Justering af shimano invendige gear? {{forumTopicSubject}}
Halløj cykelfolk
Jeg smider lige et indlæg til, da jeg er stødt på en masse spændende udfordringer.
Jeg har netop skilt cassette samling fra mine 7 indvendige shimano CJ-NX10 gear, for at rense samlingen.
På shimano's hjemmeside fandt jeg så en fin PDF brugsanvisning til hvordan man samler skidtet igen, og hvordan man monterer gearkablet korrekt.
Det eneste jeg ikke kan finde på shimano's tegninger er en beskrivelse af hvordan jeg justerer mine 7 gear, for på min prøvetur viste det sig jo at de skiftede lige som de havde lyst til, som om jeg lå midt imellem gearskiftene.
Selve kablet er samlet med præcis 101 mm. længde ned ved gear-kassetten som der står i shimano-brugsanvisnigen, men nu aner jeg intet om hvordan jeg finjusterer?
Kan man gøre det oppe på gear-vrideren på mit styr. Der sidder sådan en "winder" der vrider kablet op med et klik for hvert gear.
For jeg skal vel ikke ned og finjustere kabellængden på den lille møtrik der skrues på gearkablet nede ved gear kassetten, vel? Det ville nemlig være et utrolig svært job.
(link fjernet)
og
(link fjernet)
På forhånd tak for enhver hjælp og kommentar
mvh Peter
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 42
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 7 Svar: 40
aug 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
Den havde jeg aldrig regnet ud selv, jeg kaster mig straks ud i det og vender frisk tilbage
Mange hilsner Peter
aug 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
Dejligt nemt med Tanja's instruktion.
1000 tak Neno og Tanja Det var virkelig en stor hjælp, når man ikke kender nogen overhovedet der kan reparere cykler.
Det en ubeskrivelig stor glæde for første gang selv at have fixet de gear, uden at skulle betale en cykelsmed flere hundrede for det.
Mange hilsner Peter
jun 2016
Følger: 1 Svar: 1
Justering af shimano invendige gear?