur igennem. 😀
Valg af ny forgaffel mtb