nyt styr til racer - hvilket? {{forumTopicSubject}}
hey alle
jeg har desværre været ude for hærværk mod min cykel... der var nogen der syntes det var sjovt at bukke mit styr ind i højre side, sådan små 30 grader vel :S
så jeg er på jagt efter et nyt, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge... jeg bruger raceren som transportmiddel så det behøver ikke være high-end gear og alligevel er man vel lidt gearfreak
jeg er desværre ikke så meget inde i mærker, serier osv så jeg håber på lidt hjælp herinde
styret jeg har nu:
http://www.cyclestore.co.uk/productDetails.asp?productID=5138
jeg har kigget lidt på:
(link fjernet)
(link fjernet)
på forhånd tak for hjælpen
/Frederik
dec 2008
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 15
jeg er egentlig bare på jagt efter noget godt som ikke koster mig mere end 1000,-
dec 2008
det er rigtigt som i skriver at aluminium bukker før det knækker... det er fordi metaller kan udsættes for en plastisk deformation, det kan kompositter ikke. metaller alt efter hvilket materiale det er har en bestemt flydestyrke - dvs. det tryk emnet kan klare før det begynder at bøje. efter flydestyrken kommer brudstyrken (det tryk der skal til for at materialet brækker) og den ligger så vidt jeg husker højere for carbon (kompositter generelt) ift. eksempelvis aluminium. det smarte ved carbon er at man kan lægge fibrene i forskellige mønstre for at opnå forskellige styrker i vrid og træk osv.
men nok om det.... andre bud på et fornuftigt styr?
dec 2008
fandt også lige ud af at den ene butik ikke ligger så langt fra mig, så der må jeg lige ud og kigge i morgen
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 18 Svar: 185
det er da også ting værd at tage med i sammenligningen.
nyt styr til racer - hvilket?